تحلیل گران تکنیکال معتقدند برای فهم و پیش بینی روند آتی در هر بازار فقط کافیست به قیمت ها توجه کنید زیرا همه چیز در قیمت لحاظ شده و تاریخ تکرار می شود.

در نیمه اول دی ماه با امیدواری معامله گران به عدم تایید پیروزی بایدن توسط کنگره آمریکا، دلار با تغییرات اندک در محدوده ی ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان نوسان می کرد اما هرچه به زمان ورود بایدن به کاخ سفید و پذیرش شکست از سوی ترامپ نزدیک تر می شدیم، هراس سفته بازان هم از بهبودی روابط ایران و آمریکا بیشتر می شد و همین امر باعث شد از هجدم تا پایان دی، نرخ دلار از محدوده ی تثبیت شده روزهای قبلش خارج شده و بعد از نزولی هیجانی تا نرخ ۲۱ هزار تومان کاهش پیدا کند و بازده یک ماهه منفی ۱۴ درصدی را ثبت نماید.

اما سرمای زمستان بازارها مدت زیادی به طول نینجامید و بهمن ماه برای فعالان بازارها معنای ضرب المثل هر سرازیری یک سربالایی دارد، به شمار آمد به این معنا که اسکناس آمریکایی با حرکت در مدار صعودی در مدت زمان یک ماه تا کانال ۲۶ هزار تومان بالا رفت و بازده مثبت ۱۵درصد را تعیین کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پیش بینی قیمت سکه و دلار از کف جدید/ آینده بازار ارز و سکه با توافق یا بدون توافق سیاسی» بخوانید.