اولین توییت تاریخ، دو و نیم میلیون دلار!

منبع: آرگا

52

1399/12/19

11:50


جک دوروسی مالک و بنیان گذار توییتر روز جمعه اولین توییت ایجاد شده در توییتر را به مزایده گذاشت.

اولین توییت تاریخ، دو و نیم میلیون دلار!

اولین توییت تاریخ با محتوای ” همین الان حساب توییترم را ایجاد کردم” روز جمعه توسط جک دورسی مدیر عامل توییتر برای فروش به مزایده گذاشته شد. آقای دورسی این توییت معروف را به عنوان توکن تعویض ناپذیر (NFT) در وب سایت Valuables Cent به فروش گذاشت. این توییت در مارس ۲۰۰۶ در حساب دورسی منتشر شده است. پس از اعلام مزایده این پست توسط جک دورسی، تا کنون مبالغ مختلفی برای خرید آن پیشنهاد شده است.

اولین توییت تاریخ

به نقل از وبسایت nasdaq، بالاترین مبلغ پیشنهادی توسط یک فرد ایرانی به نام سینا استوی مدیر رمز ارز Bridge Oracle در روز بعد از ظهر شنبه به مبلغ ۲.۵ میلیون دلار ثبت شده است. پیش از این جاستین سان با ارائه مبلغ دو میلیون دلاری قدم مهمی برای پیروزی در این مزایده برداشته بود. اما حالا آقای سینا استوی پیشتاز این مزایده است.

این مزایده به وسیله سیستم توکن های غیر قابل تعویض (NFT) صورت می گیرد. توکن های دیجیتال، هویت افراد و اعتبار توییت ها را حفظ می کنند. در واقع ساز و کار آن با استفاده از سیستم بلاکچین توسعه یافته و دارای امضای دیجیتالی رمز نگاری شده صاحب توییت است. به کمک (NFT) می توان امتیاز هر عنوان دیجیتالی از قبیل کارتون ها، موزیک ها و… را خرید و یا به فروش رساند.

در این صورت تنها یک نمونه با امضای صاحب توییت وجود خواهد داشت و در صورتی که امتیاز آن را خریداری کنید، توییت یاد شده برای همیشه متعلق به شما خواهد بود.البته توییت خریداری شده برای همیشه در این شبکه اجتماعی باقی خواهد ماند. و شخصی که موفق به خرید این توییت شود، یک مدرک دیجیتالی با متادیتای توییت اصلی را دریافت می کند.

جک دورسی

مالکیت این کوپن ها در بلاکچین به ثبت رسیده است. همان محیطی محبوبی که درونش رمزنگاری و انتقال ارزهای دیجیتال از جمله ییت کویت صورت می گیرد. البته برخلاف بیت کوین و سایر ارزها، کسی قادر نیست این کوپن ها را خرید و فروش کند. هر کوپن مانند یک اثر قیمتی و منحصر فرد است و نمی توان نمونه مشابه آن را ساخت و همین مسئله آن را فوق العاده می کند.

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم رقابت برای خرید نخستین توییت، به کجا خواهد رسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو