رفع بوی بد ماشین لباسشویی با چند روش و توصیه کاربردی

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با چند روش و توصیه کاربردی


منبع: تاپ ناز

110

1399/12/23

11:12


رفع بوی بد ماشین لباسشویی با چند روش و توصیه کاربردی

اگر ماشین لباسشویی شما بوی بدی می گیرد باید به دنبال روش هایی برای رفع این بوی نامطبوع باشید که در ادامه دلایل بو گرفتن ماشین لباسشویی و نحوه برطرف کردن آن را به شما توضیح می دهیم.

یکی از سوالات خانم های خانه دار این است که چرا ماشین لباسشویی بوی ناخوشایدی می گیرد و چطور می توان این بو را از بین برد.

روش ها و راهکارهای رفع بوی بدن ماشین لباسشویی

اگر از ماشین لباسشویی بوی بد و ناخوشایند استشمام می شود برای شما یان سوال پیش می آید که چطور می توان این بو را از بین برد که در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

علت ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی

دلیل این بوی بد به دلیل رشد میکروارگانیزم ها درون سبد ماشین لباسشویی است. محیط مرطوب و گرمی که از طریق چرخه شستشو ایجاد می شود به همراه باقی مانده شوینده و نرم کننده ها بستری مناسب برای فعالیت باکتری ها و قارچ ها فراهم می کند.

اگر دستگاه لباسشویی مدت کافی برای خشک شدن زمان نداشته باشد این مواد شروع به فاسد شدن می کنند و در ادامه بوی بد و نامطبوعی درون و پیرامون لباسشویی ایجاد می شود که خیلی راحت به لباس ها منتقل می شود و حتی در وضعیت بدتر این بوی آزاردهنده به فضای خانه و محیط اطراف سرایت خواهد کرد.

عوامل ایجاد شدن بوی بد ماشین لباسشویی

  • وقتی که لباس های خیس به مدتی زیاد در ماشین لباسشویی بماند می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع شود و زمینه را برای رشد قارچ و ناراحتی های پوستی فراهم کند.
  • بسته ماندن درب ماشین لباسشویی پس از تمام شدن مراحلشستشوی لباس ها و بیرون نیاوردن آنها
  • خشک نکردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی پس از هر بار شستشوی لباس ها
  • عدم سرویس سالیانه و رسیدگی نکردن به نظافت دستگاه
  • تمیز نکردن فیلتر پمپ تخلیه و بررسی نکردن اینکه آیا شی یا لباسی در قسمت آن گیر کرده باشد.
  • تمیز نکردن جای پودری ماشین لباسشویی

راهکار برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی

در ادامه تمام روش ها و راهکارهای رفع بودی بد ماشین لباسشویی را می خوانید.

استفاده از گرما

یکی از روش های خوب بریا رفع بد ماشین لباسشویی استفاده از گرما است. اگر برای صرفه جویی در هزینه از تنظیمات آب سرد برای شستشوی بخش زیادی از لباس بهره می گیرید به این نکته توجه کنید که در آخرین شستشو با ماشین لباسشویی باید از آب گرم استفاده کنید تا هیچ نوع ماده ای باقی نماند.

استفاده از شوینده های مناسب

اگر درب ماشین لباسشویی شما در جلوی دستگاه قرار گرفته است از مواد و پودرهای شوینده مناسب استفاده کنید. بیشتر محصولاتی که برای ماشین لباسشویی های امروزی تولید می شوند کف صابونی کمتری را دارند که باعث می شود در هر چرخه شستشو مواد شوینده کمتری باقی بماند.

مطلب پیشنهادی: رفع پرز لباس با روش های خاص برای زیباتر شدن ظاهر پارچه

بهبود جریان هوا

یکی دیگر از روش های رفع بود بد بهبود جریان هوا است. با جریان هوای مناسب، خشک شدن درون ماشین لباسشویی راحت تر می شود. پس در پایان شستشو خیلی زود لباس ها را از ماشین بیرون بیاورید و درب آن را باز بگذارید تا بخار و رطوبت باقی مانده سریع تبخیر شود. برای اطمینان یک رطوبت زدا یا فن تهویه در مکان رختشویی نصب کنید تا خشک شدن سریع تر انجام شود.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با چند روش و توصیه کاربردی

تمیز کردن لباسشویی

با توجه به اینکه منشا اصلی بو مشخص نیست هر چند وقت یکبار فیلتر پمپ تخلیه و جا پودری را تمیز کنید. به صورت کلی سعید کنید که تمیزکاری لباسشویی و خشک کن را به صورت منظم انجام دهید. برای این منظور از روش های زیر بهره ببرید:

الف- سرکه و جوش شیرین

هر شش ماه یکبار دو لیوان سرکه سفید و نصف پیمانه جوش شیرین درون مخزن ماشین لباسشویی بریزید و درب آن را برای یک ربع ببندید. سپس تنظیمات برنامه را بر روی بالاترین درجه آب قرار داده و اجازه دهید برنامه کار خود را به پایان برساند. این کار موجب از بین رفتن چربی و روغنها، چرک و دگر مواد باقی مانده در لباسشویی خواهد شد.

ج- تمیز کردن با دست

حلقه لاستیکی (واشر) پیرامون درب لباسشویی محل مناسبی برای رشد قارچ و کپک هاست. یک پارچه تمیز و مرطوب برداشته و به همراه یک پاک کننده ملایم یا مخلوط آب و سرکه به شستشو و تمیزکاری بپردازید. و در آخر پارچه تمیز دیگری بردارید و داخل سبد را کاملا خشک کنید سپس درب لباسشویی را باز گذاشته تا هوا جریان یابد و فرایند خشک شدن بهتر و زودتر صورت گیرد.

د- آب داغ و مایع سفید کننده

هر چند ماه به پاکسازی لباسشویی با مایع سفید کننده و آب داغ بپردازید. در مدل های قدیمی مستقیما این کار را انجام دهید و در مدل های جدید یک فنجان مایع سفید کننده را داخل محل مخصوص مایع شوینده بریزید و لباسشویی را با آب گرم و بدون لباس روشن کنید تا چند دقیقه ای به این حالت کار کند. چرخش مایع سفید کننده و آب داغ در مخزن به تمیز شدن آن کمک می کند.

ب- شوینده های ماشین لباسشویی

از فروشگاه دلخواه خود شوینده مناسب ماشین لباسشویی را انتخاب نمایید که بتوان برای شستشوی لباس ها آن را به کار برد. البته لباسشویی های جدید دارای محفظه ای مخصوص شوینده هستند که اگر بیش از حد آن را پر کنید مواد شوینده در لبه ها و اطراف آن باقی مانده و در طی زمان هم تغییر رنگ داده و هم بوی بد ایجاد می کند. بنابراین به خطوط تعیین شده که نشان دهنده حد و مرز استفاده از شوینده است دقت کنید و اگر ناخواسته با پر کردن این قسمت از شوینده لکه هایی ایجاد شده است آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

مطلب پیشنهادی: این 16 چیز را می توانید در ماشین لباسشویی بشویید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو