پرداخت غرامت ۲۷ میلیون دلاری به خانواده جورج فلوید توسط شورای شهر مینیاپولیس

پرداخت غرامت ۲۷ میلیون دلاری به خانواده جورج فلوید توسط شورای شهر مینیاپولیس


منبع: روزیاتو

139

1399/12/23

18:11


خبرها حاکی از آن است که خانواده جورج فلوید ۲۷ میلیون دلار غرامت دریافت خواهند کرد. شورای شهر مینیاپولیس که در ایالت مینه‌سوتا قرار دارد، پرداخت ۲۷ میلیون دلار به خانواده جورج فلوید را پذیرفته است. در حالی این تصمیم گرفته شده که انتخاب اعضای هیات منصفه دادگاه کیفری متهم این پرونده همچنان ادامه دارد. بن کرامپ (Ben Crump) وکیل خانواده جورج فلوید در این باره می‌گوید: «مرگ جورج فلوید واقعا دردناک بود و میلیون‌ها نفر در دنیا شاهد آن بودند. این اتفاق مطالبه عدالت را در دنیا بسیار زیاد کرد.» آقای کرامپ این توافق را بزرگترین توافق حقوق مدنی آمریکا تاکنون خواند و گفت: «این اتفاق حامل پیام بزرگی است و آن پیام این است که زندگی افراد سیاه‌پوست هم مهم است و رفتار وحشیانه پلیس درقبال افراد رنگین پوست باید پایان یابد.»

جورج فلوید

خانواده جورج فلوید در ماه جولای (ژوئیه) علیه افسری که فلوید را به قتل رساند و ۳ افسر دیگر شکایتی را به راه انداختند. نیروی پلیس در آمریکا زیر مجموعه شهرداری فعالیت می‌کند. این خانواده افسران پلیس را به نقض حقوق جورج فلوید در هنگام دستگیری او متهم کرد. آن‌ها اذعان کردند که شهرداری باعث شده تا فرهنگ خشونت بسیار زیاد، نژادپرستی و نگران نبودن از مجازات در بین پلیس شهر رشد کند. دادگاهی که به پرونده جورج فلوید رسیدگی می‌کند از روز سه شنبه آغاز شده است. دادگاه دیگر مقرر شده است تا در تاریخ ۲۹ مارس برگزار شود و احتمالا در ماه آوریل حکم نهایی اعلام خواهد شد.

جورج فلوید

جورج پری فلوید جونیور متولد ۱۴ اکتبر سال ۱۹۷۳ و دو رگه آمریکایی-آفریقایی بوده است. او در ۲۵ می ۲۰۲۰ در حین دستگیری پلیس در شهر میناپولیس پس از این که افسر پلیس، درک شووین ۹ دقیقه پای خود را روی گردن وی گذاشت جان خود را از دست داد. در لحظات آخر فلوید چند بار با تکرار کردن جمله «نمی‌‎توانم نفس بکشم» سعی کرد افسر را متقاعد کند تا او را رها کند اما این کار صورت نپذیرفت و او کشته شد. پس از افشای ویدئویی از این اتفاق اعتراضات گسترده‌ای در تمام ایالات متحده و سرتاسر دنیا و علی‌رقم شیوع ویروس کرونا انجام گرفت.

بیشتر بخوانید:

ماجرای کامل مرگ جورج فلوید از دستگیری تا خفه شدن از دید دوربین پلیس + ویدیو

 

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو