طرز تهیه کیک گلاب خوش طعم با دستور پخت آسان

طرز تهیه کیک گلاب خوش طعم با دستور پخت آسان


منبع: آرگا

95

1399/12/22

18:05


کیک گلاب از جمله کیک های بسیار خوش طعم و پرطرفدار است که در مدت زمان کمی آماده می شود فقط کافی است طبق مراحل پخت آن پیش بروید تا آن را تهیه و در مهمانی و دور همی ها نوش جان کنید، در این مقاله طرز تهیه کیک گلاب را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه کیک گلاب خوش طعم با دستور پخت آسان

کیک ها جزو میان وعده های بسیار خوشمزه ای هستند که دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام با روش های متفاوتی نیز تهیه می شوند که یکی از انواع آن کیک گلاب است که بسیار خوشمزه و خوش عطر است و به دلیل داشتن عطر گلاب طرفداران زیادی را نیز به خود جذب کرده است ، در ادامه مطلب طرز تهیه کیک گلاب را به شما دوستان آموزش خواهیم داد تا آن را در روز های فصل زمستانی تهیه و در کنار چای یا قهوه نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک گلاب خوش عطر

گلاب به خاطر داشتن عطر بی نظیر طعم خاصی و دلپذیری به کیک می دهد، در مطالب قبلی دستور تهیه انواع کیک ها از جمله : کیک فرانسوی، کیک زنجبیلی، کیک میوه ای و… را آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز تمایل زیادی به عطر خوش گلاب دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • شکر: یک پیمانه
  • آرد : دو پیمانه
  • تخم مرغ : چهار عدد
  • شیر : یک دوم پیمانه
  • گلاب : یک دوم پیمانه
  • بگینگ پودر : دو قاشق غذا خوری
  • روغن مایع : یک دوم پیمانه
  • هل : به مقدار لازم
  • زعفران : به مقدار دلخواه
  • وانیل : یک هشتم قاشق چای خوری

نحوه تهیه کیک گلاب و زعفران

طرز تهیه کیک گلاب با طعم بی نظیر

در طرز تهیه کیک گلاب ابتدا بیست دقیقه قبل از شروع کار فر را بر روی دمای صد و هشتاد درجه روشن کرده سپس بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط کرده و سه مرتبه الک نمایید و بعد شکر، تخم مرغ ها و وانیل را داخل یک ظرف مناسب ریخته و با کمک همزن آن را هم زده تا حالت کشدار شود.

حالا به مواد روغن، شیر و گلاب بیفزایید و آن را با هم مخلوط نمایید سپس کمی زعفران نیز به مواد بیفزایید و در صورتی تمایل کمی هل ساییده نیز به مواد اضافه کنید.

در این مرحله بکینگ پودر و آرد الک شده را به مواد افزوده و به شکل دورانی هم زده سپس کف قالب را چرب کرده و کاغذ روغنی کف آن قرار دهید.

در مرحله پایانی مواد را داخل قالب ریخته و اجازه دهید کیک به مدت سی تا چهل و پنج دقیقه بماند سپس از فر خارج کرده و پس از خنک شدن با خامه، گل سرخ و …تزیین نمایید، نوش جان.

آموزش تهیه کیک گلاب

نکات تکمیلی

۱. پس از گذشت سی دقیقه از پخت کیک با کمک خلال دندان از پخته شدن آن اطمینان حاصل نمایید.

۲. پیش از شروع کار تخم مرغ و مابقی مواد باید به دمای محیط برسند از این رو، مواد را سی دقیقه پیش از شروع کار از یخچال بیرون آورید.

۳. به منظور پف کردن کیک حتما بکینگ پودر و آرد را الک دو تا سه مرتبه نمایید.

۴. این کیک را می توانید به عنوان میان وعده و دسر نوش جان کنید.

۵. مقدار مواد گفته شده برای پنج تا شش نفر مناسب می باشد.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع کیک می توانید بر روی لینک کلیک نمایید تا با طرز تهیه کیک مورد علاقه تان آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو