تمیز کردن آشپزخانه با این ترفندهای ساده در سه سوت

تمیز کردن آشپزخانه با این ترفندهای ساده در سه سوت


منبع: ناز وب

128

1399/12/20

14:59


تمیز کردن آشپزخانه با این ترفندهای ساده در سه سوت

الان که نزدیک به عید نوروز هستیم و در حال خانه تکانی هستیم شاید به دنبال راه حل ها و روش هایی برای تمیز کردن خانه و آشپزخانمان Ways to clean our house and kitchen باشیم و از روش های قدیمی خسته شده باشیم. اکنون در این بخش از نازوب برای شما عزیزان راه حل برق انداختن و تمیز کردن آشپرخانه را خواهیم گفت. لطفا با ما همراه باشید.

 

تمیز کردن آشپزخانه با این ترفندهای ساده در سه سوت

تمیز کردن گاز با روش خانگی با جوش شیرین و سرکه

 

تمیز کردن آشپزخانه با این ترفندهای ساده در سه سوت

 

تمیز کردن سطح گاز و شیشه فر گاز :

برای تمیز کردن گاز خیلی کثیف Very dirty gas خود اولین کاری که انجام می‌دهید شعله ها و میله های اجاق گاز را بردارید.

برای تمیز کردن سطح گاز، داخل و شیشه فر :

با یک دستمال آشغال های کوچک روی گاز را جمع کنید.
یک پیمانه جوش شیرین با کمی آب داغ مخلوط کنید که جوش شیرین به شکل خمیر در بیاد.

سطح گاز را با آب داغ کمی نم کنید. و جوش شیرین را با یک دستمال به تمام قسمت های گاز بزنید. (خیلی گاز را خیس نکنید که جوش شیرین حالت خمیری خود را از دست ندهد.)
۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد نصف استکان سرکه را داخل اسپری بریزید و روی سطح گاز، اسپری کنید.

بین ۱ الی ۸ ساعت صبر کنید. بعد با اسکاچ نیمه زبر و کمی مایع ظرفشویی روی گاز بکشید تا سوختگی و لک های روی گاز برود.
در آخر با یک دستمال تمیز نم شده سطح گاز را برق بیندازید.
(اگر اجاق گازتان رنگ دارد مواظب باشید اسکاچ خیلی زبر استفاده نکنید. تا رنگ گاز آسیب نبیند.)

این روش حتی برای وقتی که استیل گاز سوخته باشد بسیار مؤثر است.

 

راه های مختلف تمیز کردن گاز استیل

برای تمیز کردن گاز ابتدا صبر کنید تا گاز کاملا سرد شود. مقداری جوش شیرین روی یک ابر نرم بریزید و سپس آن را به سطح گاز بکشید تا کاملا تمیز شود و در نهایت با یک دستمال مرطوب آلودگی ها را تمیز کنید.

اگر اجاق گاز شما به دلیل سر رفتن شیر کثیف شده و حالت سوخته به خود گرفته است تا زمانی که آن را تمیز نکرده اید دیگر از آن شعله استفاده نکنید. برای تمیز کردن این شعله ابتدا یک حوله خیس روی گاز بگذارید و کمی صبر کنید. حالا نظافت گاز را شروع کنید تا لکه سوختگی کاملا از بین برود.

هیچگاه برای از بین بردن لکه های روی گاز از مواد شوینده سفید کننده استفاد نکنید زیرا ممکن است به سطح گاز آسیب بزنند. برای تمیز کردن گاز تنها به کمی پودر صابون و یک اسکاج احتیاج دارید.

 

نحوه درست کردن جرم گیر خانگی

۵ قاشق جوش شیرین
۳ قطره مایع ظرفشویی
۴ قاشق سرکه

از مخلوط کردن این ۳ ماده خمیری بدست می آید که برای پاک کردن لکه از انواع سطوح معجزه می کند. تنها کافی است کمی از این خمیر را به سطح مورد نظر مالیده و پس از ده دقیقه با دستمال پاک کنید.

این جرم گیر خانگی برای تمیز کردن سطوح مختلف Cleaning different surfaces مانند کف قابلمه نیز می توان استفاده کرد.

پنجره ‌های فلزی روی اجاق گاز را باید ابتدا در محلول آب داغ مایع ظرفشویی و آمونیاک بگذارید و نیم ساعت به همان حال بگذارید. حالا با سیم و ظرفشویی و ابر آنها را تمیز کرده و آب کشی کنید.

برای تمیز کردن اجاق گاز ۴ قاشق جوش شیرین و ۴ قاشق آب داغ را با یک مسواک بر روی تمام سطوح گاز کشیده و با یک اسفنج آن را کاملا تمیز و براق نمایید.

 

راههای سریع و ارزان برای تخلیه سینک آشپزخانه

 

تمیز کردن آشپزخانه با این ترفندهای ساده در سه سوت

 

1. با جوش شیرین، نمک و سرکه راه آب را تمیز کنید.

ابتدا داخل راه آب، آب جوش بریزید، آب داغ کمک می کند تا گرفتگی نرم شوند و 1/2 فنجان جوش شیرین و 1/4 فنجان نمک را مخلوط کنید و درون سوراخ تخلیه بریزید.
فنجان سرکه را گرم کنید تا زمانی که جوش بیاید و آن را روی مواد بریزید.

سریع روی آن را بپوشانید تا کف حاصل از آن بیرون نرود.
تا 30 دقیقه صبر کنید، سپس آب داغ را روی آن بریزید.

 

2. مشکل را با نمک و آب جوش از بین ببرید.

اگر گرفتگی جدی نیست یا به تازگی شکل گرفته است، می توانید اقدامات سبک تر را انتخاب کنید. نمک باعث می شود لوله از داخل پاک شود و همزمان باکتری ها و بوهای ناخوشایند را از بین ببرد. از آنجا که اثر آن بسیار کم است، احتمالاً باید چندین بار این کار را تکرار کنید به خصوص اگر گرفتگی بیشتر از حد Overcrowding انتظار باشد.

نصف فنجان نمک را بردارید و درون سوراخ تخلیه بریزید.
یک کتری آب جوش را روی نمک بریزید. مراقب باشید که آب داغ روی دست یا بدن شما نریزد.
شیر آب گرم را باز کنید و سوراخ تخلیه را با آب بیشتری بشویید.

در صورت احساس ضرورت تکرار کنید.

 

3. از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.

سرکه و جوش شیرین کلاسیک های دنیا هستند که می توانند راه آب را تخلیه کنند. این یک راه حل سریع و ساده است زیرا اکثر افراد این مواد را در آشپزخانه خود دارید.

یک کتری آب جوش را درون چاه آب بریزید.
سپس 0.5 – 1 فنجان جوش شیرین را بریزید و برای چند دقیقه بگذارید.

حالا آب جوش و سرکه را به نسبت 1 به 1 مخلوط کرده و آن را روی جوش شیرین بریزید.
روی آن را بپوشانید تا این مخلوط جادویی کار خود را کند.
برای بالا بردن آن ، یک فنجان کامل دیگر آب گرم را درون آن بریزید.

 

4- سیفون را تمیز کنید.

اگر واکنش های شیمیایی مؤثر نباشد، ممکن است نیاز به برداشتن زباله ها باشید. سیفون یک لوله خمیده در زیر سینک شماست که می تواند روغن و بقایای کوچک را جمع کند. به علت داشتن فرم، علت اکثر گرفتگی های آشپزخانه شما می شود.

اول از همه، شما باید برای عمل تمیز کردن آن آماده شوید، زیرا این کار کثیف کاری دارد. آب را از سینک خارج کنید، زیرا وقتی سیفون را باز می کنید پایین می آید. حالا یک سطل را درست زیر آن قرار دهید.

سیفون با لوله به هم متصل شده اند آن را باز کنید و از هم جدا کنید.

پس از باز کردن، می توانید آن را تمیز کنید. این به احتمال زیاد پر از تکه های مواد غذایی ، روغن و سایر مواد غذایی خواهد بود. زباله های سخت را با استفاده از دستان و یک برس تمیز کنید، سپس با آب داغ بشویید تا هرگونه چربی ممکن دیگر تمیز شود.
پس از اتمام کار، لوله ها را در جای خود محکم ببندید.

بهتر است لوله ها را جدا کنید و با آب داغ تمیز بشویید.

 

پاک کردن لکه های چرب از آشپزخانه

 

تمیز کردن آشپزخانه با این ترفندهای ساده در سه سوت

 

پاک كردن چربی کابینت فلزی:

برای تمیز کردن چربی از روی کابینت فلزی می توان مقداری شامپو فرش را در آب حل کنید و با اسفنج بر روی کابینت بکشیم تا به خوبی تمیز شود. خیلی مواظب باشید که به هیچ وجه از اسکاچ فلزی بر روی کابینت استفاده نکنید. در مرحله آخر با دستمال خشک سطح آن را تمیز کنید تا رطوبت باقی مانده از بین برود.

پاک كردن چربی کابینت ام دی اف

همانند روش قبل می توان از شامپو فرش به همراه اسفنج، برای خلاصی از چربی کابینت ام دی اف To get rid of fat in MDF cabinets استفاده کرد، اما نکته ای که در این جا وجود دارد این است که برای از بین بردن لکه چربی کابینت های ام دی اف از مواد شوینده ای مانند وایتکس، شیشه پاک کن و مواد شوینده الکل دار و … به هیج وجه استفاده نشود.

لکه‌ ها را بلافاصله پاک کنید

بهترین زمان برای از بین بردن لکه های روی دیوار زمانی است که تازه ایجاد شده باشند. در این زمان می توانید با استفاده از یک دستمال کاغذی روغن چکیده شده روی سطوح را به راحتی پاک کنید. این کار هم زحمت کمتری دارد و هم نیازی به استفاده از شوینده های مختلف نیست.

توجه داشته باشید لکه هایی مثل لکه‌ گوجه فرنگی و آبلیمو خاصیت اسیدی دارند و می توانند سطوح فلزی را به مرور زمان نابود کنند. تا جایی که امکان دارد این گونه لکه ها را تا خشک نشده، از سطوحی که به آن چسبیدند، تمیز کنید.

تمیز کردن چربی هود با پودر لباسشویی

راه حل کارآمد دیگری که برای تمیز کردن لکه چربی از روی هود پیشنهاد می کنیم، استفاده از پودر ماشین لباسشویی است. پودر لباسشویی حاوی مقدار فراوانی مواد پاک کننده بسیار قوی برای تمیز کردن چربی از روی لباس ها است که برای از بین بردن لکه چربی از روی هود نیز کاربرد دارد.

با توجه به اینکه پودر لباسشویی یک پاک کننده شیمیایی است، حتما از دستکش استفاده کنید تا پوست دستتان آسیب نبیند.

 

پاک كردن چربی هود با جوش شیرین

یکی از موثرترین روش های از بین بردن لکه چربی از روی هود، استفاده از خمیر جوش شیرین است. برای این کار باید مقداری آب و جوش شیرین را به نحوی با یکدیگر ترکیب کنید که خمیر نرمی بدست آید. حالا خمیر بدست آمده را روی یک مسواک تمیز قرار داده و روی لکه های چربی بکشید تا پاک شوند.

در پایان با یک دستمال خیس یا تکه ای اسفنج، خمیرهای باقی مانده روی هود را پاک کنید. همچنین می توانید بجای تهیه خمیر، مقداری جوش شیرین را در آب گرم حل کنید و روی بدنه هود اسپری کنید و سپس با مسواک و پارچه لکه های چربی را تمیز نمایید.

 

نحوه از بین بردن رسوبات آب روی شیرآلات

 

تمیز کردن آشپزخانه با این ترفندهای ساده در سه سوت

 

روش اول :

اگر شیرآلات شما بسیار آهک گرفته اند، از اسپری WD40 استفاده کنید به این صورت که روی شیرآلات خشک اسپری کنید و مدتی اجازه بدهید در آن خیس بخورد و با دستمالی بدون پرز آن را بشویید و خشک کنید.

روش دوم :

روشی دیگر برای از بین بردن رسوبات روی شیرآلات Removal of deposits on valves استفاده از اسپری مخصوص برای سطوح استیل است. به این صورت که روی شیرآلات اسپری کنید و سپس آن ها را با اسکاج بشویید و آبکشی کنید و در پایان خشک کنید.

روش سوم :

تمام آنچه شما نیاز دارید یک لیمو است! سخت است باور کنیم که فقط یک محصول طبیعی می تواند در مقابل رسوبات سنگ آهک بسیار خوب عمل کند ، اما واقعاً صادق است! نه تنها در برابر سنگ آهک بهتر از مواد تمیزکننده شناخته شده ضد مقیاس عمل می کند ، بلکه بوی بهتری نیز می دهد و ارزان تر است.

نحوه ی استفاده :

در این روش شما تنها به یک عدد لیموترش نیاز دارید. به این صورت که یک لیمو را از وسط برش بزنید و نیمی از لیمو را بردارید و کاملا روی لوله بمالید. اجازه بدهید چند دقیقه روی لوله باقی بماند و سپس با آب ولرم کاملا بشویید و در پایان با یک پارچه تممیز خشک کنید.

نکته :

اگر در هر روشی لکه ها روی شیر باقی مانده بود این کار را چندبار تکرار کنید تا کاملا از بین بروند و مانند آینه بدرخشند.

 

از بین بردن زردی وسایل سفید

 

تمیز کردن آشپزخانه با این ترفندهای ساده در سه سوت

 

روش اول : تمیز کردن اساسی

1- وسایل را با تمیز کننده همه کاره پاک کنید. برای تمیز کردن وسایل سفید ، از اسپری تمیز کننده همه منظوره که حاوی مواد سفید کننده است استفاده کنید، که باعث ضد عفونی سطوح و سفید شدن لکه ها می شود. محصول را روی پارچه یا اسفنج تمیز اسپری کرده و سطح را کاملاً پاک کنید. با یک پارچه مرطوب تمیز بشویید.

قبل از خرید، برچسب محصول را بخوانید تا مطمئن شوید برای استفاده در لوازم خانگی بی خطر است.
با انجام تمیزکاری اساسی در هر هفته از سطح سفید محافظت کنید.

2- از یک پد پاک کن جادویی استفاده کنید. یک پد پاک کننده ی جادویی بخرید تا لکه های لوازم زرد شده خود را پاک کرده و آنها را سفید کند. کافی است اسفنج را خیس کرده و سطح دستگاه را کاملاً پاک کنید. بعد از آن نیازی به آبکشی نیست!

پدهای پاک کن جادویی برای استفاده در اکثر سطوح، به غیر از سطح ظریف یا براق، ایمن هستند.

3- سطوح را با جوش شیرین تمیز کنید. مقدار زیادی جوش شیرین را روی یک پارچه مرطوب و تمیز بپاشید و سطح دستگاه زرد شده خود را پاک کنید. برای دسترسی سخت به قسمتها یا گوشه ها، از یک مسواک با موی نرم A toothbrush with soft bristles برای تمیز کردن وسایل استفاده کنید. برای شستشو، از یک پارچه تمیز و مرطوب استفاده کنید.

4- از محلول سفید کننده و جوش شیرین استفاده کنید. 32 اونس مایع (950 میلی لیتر) آب گرم، 4 اونس مایع (120 میلی لیتر) سفید کننده و 2 اونس مایع (59 میلی لیتر) جوش شیرین را در یک سطل ترکیب کنید. دستکش دست تان کنید، یک اسفنج تمیز را در مایع فرو ببرید، آن را بیرون آورده و سطح دستگاه خود را پاک کنید. بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس دستگاه را یک بار دیگر با یک اسفنج تمیز و مرطوب پاک کنید.

برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن است لازم باشد چند بار این روند را تکرار کنید. مطمئن شوید که هر بار 10 دقیقه کامل صبر کرده اید.

 

روش دوم : استفاده از کرم پراکسید در وسایل کوچک پلاستیکی

1- یک بطری کرم پراکسید بخرید. در فروشگاه های لوازم آرایشی Cosmetic stores به دنبال یک بطری کرم پراکسید بگردید. غلظت پراکسید کرم از 9 تا 12 درصد متغیر است و باعث می شود که از پراکسید هیدروژن با 3 درصد موثرتر باشد. این ماده برای سفید کردن و رنگ آمیزی مو در سالن ها استفاده می شود و همچنین ممکن است در کیت های رنگ مو دائمی (در داروخانه ها و فروشگاه های بزرگ فروخته می شود) یافت شود.

2- وسیله تان را به طور مساوی با کرم پراکسید بپوشانید. برای محافظت از پوست دستکش بپوشید. برای محافظت از آنها، هر نشان یا برچسب روی دستگاه را با استفاده از اسکاچ بپوشانید. با استفاده از مسواک یا برس رنگ، کرم پراکسید را به سطح دستگاه بمالید.

3- وسیله ی خود را مهر و موم کرده و در بیرون در معرض آفتاب قرار دهید. مورد را در یک کیسه بزرگ Ziplock یا کیسه زباله شفاف قرار دهید و آن را محکم ببندید. در طی این فرآیند نباید اجازه دهید کرم پراکسید خشک شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هیچ پارگی و سوراخ در کیسه وجود ندارد. آن را خارج از نور خورشید قرار ندهید.

این روش سفید کردن، برای وسایل کوچک و متوسط ایده آل است که می توانید آن را به راحتی بپوشانید و به فضای باز منتقل کنید.
قبل از شروع این کار، از آفتابی بودن هوا مطمئن شوید.

4- بگذارید وسیله تان بیرون بماند. به دستگاه اجازه دهید 3 تا 4 ساعت در زیر آفتاب بیرون بماند. هر ساعت آن را بچرخانید تا تمام قسمت های آن در برابر نور خورشید قرار بگیرند. قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش باعث ایجاد واکنش با کرم پراکسید می شود و اثر زرد شدن آن را برعکس می کند.

5- وسیله تان را بردارید و آبکشی کنید. وسیله تان را از کیسه خارج کنید. با استفاده از یک پارچه مرطوب، تمام سفید کننده های کرم را از سطح پاک کنید. قبل از استفاده، اجازه دهید چندین ساعت خشک شود.

 

بهترین روش تمیز کردن لوسترهای کریستالی

آموزش تمیز کردن صحیح کاشی های حمام

ترفندهای تمیز کردن خانه در نیم ساعت

روش تمیز کردن سطوح سنگی

 

Clean the kitchen with these simple tricks in three whistles

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو