آیا گربه ها می خندند؟ چند واقعیت جالب در مورد گربه ها

منبع: مینویسم

99

1399/12/19

11:46


آیا گربه ها می خندند؟

گربه ها حیوانات بسیار جذابی هستند و افرادی به عنوان حیوان خانگی گربه را انتخاب می کنند. گربه ها موجودات بسیار باهوشی می باشند و ممکن است حرکات عجیب و غریب از خودشان نشان دهند. اما آیا گربه ها واکنشی مانند خندیدن دارند؟ شما گربه خانگی دارید، توجه کرده اید که آیا گربه ها می خندند، یا در کل به واکنش های گربه توجه کرده اید؟ در این پست در مورد این که آیا گربه ها می خندند و واکنش های گربه ها صحبت می کنیم. برای دانلود صدای گربه با کیفیت بالا کلیک کنید.

آیا گربه ها هم می خندند

اگر صاحب گربه هستید، حداقل یک بار را دیده اید که گربه تان به شما لبخند می زند یا می خندد، یا یک واکنشی نشان دهد که شما را متوجه کند در حال خندیدن می باشد. گربه ها واکنش احساسی زیادی از خودشان نشان نمی دهند زیر شانس زنده ماندن آن ها کاهش می یابد.

این مطلب جالب را بخوانید: آیا گربه ها گریه می کنند؟ دلیل گریه ی گربه چیست؟

آیا گربه ها می خندند؟

گربه ها از نظر جسمی نمی توانند بخندند، اما آن ها روش خاص خود را دارند تا به ما اطلاع دهند که از چیزی لذت می برند. صدای شادی که ممکن است از یک گربه شاد بشنوید، مانند غر زدن است، که برخی از مردم دوست دارند آن را به عنوان خنده ی گربه تلقی کنند.

آیا گربه ها لبخند می زنند؟

گربه ها بلد نیستند لبخند بزنند اما معادل های گربه سان وجود دارد که به صاحب خود نشان می دهند که خوشحال یا راضی هستند. گربه ها روش خاص خود را دارند که به ما می گویند خوشحال هستند. نیازی به خنده ندارند! این روش ها عبارتند از:

غر زدن: شاید ساده ترین راه برای شناختن گربه، گوش دادن به صدای غر زدن او باشد. غر زدن بهترین تسکین دهنده برای گربه در هنگام پریشانی می باشد. بنابراین غر زدن و شادی کردن گربه با هم جفت می شود که حس لبخند را به انسان منتقل می کند.

میوها: گربه هایی که “پرحرف” هستند، بیشتر از این که غمگین شوند و استرس داشته باشند، شاد می شوند. میو های گربه نشان دهنده خوشحالی آن ها می باشد.

بیشتر بدانید: چرا گربه ها بالا می آورند؟

چشم ها: مراقب آن چشمک زدن های آرام باشید! هنگامی که چشم گربه گشاد می شود، این نشان دهنده تحریک یا خوشبختی است. چشم های زیبای گربه و آهسته چشمک زدن گربه نشانه شادی آن ها می باشد.

پلک زدن آهسته، که در آن گربه ها چشمان خود را به آرامی می بندند، به خصوص هنگامی که سر یا زیر چانه گربه ها نوازش می کنید، نشان می دهد که آن ها آرام و شاد هستند.

خندیدن گربه ها

بازیگوشی: بازیگوشی گربه ها گرچه ممکن است شامل خراش و گزش برای شما باشد، گربه بازیگوش گربه شادی است! بازی گربه می تواند شامل ضربه ناگهانی، حمله های آهسته و گاز گرفتن باشد. عادت های بازی آن ها عادت های شکار آن ها را نشان می دهد. اگر گربه شما دست شما یا یک اسباب بازی رشته ای را شکار می کند، این نشانه واضح تحقق لذت و خوشبختی او است.

تکان دادن دم: زمانی که دم های گربه به سمت پایین است، نشان می دهد گربه آرام است و شبیه گربه ای است که با تمام بدنش لبخند می زند.

چند واقعیت جالب در مورد گربه ها

چرا گربه ها غر غر می کنند؟

گربه ها وقتی شاد و مضطرب هستند، غرغر می کنند و تحقیقات نشان داده است که این روش نه تنها یک روش ارتباطی بلکه همچنین یک ابزار دفاعی است که به آن ها کمک می کند تا در موقعیت های استرس زا مانند زایمان یا مراجعه به دام پزشک آرامش خود را حفظ کنند.

علاوه بر این، گربه ها ناشنوا و نابینا متولد می شوند، برای برقراری ارتباط به ارتعاشات غر زدن مادر اعتماد می کنند. فرکانس کم ارتعاشات موجود در خاراندن گربه همچنین می تواند به آن ها کمک کند تا تنفس را کاهش دهند، عضله سازی کنند و می تواند به عنوان تسکین دهنده درد عمل کند.

بیشتر بدانید: علت خر خر کردن گربه ها چیست؟

آیا گربه ها اسم خود را می دانند؟

گربه ها نام خود را می دانند، با این حال، این بدان معنی نیست که آن ها همیشه به نام که صدایشان می کنید، پاسخ می دهند. گربه ها به اندازه سگ ها اهلی نشده اند، بنابراین احساس نمی کنند که اغلب به نام های خود پاسخ دهند.

آیا گربه ها صاحبان خود را می شناسند؟

بر خلاف سگ، گربه ها با میل خود به جامعه پیوستند، بنابراین هرگز نیازی به درک حرکات و بیان انسان ها نداشتند. در نتیجه، گربه ها ممکن است درک یکسانی از چهره انسان نداشته باشند، اما آن ها به احتمال زیاد سایر حرکات ارتباطی مانند لمس و صدا را تشخیص می دهند.

از طرف دیگر، مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه توکیو در سال 2013 انجام شد نشان داد که گربه ها می توانند صدای ضبط شده صاحب خود را از صدای غریبه ها تشخیص دهند. در طول این آزمایش، گربه ها بیشتر از ضبط صدای غریبه هایی که نام آن ها را صدا می زدند چشم پوشی می کردند اما گوش هایشان را به هم می زدند تا صدای صاحبانشان را از نزدیک گوش دهند. اگر بخواهید بیشتر در این باره بدانید پیشنهاد می کنیم مطلب عوض شدن صاحب گربه چه پیامدهایی در برخواهد داشت را بخوانید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو