خواص کتیرا و آشنایی بیشتر با کاربردهای درمانی آن

خواص کتیرا و آشنایی بیشتر با کاربردهای درمانی آن


منبع: آرگا

201

1399/12/22

09:05


کتیرا نوعی صمغ طبیعی می باشد که از شیره خشک چند گونه گیاه گون حاصل می شود و از فواید شگفت انگیزی برخوردار است، کتیرا نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند که اکثر افراد از فواید آن اطلاعی ندارند به همین خاطر در این مقاله به خواص کتیرا می پردازیم.

خواص کتیرا و آشنایی بیشتر با کاربردهای درمانی آن

کتیرا نوعی صمغ درخت است که کمتر در محصولات به نسبت دیگر صمغ ها مانند صمغ گوار یا صمغ عربی دیده می شود، کتیرا ترکیبی فاقد بو، چسبناک، فاقد مزه و محلول در آب از پلی ساکارید ها می باشد که از ریشه این گیاه حاصل و خشک می شود و فواید زیادی بر سلامت بدن دارد، در ادامه مطلب شما را با خواص کتیرا بیشتر آشنا خواهیم کرد.

فواید معجزه آسای کتیرا

بررسی خواص کتیرا

کتیرا نیز مانند هر ماده دیگر از خواص زیادی بهره مند است، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از فواید بی نظیر کتیرا اطلاع ندارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

پیشگیری از گرما زدگی

همانطور که می دانید در اوج تابستان گرما زدگی به سراغ بسیاری از افراد می آید که با کمک کتیرا می توانید از گرما زدگی جلوگیری کنید زیرا، کتیرا دارای خاصیت خنک کنندگی است و می توانید در روزهای گرم از آن در تهیه میلک شیک ها و شربت ها دو بار استفاده نمایید.

فواید کتیرا بر سلامت بدن

درمان سوزش دست و پا

گاهی اوقات در قسمت دست و پاها سوزش را تجربه می کنید که کتیرا می تواند این مشکل را برطرف کند فقط کافی است، داخل لیوانی پر از آب دو قاشق چای خوری از صمغ کتیرا را خیس کرده و صبح ها همراه با شیر یا دیگر نوشیدنی های شیرین استفاده نمایید.

درمان یبوست

یبوست از جمله مشکلات گوارشی بسیاری از افراد می باشد که امروزه اکثر از افراد از داشتن آن رنج می برند و با مصرف روزانه کتیرا می توانید از شر آن خلاص شوید زیرا، کتیرا سبب افزایش حرکات روده شده و کمک زیادی به تخلیه آن می کند می توانید، یک تکه کوچک از کتیرا را داخل آب برای چند ساعتی خیس کرده سپس به همراه آب لیمو و آب سرد آن را بنوشید و البته می توانید به آن مقداری شکر نیز بیفزایید.

آشنایی با خواص کتیرا

بهبود زخم لثه

گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی در لثه زخم ایجاد می شود که به منظور درمان آن می توانید خمیر یک دست و کوبیده شده کتیرا را بر روی لثه بگذارید تا باعث از بین رفتن زخم های آن شود و همچنین سبب کاهش قرمزی و درد نیز خواهد شد.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

از دیگر خواص بی نظیر کتیرا تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد از این رو، زمانی که قسمتی از بدن به عفونت گرفتار شده است استفاده از کتیرا سبب بهبود سیستم ایمنی بدن می شود، بنابراین در صورتی که دچار سرما خوردگی می شوید از این ماده استفاده کنید.

آنچه در مورد فواید کتیرا باید بدانید

تقویت قوای جنسی آقایان

با استفاده از کتیرا می توانید مشکلاتی از جمله : انزال در شب یا کاهش میل جنسی را برطرف کنید و در حقیقت استفاده از این ماده سبب افزایش میل جنسی و از بین بردن مشکلات مربوط به آن می شود.

