اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی از دانشنامه ۱۰ جلدی امام ‌خمینی(ره) با تبریک مبعث حضرت رسول گفت: پروژه ای که ۱۰ سال برایش زحمت کشیده شده باید به نحو مطلوبی اطلاع رسانی دقیقی شود.

وی افزود: اندیشه و حرکت امام ویژگی های متعدد و زیادی دارد که هم باید گفته و هم نوشته شود. اندیشه و حرکت امام هم احیاگرانه و هم مردم سالارانه بود. امام سه نقش در تاریخ معاصر ایران داشتند که بی بدیل بود. بزرگترین احیاگر دین در عصر حاضر بودند. امام معمار و رهبر بزرگترین رهبر پایان قرن بیستم بودند که خداوند به بندگان خاصش اعطا کردند.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: امام موسس یک نظام مردم سالار از منظر دینی بودند. یک انقلابی بود که نظام ساخت. گاهی اوقات انقلابیون کارهایی می کنند که حاضر نیستند خود را در محدوده نظام محصور کنند. امام بزرگترین بحران تاریخ ایران یعنی جنگ تحمیلی را با تکیه بر عقل جمعی به پایان رساند. بعد از پایان جنگ هم بازگشت به قانون را لازمه اداره کشور دانستند. امام قانون و اداره کشور را لازم و ملزوم هم دانستند.  حاکمیت خدا بر زندگی انسان و حاکمیت انسان بر سرنوشت خودش به صورت موازی در اندیشه امام بود. امام به جمهوریت و اسلامیت به صورت توامان اعتقاد داشتند.

جهانگیری ادامه داد: امام مظهر اسلام عزتبخش بود. اسلامی که امام منادی ان بود ویژگی های منحصر به فردی بود. امام اصرار داشت همه جریانات و افراد با وحدت کار کنند. امام جوان گرا بود و به مقتضیات زندگی آنان هم باور داشت. امام به پیشرفت و سربلندی ایران باور داشتند.

وی تصریح کرد: همه ما به عنوان کسانی که در باورمان چنین شخصیت بزرگی بود رسالت ما پاسداری از این دستاورد است. بر این باوریم که مسائل این سه سال گفته نشده است. 

معاون اول رییس جمهور خطاب به آمریکایی ها تاکید کرد: جنگ سه ساله آمریکا را داریم و هدف آنها این بود که عرصه را بر ملت ایران تنگ کنند. مسائل این سه ساله گفته نشده است. باید با سیلی صورت خودمان را سرخ نگه می داشتیم و به نقطه ای رسیدیم که اعتراف کردند این کار آنها شکست خورده است. روزهای سخت به پایان رسیده و آمریکایی ها باید تحریم ها را بردارند تا بتوانیم زندگی بهتری برای مردم و توسعه کشور رقم بزنیم.

در پایان این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور، تولیت آستان امام خمینی (ره ) و حجت الاسلام دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات از دانشنامه ۱۰ جلدی امام ‌خمینی(ره) رونمایی شد.