راهکارهای درمانی طب سنتی برای خونریزی لثه

48

1399/12/19

16:13


"خونریزی لثه" یکی از عوارضی است که در صورت مشاهده باید جدی گرفته شود چرا که در صورت عدم درمان می‌تواند موجب بروز بسیاری از مشکلات، بیماریها و تخریب دندان‌ها شود؛ در این مطلب به چند راهکار ساده طب سنتی و در دسترس برای درمان خونریزی لثه اشاره شده است.

راهکارهای درمانی طب سنتی برای خونریزی لثه

به گزارش بهداشت نیوز،  "خونریزی لثه و سستی آن" یکی از عوارضی است که در صورت مشاهده باید جدی گرفته شود و اقدام به درمان آن کرد چرا که خونریزی بافت لثه، راه ورود باکتری‌های مضر موجود در دهان به جریان خون را هموار می‌کند و می‌تواند موجب بروز بسیاری از مشکلات و بیماریها شود و از سویی باعث تخریب دندان‌ها هم شود.

اما یکی از رایج‌ترین درمان‌های ساده خونریزی لثه‌ها، شستشوی دهان و غرغره کردن آب نمک است؛ برای این منظور یک قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و یک تا دو دقیقه در دهان غرغره کنید و دهان را شست‌وشو دهید؛ این روش را 3 تا 4 بار در طول روز خصوصاً بعد از غذا تکرار کنید.

استفاده از عسل در درمان خونریزی لثه

از آن‌ جایی که عسل خاصیت ضدعفونی و ضدباکتری قوی دارد، تأثیر چشمگیری در درمان مشکلات و بیماری‌های لثه دارد لذا بعد از مسواک زدن می‌توانید مقدار کمی عسل را با انگشت به‌صورت رفت و برگشتی روی لثه‌ها به‌ویژه قسمت آسیب‌دیده لثه بمالید؛ این کار ضمن ضدعفونی کردن دهان و بافت لثه، باعث استحکام لثه هم می‌شود.

یک دهانشویه گیاهی درست کنید!

برای تقویت لثه‌های خود می‌توانید دهانشویه‌ای با ترکیب سرکه، نمک و آویشن درست کنید؛ این ترکیب در درمان برفک دهان نیز عالی است؛ توجه داشته باشید که داروی "نیستاتین" که برای برفک دهان از سوی برخی پزشکان تجویز می‌شود، سبب خونریزی روده شما می‌شود!

مسواک با چوب زیتون یا چوب اراک

مسواک زدن با چوب زیتون یا چوب اراک هم در تقویت و استحکام لثه و دندان‌ها بسیار نافع است.

مالیدن سرکه، نمک، سُعد کوفی به‌ دندان‌ها برای تقویت لثه‌ها و دندان بسیار مفید است همچنین مسواک زدن با پودر هلیله و جویدن کندر هم به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

در پایان باید یادآوری کنیم، از بهترین موارد در درمان سستی لثه و خونریزی لثه، مالیدن پودر پوست انار به لثه‌ها است.

منبع: تسنیم

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو