پرداخت غرامتِ میلیون دلاری به خانواده جورج فلوید

منبع: برترین ها

101

1399/12/23

02:13


"شووین" افسر سفیدپوست آمریکایی متهم به قتل فلوید در دادگاه اولیه از خود دفاع کرد و گفت که تمام آموزش‌های پلیس را به درستی انجام داده است.

عصرایران: "شووین" افسر سفیدپوست آمریکایی متهم به قتل فلوید در دادگاه اولیه از خود دفاع کرد و گفت که تمام آموزش‌های پلیس را به درستی انجام داده است.

شورای شهر مینیاپولیس در ایالت "مینه‌سوتا"ی آمریکا بر اساس یک توافقنامه غرامت 27 میلیون دلاری را به خانواده "جورج فلوید" پرداخت می‌کند. "جورج فلوید" آفریقایی- آمریکایی تبار که در ماه می سال 2020 (خرداد 99) در بازداشت پلیس آمریکا به قتل رسید.

به نقل از رویترز، "دریک شووین" افسر نیروی پلیس آمریکا در 5 خرداد سال جاری (25 می) پس از بازداشت جورج فلوید 46 ساله زانوی خود را به مدت 9 دقیقه روی گردن فلوید گذاشت و باعث خفگی او شد. این اتفاق باعث شکل گیری تظاهرات ملی و جهانی علیه نژادپرستی و اعتراضات گسترده به خشونت پلیس آمریکا شد.

تصویر فلوید در حالی که زانوی "دریک شووین" افسر سفیدپوست آمریکایی روی گردنش بود، در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده پخش شد. او در این تصاویر می‌گفت: "نمی‌توانم نفس بکشم."

معترضان آمریکایی با مشت‌های گره شده در روز 7 مارس 2021 و یک روز پیش از دادگاه اول پلیس "مینیاپولیس" که باعث مرگ جورج فلوید شد، تظاهرات برگزار کردند و شعار "من نمی‌توانم نفس بکشم" سر دادند.

عکس از رویترز

پرداخت غرامتِ میلیون دلاری به خانواده جورج فلوید

درخواست‌های جورج فلوید برای کمک که از طریق تماشاگران ضبط و از طریق فضای مجازی جهانی شد، عامل یکی از بزرگترین جنبش‌های اعتراضی کنونی آمریکا به شمار می‌‌آید.

وکیل خانوادگی فلوید در این باره اعلام کرد که انتشار آن تصاویر باعث شد "درخواستی غیرقابل انکار برای عدالت و تغییر" شکل بگیرد. وی افزود: بالاترین رقمی است که تا کنون در یک پرونده "مرگ بر اثر اشتباه" پرداخت شده است به خانواده فلوید تعلق گرفته است.

"بریجیت فلوید" خواهر جورج فلوید در بیانیه‌ای اعلام کرد: از اینکه "بخشی از سفر غم‌انگیز ما برای رسیدن به عدالت در پرونده برادرم حل شده، خوشحالیم".

دادگاه اولیه "دریک شووین" افسر سفیدپوست آمریکایی 4 روز قبل به اتهام قتل عمد در دادگاه منطقه "هنپین" برگزار شد. شووین در این دادگاه از خود دفاع کرد و گفت که تمام آموزش‌های پلیس را به درستی انجام داده است.

شووین در 25 ماه می سال 2020 فلوید را به جرم استفاده از یک 20 دلاری تقلبی برای خرید سیگار بازداشت کرد.

براساس قوانین دادگاهی آمریکا "دریک شووین" به قتل متهم شده و انتخاب هیات منصفه دادگاه این پرونده در جریان است. شش نفر از ۱۲ عضو هیات منصفه دادگاهی که اولین جلسه آن ۲۹ مارس است، انتخاب شده‌اند.

شورای شهر مینیاپولیس در جلسه‌ای با رای‌گیری مخفی تصویب کرد که پیش از برگزاری دادگاه ۲۷ میلیون دلار به طور توافقی غرامت به خانواده فلوید پرداخت شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو