ماسک مو آلوورا : آموزش ساده چند ماسک آلوورا برای موهای مختلف

ماسک مو آلوورا : آموزش ساده چند ماسک آلوورا برای موهای مختلف


منبع: دلگرم

82

1399/12/19

11:11


ماسک مو آلوورا : آموزش ساده چند ماسک آلوورا برای موهای مختلف

ماسک مو آلوورا

طرز تهیه ماسک مو با آلوورا

به آلوئه ورا اعتماد کنید! این گیاه معجزه آسا تاثیر خود را در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات جسمی ثابت کرده است.

بسیاری بر این باورند که استفاده از آلوورا یا آلوئه ورا از 6000 سال پیش و در کشور سودان شروع شد. این گیاه در آن زمان در تمامی سرزمین های خاورمیانه استفاده می‌شد.

آلوورا علاوه بر اینکه به عنوان دارو برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌شود، باعث تقویت مو و سلامت پوست سر شما نیز می‌گردد.

حتماً بخوانید:

طرز تهیه 8 ماسک آلوئه ورا برای داشتن پوستی صاف و شفاف

طرز تهیه ۸ ماسک آلوئه ورا برای داشتن پوستی صاف و شفاف

آلوئه ورا گیاهی است که بسیار برای پوست و مو خاصیت دارد و به همین دلیل از آن در تهیه ماسک پوست و مو استفاده می شود. از این رو در ادامه قصد داریم طرز…

ژل آاوورا که به مایع لزج داخل گیاه آن می گویند، ، PH سلول های موها را در حد متعادل نگه می دارد و برای استحکام و ضخامت مو بسیار مفید است . همچنین به رشد مو هم بسیار کمک می کند .

جالب است بدانید که آلوورا بخاطر آنزیم هایش حتی باعث پیدایش موهای جدید و با استحکام بالا می شود .

همچنین به علت خواص ضد باکتری و قارچی که دارد مانع از ایجاد شوره سر می‌گردد. این گیاه برای کنترل عفونت های قارچی مثل بیماری کچلی نیز مفید است.

آلوئه ورا دارای بویی مطبوع و آرامش بخش است و ژل این گیاه در بسیاری از صابون ها، شامپوها، نرم کننده های مو و انواع محصولات آرایشی - بهداشتی استفاده می شود.

ماسک مو آلوورا

آموزش ماسک مو آلورا برای انواع مو

ماسک موی آلوورا

ماسک آلوورا برای ریزش مو

پیشنهاد ما برای شروع کنترل ریزش موی شما این است که ابتدا به یک پزشک متخصص پوست و مو، مراجعه کنید. علل مختلفی باعث ریزش موها می شوند مثل عفونت پوست سر، واکنش به برخی داروها، بیماری ها، کمبود ویتامین و املاح و سایر موارد پزشکی. پزشک متخصص می تواند علت ریزش مو را تشخیص دهد و راه آسانی برای درمان آن پیدا کند.

معرفی چند ماسک مو با آلوورا برای کنترل ریزش موی شما :

ژل آلوورا برای ریزش مو

شما برای کنترل ریزش مویتان می توانید از ژل آلوئه ورا برای تقویت مو استفاده کنید. ژل این گیاه را بر روی سر و موی خود بزنید و بعد از سپری شدن چهل و پنج دقیقه موهایتان را بشویید. تکرار این عمل هفته ای دو بار برای نتیجه گیری مناسب است.

- ماسک آلوورا و عسل

عسل به دلیل داشتن خواص آنتی باکتری و ضد قارچی به درمان عفونت و پوست سر شما کمک می کند . مواد مغذی موجود در ژل آلوورا هم از موهای شما حفاظت کرده و ریزش آن را متوقف می کند .

همچنین شما از این نوع ماسک آلوورا برای موهای چرب هم می توانید بهره ببرید به این دلیل که این ماسک مو چربی طبیعی مو را تنظیم می کند .

طرز تهیه : 3 قاشق غذاخوری ژل آلورا را با 3 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و روی موهای خود بمالید و به نحوی ماساژ دهید تا تمامی موهای شما را بپوشاند . این ماسک را در هفته 3 بار استفاده کرده و پس از گذشت 20 دقیقه بشویید .


- ماسک آلوورا و سیب زمینی

این ماسک هم برای درمان ریزش موی شما موثر است . در اثر استفاده صبورانه از این ماسک شاهد کاهش و کنترل ریزش موی سر خود خواهید بود .

طرز تهیه : در ابتدا آبِ یک سیب زمینی را تهیه کنید . برای این کار یک سیب زمینی را رنده کرده و با فشار دادن رنده شده ها ، آب سیب زمینی را بگیرید .

2 قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با همین مقدار ژل آلوورا و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و ماسک به دست آمده را بر روی ریشه ی موهای خود ماساژ دهید . سر خود را بپوشانید و بگذارید این ماسک به مدت دو ساعت بر روی سر شما قرار بگیرد و پس از آن بشویید .

هفته ای یک بار استفاده از این ماسک به شما توصیه می شود .

ماسک مو آلوورا

ماسک آلوورا برای موهای خشک

آلوورا خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی فوق العاده ای برای مو دارد ، بنابراین علاوه بر موهای چرب به درمان خشکی مو هم بسیار کمک می کند .

ماسک مو با آلوورا و روغن نارگیل

این ماسک موهای خشک و آسیب دیده را به خوبی ترمیم می کند . آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و ویتامین موجود در این ماسک سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث طراوات و شادابی موی شما خواهد شد.

طرز تهیه : 3 قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کرده ، این ترکیب را روی ساقه موها بمالید ( نوک ساقه مو ) .

پس از گذشت زمان یک ساعت موهایتان را بشویید و این کار را هفته ای یک بار تکرار کنید .

ماسک مو آلوورا : آموزش ساده چند ماسک آلوورا برای موهای مختلف

ماسک آلوورا برای پرپشتی مو

شما برای پرپشت شدن موهایتان به ترکیب ژل آلوورا و زنجبیل دارید .

ماسک مو با آلوورا و زنجبیل

برای تهیه ماسک مو آلورا و زنجبیل شما به ژل آلوورا ، روغن زیتون و مقداری زنجبیل تازه نیاز دارید .

دو لایه ی آلوورا را از هم باز کرده و ژل میان آن را با قاشق جدا کنید .

دو یا سه قاشق روغن زیتون به ژل زده و هم بزنید و به خوبی ترکیب کنید .

اکنون نوبت زنجبیل هاست ، زنحبیل را با دستگاه به خوبی له کرده و از صافی رد کنید تا مایعی از آن تولید شود . در واقع شما آب زنجبیل را به این روش میگیرید . این مایع را به مخلوط روغن زیتون و ژل اضافه کرده و حسابی میکس کنید .

مالیدن ماسک تولید شده را از کف و جلوی سر ، خصوصا پوستِ سر آغاز کنید و پس از اینکه به خوبی ریشه ها را آغشته کردید ، به سراغ ساقه ی موها بروید و پس از پایان کار موهایتان را ببندید و پس از نیم ساعت شستشو کنید . این ماسک را هفته ای یکبار استفاده کنید .

ماسک مو آلوورا برای صافی مو

برای صاف کردن موهایتان به روغن زیتون و ژل آلوورا نیاز دارید .

ماسک مو آلوورا و روغن زیتون

طرز تهیه : یک چهارم فنجان روغن زیتون را گرم کنید ، ژل آلوورا را به آن اضافه کنید ، به خوبی هم بزنید . ماسک را روی موهایتان گذاشته و پس از 40 دقیقه شست و شو دهید . سعی کنید با آب خنک و شامپوی بدون پارابن موهایتان را بشوید . این ماسک مو را هفته ای یکبار استفاده کنید .

ماسک مو آلوورا

نکات مهم :

شما علاوه بر استفاده از ماسک مو باید موارد زیر را هم در نظر داشته باشید .

  • در کنار استفاده از آلوئه ورا و فرآورده های آن، بایستی یک رژیم غذایی کم چرب و کم پروتئین داشته باشید. رژیم غذایی که دارای چربی و پروتئین حیوانی زیاد می باشد، باعث ایجاد یک سری مشکلات پزشکی می شود که منجر به ریزش موهای سر می گردد.
  • اگر در اثر استفاده از ژل آلوئه ورا یا فرآورده های آن دچار خارش یا ناراحتی پوستی شدید، دیگر از آن استفاده نکنید.
  • مصرف موضعی ژل آلوئه ورا (یعنی روی پوست) کمتر ایجاد مشکل می کند. ولی خوردن گیاه آلوورا باعث اسهال می شود، چون خاصیت ملین دارد. همچنین قند خون را پایین می آورد. لذا بدون نظر پزشک هیچ وقت آن را نخورید.

شاد و پیروز باشید .


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو