واکنش روسیه به نامه نمایندگان کنگره در خصوص برجام

منبع: برترین ها

75

1399/12/20

20:41


نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین خواسته‌های مطرح‌شده در نامه ۱۴۰نماینده کنگره آمریکا در خصوص برجام را «بسیار دور از واقعیت» خواند.

خبرگزاری تسنیم: نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین خواسته‌های مطرح‌شده در نامه ۱۴۰ نماینده کنگره آمریکا در خصوص برجام را «بسیار دور از واقعیت» خواند.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز چهارشنبه در پیامی توئیتری در واکنش به نامه 140 نماینده کنگره آمریکا به آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن مبنی بر ضرورت گنجاندن مسائل موشکی و منطقه‌ای ایران در برجام تأکید کرد که خواسته این قانونگذاران آمریکایی بسیار دور از واقعیت است.

این دیپلمات ارشد روس در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: 140 قانونگذار آمریکایی از دولت این کشور خواسته‌اند که به دنبال یک توافق «جامع» با ایران باشد که هم برنامه هسته‌ای و موشکی و هم سیاست‌های تهران در منطقه را پوشش دهد؛ همه چیز در یک سبد. بسیار دور از زندگی واقعی!

روز سه‌شنبه نماینده کنگره آمریکا از هر دو حزب اصلی این کشور روز سه‌شنبه در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دولت بایدن بر ضرورت گنجاندن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و همچنین مسئله زندانیان آمریکایی در هرگونه توافق احتمالی برای احیای برجام تأکید کردند.

مقامات دولت جدید آمریکا طی هفته‌های اخیر بارها از آمادگی دولت این کشور برای بازگشت به برجام سخن گفته‌اند، اما در عین حال اعلام کرده‌اند که قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام بازگردد.

در مقابل، ایران تأکید کرده است که آمریکا به‌عنوان کشوری که از برجام خارج شده و اقدام به وضع تحریم‌های شدید علیه ایران کرده است، باید علاوه بر بازگشت به برجام اقدام به رفع تحریم‌های خود علیه ایران کند تا پس از آن ایران نیز اجرای تعهدات هسته‌ای خود مطابق برجام را از سر گیرد.

ایران همچنین در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی درباره تلاش برای تقویت برجام و گنجاندن مسائل موشکی و منطقه‌ای در آن، تصریح کرده است که هیچ‌گونه تغییری را در برجام نخواهد پذیرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو