تاثیر خدمات نقاشی ساختمان و رنگ ها در دکوراسیون داخلی

منبع: گهر

160

1398/3/1

12:58


بدون شک نقاشی ساختمان یکی از پرطرفدار ترین امور هنگام تغییر دکوراسیون داخلی و یا بازسازی خانه می باشد که می توانید هر چند سال یک بار با بهره گیری از آن زیبایی خانه خود را چند برابر نمایید. نقاشی ساختمان را می توان به استادکاران حرفه ای در این زمینه بسپارید و یا خود وظیفه این عمل را به عهده گیرید.

خدمات نقاشی ساختمان در دکوراسیون چه تاثیری دارد؟

1558578709 تاثیر خدمات نقاشی ساختمان و رنگ ها در دکوراسیون داخلی

خدمات نقاشی ساختمان

در نقاشی ساختمان انواع مختلفی رنگ ساختمان وجود دارد که عبارتند از: رنگ پلاستیکی، رنگ روغن، رنگ اکریلیک، رنگ مولتی کالر، رنگ جلا و رنگ لعابی که هر کدام از رنگ ها را می توان برای قسمت های معینی از خانه استفاده کرد.

در نقاشی ساختمان از رنگ های پلاستیکی برای رنگ سقف ها استفاده می کنند. رنگ های پلاستیکی بسیار سریع خشک می شوند اما قابل شستشو نمی باشند به همین دلیل برای رنگ آمیزی سقف ها بسیار مناسب تر می باشند.

همچنین برای رنگ کاری دیوارها هنگام نقاشی ساختمان از رنگ های روغنی، رنگ اکریلیک و همچنین رنگ های مولتی کالر استفاده می کنند. رنگ های روغنی و اکریلیک در سه نوع مات، نیمه براق و براق در بازار عرضه می شوند که می توانید بسته به نیاز و سلیقه خود آن ها را از فروشگاه های معتبر رنگ و ابزار ساختمان تهیه نمایید.

رنگ اکریلیک نسبت به رنگ روغن سرعت اجرای بالاتری دارد و از بوی کمتری برخوردار می باشد همچنین از سرب کمتری برخوردار است و برای استفاده کنندگان آلرژی کمتری تولید می کند.

رنگ های مولتی کالر در نقاشی ساختمان از دسته رنگ هایی هستند که دارای یک رنگ زمینه می باشند و رنگ های دیگری به صورت رگه رگه داخل آن وجود دارد که بنا به سلیقه خود می توانید رنگ بندی مورد نظر را انتخاب کنید. این رنگ نسبت به رنگ های دیگر می تواند آلودگی بیشتری را جذب کند و نیاز به شستشو نداشته باشد زیرا رنگ های مولتی کالر دارای بافتی می باشد که آلودگی را آشکار نمی سازند. بدون بو بودن و اجرای سریع رنگ های مولتی کار در نقاشی ساختمان از مزایای این نوع رنگ ها می باشد.

کاربرد رنگ جلا در نقاشی ساختمان: از رنگ جلا همانطور که از نام آن پیداست، برای براق کردن و زیبا تر کردن در ها، کمد دیواری و … استفاده نمود که می توانید بسته به سلیقه خود میزان براق بودن آن را برای قسمت های مورد نظر تنظیم کنید.

رنگ لعابی در نقاشی ساختمان: شاید لازم باشد قسمتی از خانه و یا محل کار خود را ضد آب کنید. برای این امر می توانید از رنگ های لعابی استفاده کنید. بافت این رنگ ها پس از اجرا بسیار سخت و قدرتمند خواهند شد و لایه ای ضد آب تشکیل خواهند داد.

تاثیر چرم درب در دکوراسیون داخلی روی درب چرمی

1558584527 تاثیر خدمات نقاشی ساختمان و رنگ ها در دکوراسیون داخلی

 

پس از نقاشی ساختمان یکی دیگر از اموری که برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه و یا محل کار به شدت پیشنهاد می شود استفاده از درب چرمی می باشد. درب چرمی امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است زیرا علاوه بر زیبایی ظاهری می تواند عایق صدا و گرمای خوبی نیز باشد. درب چرمی از جنس چرم می باشد که به همین دلیل برای خرید درب چرمی می بایست هزینه های بالایی پرداخت کرد. اما برای صرف هزینه کمتر راهی را به شما پیشنهاد خواهیم کرد: تعویض درب چوبی قدیمی با درب چرمی جدید.

اگر شما درب چوبی قدیمی دارید به راحتی می توانید با صرف هزینه ای نه چندان زیاد، آن را به درب چرمی جدید تبدیل نمایید. توجه داشته باشید تنها در صورتی که درب قدیمی از جنس چوب باشد می توانید اقدام به این عمل نمایید. زیرا چرمی روی درب های آهنی و … به خوبی قرار نمی گیرد و این عمل انجام نمی پذیرد.

استادان این حرفه برای زیبا تر شدن درب چرمی از سوزن های گل میخ استفاده می کنند که با پیاده سازی آن در شکل های مختلف بر روی درب می توان زیبایی آن را چندان برابر کرد.

مقدار هزینه برای درب چرمی بسته به سایز درب و همچنین چرمی کردن یک رو و یا دو رو درب متفاوت می باشد. هنگام تبدیل درب چوبی قدیمی به درب چرمی جدید بهترین مواد برای تقویت درب های چوبی استفاده از mdf6 می باشد که باید هنگام مراجعه به استادکار در مورد صحت استفاده از این نوع mdf اطمینان حاصل نمایید.

می توانید درب چرمی خود را به درب آکوستیک تبدیل کنید

1558532066 تاثیر خدمات نقاشی ساختمان و رنگ ها در دکوراسیون داخلی

اما پس از معرفی درب چرمی می خواهیم درب آکوستیک را معرفی نماییم. شما می توانید هنگام اقدام به درب چرمی آن را به درب آکوستیک نیز تبدیل نمایید. درب آکوستیک درواقع عایق هایی صوتی می باشند که از آن ها در سینماها، آنفی تئاترها، استودیوهای موسیقی و … استفاده می شود که در ادامه به انواع پنل های صوتی موجود در درب آکوستیک اشاره خواهیم کرد:

انواع پنل های صوتی برای جلوگیری از فرکانس صدا در درب آکوستیک:

“دیفیوز ها برای پراکنده شدن صدا در استودیو ها”، “جاذب ها برای جذب حداکثری صداها”، “بیس ترپ ها برای گیر انداختن بیس ها در فرکانس های پایین” و “دیفیوز جاذب” برای پراکنده کردن صدا و جذب صدا استفاده می شود.

درب آکوستیک نیز همچون درب های چرمی از هزینه بالایی برخوردار هستند که می توانید برای کاهش حداکثری هزینه درب چوبی قدیمی خود را به درب آکوستیک جدید تبدیل نمایید. استادکاران درب آکوستیک از لمسه کاری برای زیباتر جلوه دادن درب آکوستیک استفاده می کنند که علاوه بر زیبایی لمسه کاری، عایق صوتی کوچکی نیز محسوب می گردد.

آموزش تمیز کردن درب چرمی و درب آکوستیک

جنس روکش استفاده شده در درب آکوستیک می تواند از نوع پارچه و همچنین چرم باشد که ۹۸% افراد ترجیح می دهند از روکش چرم استفاده شود. زیرا علاوه بر زیبایی، آلودگی های موجود بر روی درب به راحتی به وسیله یک دستمال مرطوب حل می شوند و همچنین طول عمر درب آکوستیک با روکش چرم خیلی بیشتر از روکش پارچه ای می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو