علیرضا زالی در آیین تقدیر از تطهیرکنندگان بهشت زهرا تهران، اظهار کرد: در طول اپیدمی کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی براساس آخرین موازین ملی و استانداردهای سازمان بهداشت جهانی در این آرامستان اجرا می شود . همچنین به همت کارکنان تلاشگر آرامستان تمامی رسومات و تشریفات متعارف دینی و مذهبی برای تمامی اموات کرونایی انجام می شود .

وی به سوگ پیچیده در خانواده های داغدار متوفیان کرونا اشاره کرد و برخورد مناسب بخش های مختلف این آرامستان را در تمام مراحل فرایند تغسیل و تدفین  همراه با حفظ کرامت اموات  و بازماندگانشان را سبب زدودن آلام و التیام بخش رنج های آنان برشمرد و شایسته تقدیر دانست.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود یکی از ممتازترین جایگاه های استانی و شهری از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی را مربوط به آرامستان بهشت زهرا عنوان کرد . در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان به دلیل حجم بالای متوفیان هیچ پروتکل های مدونی برای تدفین اموات وجود نداشت.

وی با بیان این که آرامستان ها در تمام دنیا به عنوان کانون های بالقوه انتشار عفونت محسوب می شوند یادآور شد که فرایند خدمت رسانی به اموات کرونایی در این آرامستان با چنان دقتی انجام می شود که تاکنون هیچگونه آثار زیانبار زیست محیطی و بهداشتی بر تهران وارد نشده است.

سعید خال مدیر عامل بهشت زهرا تهران با اشاره به انجام هشت بارغربالگری کرونا از ۳۲۰۰ پرسنل این سازمان گفت: ۱۸۱ نفر از پرسنل این آرامستان به بیماری مبتلا شدند اما خوشبختانه حتی  یک مورد فوتی ناشی از کرونا نداشته ایم که این نشان دهنده رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در این مجموعه وجود نداشت که این یک رکورد ملی و جهانی در طول ۱۳ ماه گذشته و بسیار ارزنده است.