اختصاصی| سالم‌ترین روش پخت تخم‌مرغ

35

1399/12/19

10:02


تخم مرغ حاوی پروتئین های با کیفیت بالا است که برای سلامت انسان ضروری است.

اختصاصی| سالم‌ترین روش پخت تخم‌مرغ

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، تخم مرغ آب پز یک ماده غذایی عالی است. از یک طرف ، منبع بسیار خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند. از طرف دیگر ، آنها حاوی اسیدهای چرب لازم و مقدار کافی ویتامین دی هستند.

سالها مصرف آنها از ترس افزایش کلسترولمحدود بود ، اما امروز این محدودیت ها برداشته شده است زیرا مصرف تخم مرغ سطح کلسترول پلاسما را افزایش نمی دهد. به همین‌دلیل باید مرتباً در رژیم غذایی سالم گنجانده شود.

روش های مختلفی برای تهیه تخم مرغ وجود دارد و در میان همه آنها ، سرخ کردنشان از همه بدتر است و باید به هر قیمتی از آن دوری کنید. یک روش بسیار مفید جوشاندن است. 

توصیه هایی برای تهیه تخم مرغ آب پز کامل

انتخاب تخم مرغ

اولین قدم قبل از شروع پخت  انتخاب نوع تخم مرغی است که می خواهیم بپزیم. در سوپرمارکت تخم های مختلفی را می توان یافت که  به طور معمول ، و برخلاف آنچه ممکن است تصور می‌شود ، آنهایی که با بهترین کیفیت ارگانولپتیک هستند ،  کوچک هستند.

به این دلیل که تخم مرغ کوچک بیشترین عطر و طعم را دارد. با این حال ، معمول است که تخم مرغ بزرگتر به عنوان یک محصول خوب از قیمت بالاتری برخوردار شود. 

دمای جوش برای تخم مرغ های آب پز کامل

یکی از دشواری های جوشاندن خوب تخم مرغ در پخت دو قسمت تخم مرغ است. سفیده و زرده از عناصر مختلفی تشکیل شده اند ، بنابراین ممکن است دمای لازم برای جوشاندن آنها کمی متفاوت باشد.

درجه حرارت مناسب برای پخت و پز تخم مرغ به طور کلی ۱۸۰ درجه فارنهایت (۸۲ درجه سانتی گراد) است. در این دما ، مطمئن می‌شویم که پروتئین موجود در سفید به یک نقطه پخت مناسب رسیده، در حالی که زرده بیش از حد سفت نمی شود.

برای جلوگیری از سخت پوست کنده شدن ، لازم است تخم مرغ ها را ۱۱ دقیقه بجوشانید و باید از ابتدا نمک به آب اضافه کنید.

با این حال ، ایده خوبی است که پس از آماده شدن تخم مرغ  ظرفی پر از آب یخ تهیه کنید و تخم‌مرغ‌ها را بلافاصله بعد از پخته شدن در آب سرد بیاندازید.بعد از حدود ۳۰ ثانیه ، می توانید تخم مرغ ها را از آب سرد خارج کرده و پوست آنها را بگیرید.

یک مکمل ایده آل برای تخم مرغ آب پز کامل

تخم مرغ آب پز شده یک ماده اساسی در بسیاری از سالادها است ، می توانید از آن به عنوان منبع اصلی پروتئین یا عنصری برای بهبود عطر و طعم غذاها استفاده کنید.بنابراین می توانید آن را گرم یا سرد مصرف کنید . 

 بسیاری از افراد زرده تخم مرغ را دور می اندازند تا فقط سفیده آن را مصرف کنند ، اما تخم مرغ کامل مقدار بیشتری از مواد مغذی مناسب را برای حفظ سلامت مناسب فراهم می کند.

بنابراین ، پزشکان خوردن تخم مرغ را به عنوان یکی از منابع اصلی پروتئین توصیه می کنند.  ما از نظر کیفی با یک پروتئین  کامل روبرو هستیم. این پروتئین حاوی تمامی اسیدهای آمینه ضروری برای انسان با قابلیت هضم بالا است.

تخم مرغ را کاملا بپزید 

تهیه تخم مرغ آب پز یک فرآیند پیچیده تر از آن است که در نگاه اول به نظر می رسد. اطمینان از حفظ خواص تخم مرغ آسان نیست.

بنابراین ، باید دمای آب و غوطه ور شدن بعدی آن در آب سرد را در نظر بگیرید.

باید توجه داشته باشید که زمان پخت همیشه به اندازه تخم مرغ بستگی دارد. آماده شدن تخم مرغ‌های بزرگتر حدود یک دقیقه بیشتر از تخم مرغ‌های کوچکتر طول می کشد.

 

ترجمه گلنوش محب علی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو