صدای بی صدایان؛ اهمیت آگاهی بخشی از سوی «پرس تی وی» به جامعه جهانی در راستای منافع ملی مردم ایران

منبع: سینما پرس

33

1399/12/19

11:31


سینماپرس: در اصل تحریم ها و قوانین ظالمانه ای که طی چند دهه اخیر علیه مردم جهان سوم اجرا می شود در مراحل بعدی مورد اعتراض مردم همان کشورها خواهد بود. مردم کشورهای غربی می توانند از طریق رسانه های غیر همسو با غرب و به ویژه پرس تی وی با این نکته آشنا شوند که کشورهای دیگر مانند ایران هیچ خطری برای امنیت و سلامت آنان ندارند و اگر تهدیدی هست توسط دولت خودشان اعمال می شود.

شبکه پرس تی وی

سینماپرس: در اصل تحریم ها و قوانین ظالمانه ای که طی چند دهه اخیر علیه مردم جهان سوم اجرا می شود در مراحل بعدی مورد اعتراض مردم همان کشورها خواهد بود. مردم کشورهای غربی می توانند از طریق رسانه های غیر همسو با غرب و به ویژه پرس تی وی با این نکته آشنا شوند که کشورهای دیگر مانند ایران هیچ خطری برای امنیت و سلامت آنان ندارند و اگر تهدیدی هست توسط دولت خودشان اعمال می شود.

به گزارش سینماپرس، خیلی خوب است که رسانه ای به فریاد مردم ستمدیده در سراسر دنیا مشهور شده به ویژه آنهایی که هیچ رسانه و تریبونی برای رساندن پیام مظلومیت خود به دیگر ملت های دنیا ندارند اما اولین سوالی که به فکر برخی متبادر می شود به ویژه اشخاصی که چندان به سیاست بین الملل آشنایی ندارند، این است که این هزینه کردن حتی در حمایت از مظلوم آیا سودی برای مردم ایران هم می تواند داشته باشد؟

برای روشن کردن موضوع به سراغ مصادیق می رویم. یکی از موضوعاتی که شبکه پرس تی وی به آن می پردازد تحولات مردمی و جنبش های اجتماعی بزرگ است که اهداف ضد ستمگری را در کشوری مانند فرانسه با قوت پیگیری می کنند. از همین رو، این شبکه هر هفته با پوششی وسیع و همه جانبه، تظاهرات جلیقه زردها را در پاریس بازتاب داده و جوانب مختلف آن را بررسی می کرد.

اما چرا باید شرایط این کشورها را برای همه مردم جهان بازتاب داد؟ این سوال مهمی است. به فرانسه نگاه کنید؛ دولت این کشور  از تامین خواسته های به حق مردم کشورش خودداری می کند و برای سرکوب مردم معترضی که در خیابان ها تظاهرات آرام داشتند از گلوله های جنگی استفاده کرد.

نتیجه این رفتار ضد انسانی دولت فرانسه با مردم خودش به کور، معلول و قطع عضو شدن  تعداد زیادی از مردم فرانسه برای همیشه و زندانی و شکنجه شدن چند هزار نفر دیگر است.

حال آنکه دولت فرانسه با مدیریت امانوئل مکرون به بهانه مبارزه با تروریسم مردم یمن را که آماج حملات عربستان سعودی هستند تحریم می کند و به بهانه ساختگی استفاده ارتش سوریه از بمب شیمیایی، در موشکباران مردم سوریه مشارکت کرد.

همین دولت مکرون اعلام می کند که از برادرکشی در ونزوئلا حمایت می کند و تغییر  حاکمیت ولو به زور کودتا را مورد تایید خود می داند، اما مردم فرانسه حتی حق ندارند تظاهرات آرام و اعتراض مسالمت آمیز مدنی داشته باشند.

دولت پاریس توان دستگاه دیپلماسی خود را بر خطرناک نشان دادن کشورهایی مانند ایران، کره شمالی و یمن متمرکز کرده که گویی خطری از جانب این کشورها امنیت مردم فرانسه  را تهدید می کند حال آنکه خود دولت حاکم بر فرانسه است که فرانسویان را سرکوب کرده و آنان را از حق ذاتی شان محروم می کند.

در اصل امنیت، حق برخورداری از عدالت و آزادی ملت فرانسه نه از جانب کشورهایی فقیر در دوردست ها بلکه توسط دولت سرمایه داری  حاکم بر پاریس به چالش کشیده می شود.

اینجاست که شبکه پرس تی وی توانسته با کنار هم قرار دادن حقایق قابل اثبات، پرده از حقیقتی پنهان بردارد و چشم مردم همه جهان را به واقعیت ها کاملا روشن کند.

روی دیگر شانزلیزه

در اصل تحریم ها و قوانین ظالمانه ای که طی چند دهه اخیر علیه مردم جهان سوم اجرا می شود در مراحل بعدی مورد اعتراض مردم همان کشورها خواهد بود. مردم کشورهای غربی می توانند از طریق رسانه های غیر همسو با غرب و به ویژه پرس تی وی با این نکته آشنا شوند که کشورهای دیگر مانند ایران هیچ خطری برای امنیت و سلامت آنان ندارند و اگر تهدیدی هست توسط دولت خودشان اعمال می شود.

به بیان دیگر دولت های ایران، سوریه یا یمن نمی توانند نیرویی در مرزهای فرانسه مستقر کنند که تهدیدی برای سلامت و امنیت مردم آن کشور باشد اما سرکوبگری دولت پاریس است که مردم را در خیابان شانزلیزه به خاک و خون می کشد.

در گذشته خیابان شانزلیزه یادآور معنایی خاص و رومانتیک بود و اکنون بیشتر صحنه قیام و مبارزه و البته سرکوب شدن مردم شده بود. بخشی از مردمی که کار و سرمایه شان را از دست داده اند تبعیت فرانسه از تحریم های آمریکا را مقصر بیکاری خود می دانند.

 فرانسه در اثر اطاعت از قوانین داخلی آمریکا بازار کشورهای بسیاری مانند، ایران، روسیه، لیبی، یمن، ونزوئلا، بولیوی، سوریه و... و. را از دست داده است و جالب تر آنکه بازهم واشنگتن از اروپا می خواهد در کنار آمریکا کشور چین را هم تحریم کند.

دولتی که مکرون رهبری می کند بیشتر از آنکه موجب اشتغال و رشد اقتصادی فرانسه شود و به مردمش خدمت کند در خدمت اقتصاد آمریکاست. ترامپ از طریق این تحریم ها منافع قدرتی مانند فرانسه را در میدان تجارت کاهش داده است.

 شرکت هایی مانند توتال فینا الف، پژو، رنو، آلستوم، ایرباس و ... بازارهای خود را در  کشورهای دیگر که بسیاری از آنها تحت تحریم آمریکا هستند از دست داده اند و این بر مشکلات مالی و از دست دادن شغل فرانسویان تاثیرگذار بوده است. هر چند با سفته بازی در بورس شاخص ها را می توان دستکاری کرد و حقیقت مالی را پنهان کرد اما جمعیت بیکار شده، فقیر و معترض در خیابان شانزلیزه پنهان کردنی نبودند.

مردم فرانسه اکنون نه از سوی مردم ایران و نه توسط ملت و انقلابیون استقلال طلب یمن و نه از طرف دولت ونزوئلا و نه از جانب ارتش خسته سوریه بلکه بوسیله گلوله های پلیس و ژآندارمری هر هفته مورد تهاجم قرار می گرفتنند؛ آرامش، سلامتی و امنیت مردم فرانسه هر هفته کاملا پایمال می شد. این تهدید نه از فراسوی مرزها که از طرف اشخاصی اعمال می شود که حقوق خود را از مالیات مردم همان کشور تامین می کنند.

آیا کاخ الیزه توانسته مردم را سرکوب کند؟ پاسخ تا حدی مثبت است اما این کار را همه دولت های دیکتاتور مانند صدام، آل سعود، هیتلر و استالین هم انجام دادند. به عبارت دیگر دولت رئیس جمهور مکرون در حد همان دیکتاتورها قابلیت تعریف دارد. به همان اندازه وحشتناک و... و.

آیا سرزمین انقلاب ها بازهم شاهد انقلاب خواهد بود یا مارشال دوگل و ژآک شیراکی خواهند آمد و بر استقلال فرانسه از آمریکا تاکید می کنند... د.

نفعی که این آگاهی بخشی از سوی شبکه ای چون پرس تی وی به جامعه جهانی برای مردم  ایران داشته این است که نشان می دهد دولت های غربی مانند فرانسه و آمریکا خود برای مردم کشورشان تهدید هستند، حال آنکه رسانه های غربی کشورهای دیگر را تهدید امنیت و ثبات جهانی معرفی می کنند. به این نقش مهم پرس تی وی و دیگر شبکه های برون مرزی کشورمان بیش از پیش توجه کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو