طرز تهیه بادمجان کبابی

طرز تهیه بادمجان کبابی در فر عکس بادمجان کبابی شمالی رشتی گیلانی

بادمجان کبابی شکم پر یک غذای اصیل شمالی است که به صورت ترش و ملس طبخ می شود. ترشی این غذا از انار و رب انار و آلوی جنگلی است. این غذا در کنار کته شمالی سرو می شود که ترکیب طعم فوق العاده ای ایجاد می کند. همچنین از آن جا که بادمجان ها به صورت درسته سرخ می شود و با مواد گوشتی پر می شود، ظاهر زیبا و شیکی دارد و می توان در کنار غذاهای دیگر در مهمانی های خانگی سرو شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان متوسط۴ عدد
نمکبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار لازم
سیر۲ حبه
رب انار یا رب آلو۲ قاشق غذا خوری
گردو خرد شدهبه مقدار دلخواه

دستور پخت بادمجان کبابی

مرحله اول

برای تهیه بادمجان کبابی خوشمزه و مجلسی ابتدا بادمجان ها را شسته و پوست می گیریم. افقی برش می زنیم. سپس روی آن را نمک می ریزیم و حدود س ساعت کنار می گذاریم تا تلخی آن در آید. سپس آن را شسته و خشک می کنیم.

مرحله دوم

یک تابه بر می داریم و روغن درون آن می ریزیم. روغن وقتی داغ شد، بادمجان ها را دانه دانه سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. یک تابه دیگر برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم و ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

سپس در تابه تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند. زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس رب انار یا رب آلو را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سیر را رنده کرده و به مواد اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی سیر خارج شود ولی نباید سیر ها سرخ شود. کمی آب به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا رب باز شود. سپس گردو ها را اضافه کرده و و تفت می دهیم. با مواد گوشتی، داخل شکم بادمجان ها را پر می کنیم.

مرحله پنجم

سپس در یک تابه چرب شده می چینیم. مخلوط آب و رب انار یا الو را کف تابه ریخته و درب تابه را می بندیم. سپس می گذاریم با حرارت ملایم بپزد و مزه ها به خورد هم برود. یک ربع تا ۲۰ دقیقه می گذاریم تا بجوشد و پخته شود.

مطالب پیشنهادی