درمان بی اختیاری ادرار

صمغ کتیرا جهت درمان بی اختیاری ادرار گزینه بسیار مناسبی است زیرا، این ماده سبب کاهش التهاب موجود در مجاری ادراری و در نتیجه بهبود آن خواهد شد همچنین، کتیرا کمک شگفت انگیزی به از بین بردن انسداد ادراری می کند.

بررسی خواص کتیرا

افزایش سایز سینه ها

کتیرا کمک زیادی به افزایش سایز سینه می کند از این رو، استفاده از این ماده برای آن دسته از خانم هایی که از سایز سینه خود ناراضی هستند بسیار مفید و موثر است بنابراین، مصرف دوز روزانه از این ماده کمک زیادی می کند می توانید، پنج گرم کتیرا را داخل آب خیس کرده و اجازه دهید به مدت یک شب بماند و صبح مقداری از آن را به یک لیوان شیر افزوده سپس به مواد شکر و کمی یخ نیز بیفزایید و به صورت روزانه مصرف کنید تا تغییرات شگفت انگیزی در سایز سینه هایتان مشاهده کنید.

فواید کتیرا بر سلامت پوست

کتیرا به دلیل داشتن خواص ضد عفونی کنندگی کمک زیادی به جلوگیری از پیری زودرس و بروز چین و چروک بر روی پوست می کند می توانید، مقداری کتیرا را داخل آب خیس کرده و اجازه دهید یک شب بماند سپس صبح آن را صاف کرده و به آن یک قاشق غذا خوری پودر شیر، دو قاشق غذا خوری سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذا خوری پودر سبزیجات سبز و دو قاشق غذا خوری پودر بادام بیفزایید سپس خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت، دست و گردن بمالید و بعد از زمان بیست دقیقه آن را بشویید.

فایده کتیرا برای سلامتی

پر شدن صورت

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید از لاغری صورت تان رنج می برید می توانید از کتیرا کمک بگیرید تا صورتی پر داشته باشید فقط کافی است، یک بند انگشت از کتیرا را داخل آب ریخته و اجازه دهید خیس شود سپس با یک قاشق شیر مخلوط کرده و بر روی پوست صورت تان بمالید تا شاهد پر شدن صورت تان باشید.

رفع شوره سر

شوره سر از جمله مشکلات آزار دهنده ای است که با استفاده از کتیرا می توانید از شر شوره سر خلاص شوید زیرا، کتیرا به عنوان یک شوینده گیاهی و طبیعی برای موها محسوب می شود و کمک شگفت انگیزی به رفع شوره سر و نرم کردن موی سر می کند.

فواید کتیرا بر سلامت مو

نکاتی که در رابطه با کتیرا باید بدانید.

بسته به عوامل مختلفی از جمله : سن یا وضعیت سلامت جسمانی میزان کتیرا در افراد با یکدیگر متفاوت است و هنوز در رابطه با دوز مصرفی کتیرا اطلاعات دقیقی وجود ندارد و در واقع نمی توان گفت که فرآورده های گیاهی به دلیل گیاهی بودن بی خطر می باشند از این رو، اگر محصولی از کتیرا تهیه شده است حتما اطلاعات مرتبط به طریقه مصرف آن را دقت کنید.

۱. در صورتی از کتیرا به صورت خوردنی استفاده می کنید حتما به مقدار کافی آب نیز بنوشید تا سبب جلوگیری از مشکلات از جمله چسبندگی صمغ به روده یا خفگی شود.

۲. برخی از افراد به صمغ های گیاهی موجود در محصولات دارویی و غذایی حساسیت داشته از این رو، نباید از آن استفاده نمایند.

۳. خانم هایی که در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می برند باید پیش از مصرف هر گونه ماده غذایی یا دارو با پزشک خود مشورت کنند.

۴. در صورتی که دارو های خوردنی استفاده می کنید از مصرف کتیرا خودداری نمایید و با پزشک تان مشورت کنید.

در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با دیگر خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو