طرز تهیه قرابیه بادام

طرز تهیه قرابیه بادام تبریز خانگی خوشمزه

این شیرینی جزو شیرینی های پذیرایی و برای عید نوروز توصیه می شود. این شیرینی یک شیرینی اصیل مربوط به شهر تبریز است. این شیرینی علاوه بر خوشمزگی، بسیار ترد و خوشمزه است و از آن جا که با بادام تهیه می شود بسیار مقوی است. همچنین این شیرینی بدون آرد و تنها با سفیده تخم مرغ طبخ می شود که به همین علت، بسیار سبک است. این شیرینی را حتما باید در ظرف در پوشیده در یخچال نگهداری کرد.

مواد لازم قرابیه بادام
بادام پوست کنده خام۲۵۰ گرم
سفیده تخم مرغ۴ عدد
شکر۴۵۰ گرم
پسته خرد شده و خلال بادامبه مقدار لازم

دستور پخت قرابیه بادام

مرحله اول

برای تهیه قرابیه بادام ابتدا بادام ها را شسته و در آب ولرم به مدت ۱۵ دقیقه خیس می کنیم. سپس آن ها را آبکش کرده و می گذاریم دو ساعت بماند تا نرم شود. یک کاسه برداشته و شکر را با نصف سفیده ها و بادام ها مخلوط می کنیم تا حدی که مرطوب شود.

مرحله دوم

سپس با دندانه متوسط چرخ گوشت آن را چرخ می کنیم. مواد را کم کم داخل چرخ گوشت می ریزیم تا بدون فشار خارج نشود و به روغن نیفتد. بادام های چرخ شده را به سفیده اضافه می کنیم و مجددا چرخ می کنیم. این کار را تا ۷ بار ادامه می دهیم تا خرده های بادام دیده نشود.

مرحله سوم

بادام های چرخ شده را به باقی مانده سفیده اضافه کرده و با همزن حدود ۵ دقیقه می زنیم. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و با ماسوره ساده با فاصله مواد را روی سینی می چینیم.

مرحله چهارم

خرده های پسته و خلال بادام روی شیرینی ها می ریزیم. سپس سینی را در فر قرار داده و با همان دما به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها پخته شود. بعد از پخت روی قرابیه ها را پوشانده و بعد از سرد شدن، شیرینی ها را با کاردک از روی سینی جدا می کنیم.

مطالب پیشنهادی