طرز تهیه کیک خیس خامه ای

طرز تهیه کیک خیس خامه ای خوشمزه

کیک خیس خامه ای از یک کیک ساده و کاکائویی تشکیل شده است که بین آن را با خامه یا مخلوط خامه و موز یا شکلات، فیلینگ می کنیم. سپس به صورت مربع برش زده و برای پذیرایی به عنوان شیرینی یا دسر یا عصرانه کنار چای و قهوه سرو می کنیم. این کیک بافت لطیفی دارد و ترکیب آن با خامه طعم فوق العاده ای ایجاد می کند.

مواد لازم کیک خیس خامه ای
آرد۲ لیوان
کاکائو۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۴ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
شیر۱ فنجان
روغن مایع۱ فنجان
شکر۱ لیوان
وانیلنصف قاشق چای خوری
برای خیس کردن و فیلینگ کیک
شیربه مقدار لازم
خامهبه مقدار لازم

دستور پخت کیک خیس خامه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک خیس خوشمزه و خامه ای ابتدا یک کاسه بزرگ بر می داریم. تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. سپس شکر را اضافه کرده و با همزن به مدت ۵ دقیقه می زنیم. سپس شیر و روغن را به آن اضافه کرده و با همزن مجددا می زنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس مواد خشک را که با هم الک کرده ایم، کم کم به مواد تخم مرغی اضافه کرده و با لیسک خوب مخلوط می کنیم. تا یک دست شود. کف قالب کیک را کاغذ روغنی پهن می کنیم. مواد را داخل قالب می ریزیم. فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله سوم

قالب را درون فر قرار داده و به مدت حدود ۵۰ دقیقه تا یک ساعت زمان می دهیم تا بپزد. بعد از حدود ۴۰ دقیقه از زمان پخت، با خلال دندان یا سیخ چوبی مرتب چک می کنیم وقتی پخته بود کیک را از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله کیک وقتی به طور کامل خنک شد، آن را از قالب خارج می کنیم. سپس با اره کیک بری یا یک چاقوی بزرگ اره ای، آن را دو لایه می کنیم. لایه اول را در ظرف مناسب قرار می دهیم. با کمی شیر آن را خیس می کنیم.

مرحله پنجم

سپس یک لایه خامه زده شده را روی آن پخش می کنیم. سپس لایه دوم را روی آن قرار می دهیم. سپس به صورت مربعی آن را برش می زنیم. می توان خامه میانی را با موز خرد شده یا شکلات های خرد شده مخلوط کرد و بین دو لایه فیلینگ کرد.

مطالب پیشنهادی