پس لرزه های مصاحبه جنجالی؛ افت بی سابقه محبوبیت هری و مگان مارکل در انگلیس

منبع: روزیاتو

88

1399/12/23

17:18


نتایج یک نظرسنجی جدید در انگلیس نشان داده به دنبال پخش مصاحبه ی افشاگرانه ی هری و مگان مارکل با اپرا وینفری، حالا نزدیک به نیمی از مردم انگلیس نگاهی منفی به دوک ساسکس دارند.

میزان محبوبیت هری به کمترین میزان تاکنون رسیده، به طوری که از دوم ماه مارس افتی ۱۵ واحدی داشته است.

این نظرسنجی که توسط مؤسسه YouGov صورت گرفته از افت محبوبیت مگان مارکل هم حکایت دارد، به طوری که حالا در انگلیس از هر ۱۰ نفر ۶ تن نگاهی منفی به او دارند.

نظرسنجی مؤسسه YouGov پس از پخش مصاحبه ی جنجالی دوک و دوشس ساسکس، در فاصله ی ۱۰ و ۱۱ مارس از مردم انگلیس صورت گرفت.

برگزارکنندگان این نظرسنجی پی بردند محبوبیت هری و مگان مارکل از قبل رو به کاهش گذاشته بود اما افت شدید صورت گرفته در میزان محبوبیت این زوج نشان داد مصاحبه ی مذکور اثری منفی بر نگاه مردم انگلیس به آن ها داشته است.

البته مگان مارکل هنوز از حمایت جوانان انگلیسی برخوردار است، به طوری که ۵۵ درصد ۱۸ تا ۲۴ ساله ها نگاه مثبتی به مارکل دارند اما ۸۳ درصد ۶۵ سال به بالاها دل خوشی از او ندارند.

به علاوه، این نظرسنجی نشان داد پخش مصاحبه ی بحث برانگیز دوک و دوشس ساسکس اثری بر محبوبیت دیگر اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا، جز پرنس چارلز، پدر هری نداشته است.

حالا در انگلیس از هر ۵ نفر ۲ تن نگاهی منفی به پدر دوک ساسکس دارند.

ملکه کماکان محبوب ترین عضو خاندان سلطنتی بریتانیا است – به طوری که حالا در انگلیس از هر ۵ نفر ۴ تن به او علاقه دارند و تنها ۱۴ درصد انگلیسی ها از او خوش شان نمی آید.

پرنس و همسرش کیت میدلتون هم در میان انگلیسی ها از محبوبیت زیادی برخوردارند – به طوری که نزدیک به سه چهارم انگلیسی ها از دوک و دوشس ساسکس به خوبی یاد می کنند.

یک نظرسنجی دیگر هم در انگلیس نشان داد دو سوم مردم این کشور هنوز نظام پادشاهی را می پسندند اما یک چهارم انگلیسی ها معتقدند بهتر است رئیس دولت از طریق انتخابات تعیین شود.

این آمار و ارقام تنها چند روز پس از آن است که هری و مگان مارکل در مصاحبه ی خود با اپرا وینفری ادعاهایی جنجالی مطرح کردند.

این مصاحبه اولین بار در آمریکا از تلویزیون پخش شد و انگلیسی ها هم روز دوشنبه ی هفته ی گذشته آن را از تلویزیون تماشا کردند.

مگان مارکل در این مصاحبه مدعی شد به دلیل نگرانی ها و صحبت هایی که در میان اعضای خاندان سلطنتی پیش از تولد پسرشان، آرچی درباره ی میزان تیرگی پوستش وجود داشت، فرزند آن ها لقب شاهزاده نگرفت.

او همچنین فاش کرد پس از وصلت با خاندان سلطنتی بریتانیا به فکر خودکشی افتاده بود و دیگر نمی خواست زنده باشد.

ملکه انگلیس نزدیک به ۲ روز پس از پخش این مصاحبه بیانیه ای منتشر و در آن بیان کرد که خاندان سلطنتی ادعاهای مطرح شده را بسیار جدی خواهد گرفت.

ملکه همچنین اظهار کرد ادعای صورت گرفته درخصوص نگرانی یکی از اعضای خاندان سلطنتی درباره ی رنگ پوست آرچی به طور خصوصی مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

مگان مارکل و شاهزاده هری در مصاحبه جنجالی با اپرا وینفری چه می گویند؟

دربار انگلیس سکوتش را شکست؛ واکنش ملکه به مصاحبه جنجالی هری و مگان مارکل

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو