معرفی گیاهان مناسب برای آشپزخانه و ویژگی های آن ها

معرفی گیاهان مناسب برای آشپزخانه و ویژگی های آن ها


منبع: آرگا

131

1399/12/19

16:03


توجه داشته باشید که گیاهان مناسب آشپزخانه دارای انواع و ارقام منحصر به فردی هستند که در این مقاله سعی داریم شما را با این دسته از گیاهان زیبا اشنا نماییم با ما همراه باشید.

معرفی گیاهان مناسب برای آشپزخانه و ویژگی های آن ها

به طور کلی گیاهان مناسب آشپزخانه گیاهانی هستند که به راحتی بتوانند در محیط هایی با نوسانات دمایی دوام بیاورند و کمترین آسیب را ببینند. به صراحت می توان گفت که این گیاهان دارای طرفداران بسیاری می باشند زیرا نگه داری از آن ها نسبت به سایر گیاهان و گل ها آسان تر بوده و کمترین آسیب را خواهند دید.

آشنایی با گیاهان مناسب آشپزخانه

بهتر است بدانید که گیاهان ایده آل یا گلهای آپارتمانی مناسب برای فضای آشپزخانه بیشتر برای بانوان مطرح است زیرا که خانم های خانه دار اکثریت وقت خود را در آشپزخانه ها می گذرانند و مخصوصا در اوضاع کنونی که به خاطر بحران کرونا اغلب افراد بیشتر در خانه حضور دارند و تفریحات کمتری دارند بیش از پیش نیاز به داشتن گیاهان در فضای منزل و حس طراوت و شادابی طبیعت احساس می شود. از طرفی فضای آشپزخانه به دلیل پخت و پز و داشتن کتری یا سماور گرم و مرطوب است و به همین دلیل بایستی گیاهی را برای کشت انتخاب کنید که نسبت به چنین هوایی مقاومت خوبی داشته باشد. همچنین بهتر است در هنگام تهیه یک گیاه به مواردی مانند بسته به اینکه میزان نورگیری فضای آشپزخانه چقدر باشد و تهویه هوا به خوبی صورت می گیرد یا خیر به خوبی توجه داشته باشید. در هر صورت داشتن گیاه در فضای منزل و آپارتمان در هر مکانی به ویژه آشپزخانه امری ضروری می باشد که می تواند سرشار از حس و انرژی مثبت باشد مخصوصا زمانی که با دقت و مراقبت خود گیاه یا گل مورد نظرتان را پرورش می دهید.

خصوصیات گیاهان مناسب آشپزخانه

انواع گل های آشپزخانه:

همانطور که متوجه شدید گل های مناسب آشپزخانه بسیار زیادی و منحصر به فرد هستند که بایستی بیش از تهیه و کاشت در انتخاب آن ها دقت کنید و در ادامه نیز سعی داریم تا به بیان انواع گیاهان مناسب آشپزخانه بپردازیم:

گیاه پوتوس:

این گیاه از دسته گیاهان مناسب آشپزخانه می باشد که می توان آن را در این محیط نگهداری نمود. در واقع این گیاه دارای رگه های زرد رنگ می باشد که جزء گیاهان بادوام در آشپزخانه و خانه خواهد بود. این گیاه دارای برگ های زیبایی است که به شکل قلب هستند و همچنین دارای آستانه تحمل خوبی در شرایط آشپزخانه و محیط های دیگر خواهد بود. این گیاه زیبا به صورت آبشاری رشد خواهد کرد و یکی از خاصیت های مهم آن قابلیت تصویه هوا می باشد و به همین خاطر می توان آن را در زمره گیاهان تصفیه کننده هوا قرار داد.

گیاه برگ عنابی:

برگ عنابی نیز از دیگر گل های ایده آل برای محیط آشپزخانه می باشد که دارای برگ هایی زیبا و درخشان است. از ویژگی های آن نیز می توان به نوسانات دما و تحمل زیاد اشاره کرد که آن را تبدیل به یک گزینه خوب برای نگهداری در قسمت آشپزخانه ی منزل شما می کند و می توانید با خیالی راحت در آشپزخانه خود پرورش دهید.

گل های ویژه اشپزخانه

گیاه زاموفیلیا:

از دسته گیاهان قوی محسوب می شود که می توان آن را در محیط آشپزخانه به خوبی نگهداری نمود. این گیاه دارای برگ های سبز تیره می باشد و دارای حالت چرم گونه ای دارد که همین خصوصیت باعث شده اغلب تصور کنند گیاه مصنوعی است. همچنین زاموفیلیا جزو گیاهانی محسوب می شود که به راحتی می تواند تنش های دمایی را تاب آورد و یک گزینه خوب برای نگهداری در منزل باشد.

گیاه سانسوریا:

بهتر است بدانید که یکی دیگر از گیاهان ایده آل برای فضای آشپزخانه گل سانسوریا خواهد بود که اغلب در شرایط های گوناگون مانند نور کم یا زیاد، بی آبی و خشکی و همچنین نوسانات دمایی تاب می آورد. به صراحت می توان گفت که گیاه سانسوریا از گیاهان پرطرفدار برای نگهداری در فضای آشپزخانه محسوب می شود.

گیاه آگلونما:

آگلونما نیز از دسته گیاهان پرطرفدار و مقاوم برای آشپزخانه هاست که برگ هایی سبز و نقره ای رنگ دارد. این گیاه زیبا و دوست داشتنی نور کم، خشکی و هوا خشک را به راحتی تحمل می کند و به همین خاطر یک گزینه ایده ال برای پرورش و نگهداری در منزل به ویژه آشپزخانه خواهد بود.

گیاه فیلودندرون قلبی:

این گیاه زیبا که بسیار هم جذاب است دارای مقاومت خوبی می باشد و قادر است به راحتی گرما و سرما و بی آبی و حتی کم نوری را تحمل کند. فیلودندرون دارای برگ هایی درخشان است که به همین خاطر به عنوان یکی از گیاهان مناسب آشپزخانه شناخته شده و به راحتی می توانید از آن نگهداری کنید.

پرورش گل های مناسب آشپزخانه

گیاه آلوئه ورا:

گیاه آلوئه را می توان از دسته گیاهان قوی دانست که جزء گیاهان مناسب آشپزخانه بوده که کم آبی را به مدت طولانی می تواند تحمل کند. آلوئه ورا یکی از گیاهان ایده ال برای آشپرخانه می باشد که در مواقع سوختگی می توانید از آن برای بهبود سوختگی استفاده نمایید.

گیاه لیندا:

لیندا نیز از گیاهان مفید برای آشپزخانه محسوب می شد که اگر نور غیر مستقیم خود را بگیرد به راحتی در بقیه شرایط تاب می آورد. این گیاه بومی مکزیک بوده و به همین خاطر به راحتی مناطق خشک را تحمل خواهد کرد. همچنین گیاه لیندا هوای اطراف خود را از کربن مونواکسید، فرمالدهید و بنزن تصفیه خواهد کرد.

سبزیجات و گیاهان دارویی:

از دیگر گیاهان ویژه آشپزخانه می توان به سبزیجات و گیاهان دارویی اشاره کرد زیرا شما می توانید علاوه بر استفاده از زیبایی این گیاهان از مزیت های دیگر آن هم استفاده نمایید. از جمله این گیاهان می توان به شاهی و ریحان اشاره کرد که البته نعنا و اسطوخودوس نیز علاوه بر خاصیت تصفیه هوا به محیط اطراف خود رایحه ای بسیار خوب خواهند بخشید.

گیاه رزماری:

این گیاه نیز دارای طعمی بسیار فوق العاده می باشد که برای نگهداری دز منزل و آشپزخانه ها بسیار مناسب خواهد بود. همچنین برگ های آن بوی بسیار خوبی می باشند که باعث دفع حیوانات مانند گربه از آشپزخانه شما می شود. این گیاه موجب دفع حشرات از آشپزخانه شده و به همین خاطر می توان آن را از گیاهان مناسب و ویژه آشپزخانه ها دانست.

انتخاب گل ها برای فضای آشپزخانه

گیاه کاکتوس:

بهتر است بدانید که کاکتوس ها نیز از دیگر گیاهان مناسب آشپزخانه شما می باشند زیرا علاوه بر داشتن آستانه تحمل بالا برای افرادی که آب دادن به گل ها را فراموش می کنند و یا به دلیل شرایط زندگیشان مجبور به مسافرت رفتن می باشند مناسب است. از آنجایی که کاکتوس ها آب بسیار زیادی را در داخل بافت خود ذخیره می کنند به همین دلیل به راحتی می توانند زمان طولانی را بدون آب زنده بمانند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو