معنی اسم لنا و آشنایی بیشتر با مفاهیم متفاوت این اسم در فرهنگ های مختلف

معنی اسم لنا و آشنایی بیشتر با مفاهیم متفاوت این اسم در فرهنگ های مختلف


منبع: آرگا

256

1399/12/20

14:05


لنا نامی است هم دخترانه و هم پسرانه که در ایران برای دختران انتخاب می شود، معنی اسم لنا در زبان فارسی نور، نور خورشید و یا دختر زیبا می باشد و در فرهنگ های مختلف دارای معانی مختلف می باشد.

معنی اسم لنا و آشنایی بیشتر با مفاهیم متفاوت این اسم در فرهنگ های مختلف

اسامی باعث هویت بخشیدن به اشیاء و همچنین انسان ها می شوند، هر شخص با نام مخصوص خود صدا زده می شود که معنایی مخصوص به خود دارد، اسم لنا که در ایران دخترانه محسوب می شود اغلب به نور خورشید معنی شده است اما در زبان های مختلف دارای معانی متفاوتی می باشد.

معنی اسم زیبای لنا

اسم کلمه یا اصطلاحی است که برای هویت بخشیدن به یک فرد بکار برده می شود که در فرهنگ های مختلف ساختاری متفاوت دارد. انتخاب نامی زیبا و شایسته یک دغدغه شیرین برای والدین قبل از تولد نوزاد، در دوره بارداری محسوب می شود. برخی از خانواده های ایرانی به دنبال نام های مذهبی برای فرزند خود هستند و برخی دیگر به دنبال اسامی اصیل ایرانی می باشند، در هر صورت تمام والدین دوست دارند نامی زیبا و البته با معنا برای نوزاد تازه متولد شده خود انتخاب کنند تا در بزرگسالی باعث افتخار آن ها شود. انتخاب یک نام تنها به زیبا بودن آن ختم نمی شود، یک اسم زیبا باید معنایی زیبا نیز داشته باشد.

معنی نام زیبا و دخترانه لنا

لنا نامی است هم دخترانه و هم پسرانه که در ایران اغلب برای دختران انتخاب می شود، این نام معانی مختلفی در فرهنگ های مختلف دارد و در زبان های مختلف متفاوت معنا می گردد. در این مطلب شما را با معنی این اسم زیبا آشنا می سازیم، همراه ما باشید.

معنی نام لنا

لنا نامی است اغلب دخترانه که در زبان های مختلف با عنوان یک تغییر از چندین نام تکامل یافته در گذشته است در برخی از مشتقات lena از آلینا و هلنا می آید و در کشورهای فارسی، هندی و سوئدی و همچنین در فنلاند دیده شده است.

در فرهنگ فارسی اسم لنا به معنای نور، نور خورشید و یا دختر زیبا می باشد.

معنای اسم لنا

در زبان عربی لنا به معنای سخاوتمندانه و مهربان می باشد.

در لاتین به معنای او جذب می کند، بانوی فریبنده و اغواگر معنا می شود.

در فرهنگ یونانی لنا به معنی نور خورشید و نور ماه می باشد.

در فرهنگ عبری نام لنا به معنای یک خانم از شهر ماگدالا می باشد. همچنین لنا در سال ۲۰۱۳ با عنوان محبوبترین نام دخترانه در لهستان معرفی شد.

اسم لنا در حالت کلی به معنای نور، مهتاب، نور خورشید، درخت خرما، سخاوتمند، نصیب و بهره، مهربان و نگهدارنده مشعل می باشد.

معنی اسم زیبای لنا

لنا در ثبت احوال

در ثبت احوال کشور ایران لنا با تلفظ LANA اسمی عربی به معنای نصیب و بهره معنا شده است، این اسم با تلفظ LENA نور خورشید و دختر زیبا معنا می دهد، درباره فراوانی و تعداد اسم لنا در ایران آمار دقیقی در دست نمی باشد، اما این اسم جزء اسامی با فراوانی کم محسوب می شود. همچنین می توانید در لینک های مقابل با معنی اسم نیلا و اسم لیانا آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو