علت خندیدن در خواب چیست؟

منبع: آرگا

94

1399/12/19

00:03


در این مقاله شما را با علل خندیدن در خواب و مشکلاتی که همراه آن هستند آشنا می کنیم تا در صورت لزوم به پزشک مراجعه کرده و تحت نظر قرار بگیرید ولی این مشکل در بسیاری از افراد طبیعی می باشد و نیازی به نگرانی بسیار زیاد ندارد.

خندیدن در خواب از موارد بسیار طبیعی می باشد که حتی کودکان نیز دچار آن می شوند و شما شاهد خندیدن و لبخند زدن آن  ها در رویا هستید. این اتفاق نگران کننده نمی باشد و بیش تر در زمان هایی رخ می دهد که فرد در حال دیدن رویا می باشد.

خندیدن نوزاد در رویا به چه معنا است؟

علت خندیدن در خواب

خنده در خواب امری کاملا طبیعی می باشد و نیازی به نگرانی های خاص ندارد و نشان دهنده هیچ نوع بیماری خاصی نیست. در واقع برخی از رویا ها از نظر شما خنده دار هستند و برخی دیگر ممکن است منجر به گریه کردن و صحبت کردن در خواب شوند. در ادامه دلایلی که منجر به خنده شما در خواب می شود را برایتان بیان می کنیم.

اختلالات خواب REM

این اتفاق در صورتی برای شما رخ می دهد که در خواب عضلات شما دچار فلج موقتی نشده اند و شما می توانید نسبت به رویا هایتان واکنش نشان بدهید. البته این دلیل بسیار نادر می باشد و علاوه بر خنده ممکن است در خواب صحبت کنید، بخندید و یا داد بزنید. در صورتی که در همان زمان از خواب بیدار شوید و یا دیگران شما را بیدار کنند رویا هایتان را طور کامل به یاد خواهید آورد. در نظر داشته باشید که این اختلال با سایر اختلالات مانند بیماری دمانس و پارکینسون در ارتباط می باشد.

پاراسومانیا

این مشکل به ناهنجاری در خواب معروف می باشد و وضعیتی برابر خواب و بیداری برای افراد ایجاد می کند. این دلیل علاوه بر خندیدن می تواند نشانه های دیگری هم باشد و با هراس در رویا و یا خوابگردی همراه می شود. این مشکلات بیش تر در کودکان رایج است ولی در بزرگسالان نیز ممکن است رخ بدهد. در نظر داشته باشید که این خندیدن ها و یا رفتار های دنباله آن حدودا یک ساعت طول می کشد. در واقع عواملی همچون ژنتیک، استفاده از انواع آرامبخش ها، کم خوابی و بی خوابی و یا محرومیت خواب و استرس می تواند به این مشکلات و نا هنجاری خواب کمک کند.

پاراسومانیا یکی از دلایل خندیدن در رویا می باشد.

باید بدانید که خنده در برخی از موارد می تواند نشانه ای از یک اختلال بسیار گسترده باشد و مشکلاتی دیگر را برای شما ایجاد کند ولی اگر این مشکل یک بار برای شما ایجاد شده است نگران کننده نمی باشد و نیازی نیست اقدامات خاصی را انجام بدهید و به یاد داشته باشید که کودکان و نوجوانان ممکن است به دلایل بسیار زیادی دچار این مشکل در خواب شوند بنابراین اگر رفتاری غیر عادی از آن ها مشاهده نمی کنید می توانید این امر را عادی تلقی کنید و در صورتی که از آن ها رفتاری مشکوک مانند فراموشی و یا لرزش دست ها مشاهده کردید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا تحت آزمایش قرار بگیرند. دلیلی خندیدن در خواب نوزادان هنوز مشخص نمی باشد زیرا نمی توانیم اطلاعاتی درباره آن ها بدست آوریم ولی به طور کلی محققان معتقد اند که این حرکات برای کودکان نا خود آگاه بوده و ممکن است باعث ایجاد تشنج در کودکان شود و باید از آن ها بهتر مراقبت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو