جن ساکی سخنگوی کاخ سفید دوشنبه شب در کنفرانسی خبری گفت: ما همچنان نگران تعدد حملات حوثی‌ها علیه عربستان هستیم.

وی افزود: ما تهدیدات امنیتی را که سعودی‌ها از سوی یمن و دیگران با آنها مواجه هستند، درک می‌کنیم. ما به دنبال راه‌هایی برای تقویت حمایت از قابلیت عربستان برای دفاع از خاک خود در مقابل تهدیدها هستیم.

سفارت آمریکا در عربستان نیز در پیامی توئیتری به زبان عربی نوشت: آمریکا در کنار عربستان و مردمش ایستاده است. تعهد ما به دفاع از پادشاهی عربستان و امنیت آن، قاطعانه است.

در همین حال، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن دوشنبه شب در توییتی نوشت: عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی، دفاعی و در راستای عمل به اصل دفاع از خود است و تأکید می‌کنیم که عملیات‌های ما کاملا دفاعی هستند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دو روز گذشته توانستند پس از وارد کردن خسارات سنگین به نیروهای متجاوز سعودی علاوه بر سیطره بر سلسله ارتفاعات «الجبلیه»، دامنه کنترل خود بر سد مارب را از سمت ضلع شمالی گسترش دهند.

عربستان به همراه امارات و چند کشور عربی و با هماهنگی آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ به کشور فقیر و مسلمان یمن به بهانه حمایت از منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، یمن را هدف حملات خود قرار داده و موجب کشتار بی رحمانه هزاران یمنی و نابودی زیر ساخت‌های این کشور شدند.