نکات طلایی آشنایی با رشته دندانپزشکی چیست؟

نکات طلایی آشنایی با رشته دندانپزشکی چیست؟


135

1399/12/23

20:41


نکات طلایی آشنایی با رشته دندانپزشکی چیست؟

سلامت نیوز:دندانپزشکی یکی از انواع رشته های پزشکی بوده و بر روی سلامت دهان و دندان کار می کنند. یک دندانپزشک انواع بیماری ها را تشخیص داده و ان ها را درمان می کند. این رشته امروزه در دانشگاه های مختلف ایران و نیز سراسر جهان تدریس شده و دانشجویان بسیاری دندانپزشک می شوند. با کمک این علم می توان بسیاری از بیماری های موجود را قبل از آسیب رساندن به سلامت انسان شناسایی کرده و از پیشرفت کردن آن ها جلوگیری گردد. به صورت معمول مقطع دکترای این رشته به دو صورت دو ساله و چهار ساله برگزار شده که در دوره 2 ساله دانشجویان علوم پایه مانند بیوشیمی، آناتومی، بافت شناسی، ژنتیک و غیره را می گذرانند. نیازیتو یکی از بهترین سایت ها بوده که در زمینه این دانش اطلاعات مختلفی را به کاربران می دهد. می توان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی niazito.com مراجعه کرد.

نکات طلایی آشنایی با رشته دندانپزشکی چیست؟

مشخصات مختلف یک کلینیک خوب چیست؟

برای اینکه یک مطب خوب در این زمینه پیدا شود، باید به نکات مهمی را مد نظر قرار دهید. هزینه های مناسب یکی از ویژگی هایی که در ابتدای کار باید به آن توجه کرده و سپس اقدام به مراجعه به کلینیک دندانپزشکی کنید. خدمات مناسب و بهداشت برای ما بسیاری از افراد مهم بوده، که باید به آن دقت شود. در واقع شما با یک انتخاب عالی، با یک تیر چند نشان را می زنید. یکی از مزیت هایی که رفتن به یک مطب در زمینه ترمیم داشته، صرفه جویی در وقت بیمار است. کلیه کارهای بیمار در این محل انجام شده و در آن ها پرونده بسیار جامعی تشکیل می گردد. در صورتی که مشکل خاصی برای فرد مورد نظر ایجاد شود، با کلینیک تماس گرفته و از بابت پاسخگویی بیمار هیچ نگرانی ندارد. به صورت معمول یک مطب خوب خدمات مختلف و زیادی را داشته و به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

بلیچینگ چیست؟

یکی از اعمال مهمی که در زمینه ترمیم یک دندان انجام می شود، بلیچینگ است. به صورت معمول با گذشت زمان و نیز افزایش یافتن سن در بسیاری از افراد، رنگ دندان ها دچار تغییرات مختلفی می گردد. در این نوع موارد انسجام مینا کاهش یافته و شفاف بودن خود را از دست می دهد. با بهره گرفتن از مواد اکسید کننده شیمیایی دندان های طبیعی از رنگ زرد به رنگ سفید تغییر یافته و روشن تر می شوند. البته این شفافیت با توجه به جنس دندان های مختلف با هم فرق کرده و هر فردی جنس دندان خاص خود را دارد. امروزه بسیاری از کلینیک ها در آن ها بلیچینگ انجام شده و برای اطلاع از قیمت ها باید با آن ها تماس حاصل کنید.

نکات طلایی آشنایی با رشته دندانپزشکی چیست؟

کامپوزیت چیست و بازسازی تاج دندان به چه صورت انجام می گردد؟

مواد ترمیمی سفید یا دندانی که در این شغل مورد استفاده قرار می گیرند، کامپوزیت ها بوده که برای ترمیم تاج و یا چسباندن از آن ها بهره گرفته می شود. به متصل شدن مواد مختلف کامپوزیتی به دندان باندینگ گفته شده و در ابتدا برای دندان های قدامی به کار می رفت. امروزه انواع مختلف از آن ها برای ناحیه های مختلف یک دندان مورد استفاده قرار گرفته و به دو صورت سفت شونده یا self cure موجود هستند. همچنین در برخی از کلینیک ها از نوع Light cure موجود بوده که امروزه کاربرد زیادی نسبت به نوع دیگر آن دارند. تاج دندان نیز در اثر پوسیدگی، شکستگی از بین رفته و توسط مواد کامپوزیتی و دیگر انواع مواد مورد بازسازی قرار می گیرند. به صورت معمول پس از عمل بیلدآپ تاج دندان بر روی آن روکش یا کراون قرار داده شده که بیلد آپ توسط مواد ترمیمی مانند آمالگام و کامپوزیت بازسازی می گردد.

بورد تخصصی و لوازم این نوع رشته چیست؟

پس از سپری کردن دوران تخصصی دندانپزشکی یک امتحان جامع تحت عنوان بورد تخصصی از افراد گرفته شده که این امتحان هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی صورت می گیرد. در صورت گرفتن نمره قبولی دندانپزشک مورد نظر از یک بورد تخصصی برخوردار گشته و اعتبار او نزد جامعه پزشکی بالا می رود. لوازم مختلف در این نوع رشته، روز به روز در حال پیشرفت بوده و با تغییرات مختلفی همراه است. میکروسکوپ، پودر استخوانی، انواع فرز ها مانند الماسی و سرامیکی از انواع لوازم پزشکی موجود در بازار هستند. در این رشته باید با دانش و فناوری روز بسیار همگام شده و همچنین با مواد و نیز وسایل فروشگاه های مختلف به طور کامل آشنا شوید. تکنولوژی نیز به مرور زمان بسیار پیشرفت کرده و روش های مختلف درمانی روز به روز در حال تغییر هستند.

نکات طلایی آشنایی با رشته دندانپزشکی چیست؟

جمع بندی

دندانپزشکی یکی از انواع مختلف رشته پزشکی بوده که بر روی سلامتی دندان ها کار می کنند. برای انتخاب کردن یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید. قبل از مراجعه کردن به یک کلینیک باید با هزینه های آن آشنا شده و سپس اقدام به مراجعه به مطب مورد نظر کنید. به صورت معمول در این مکان ها پرونده بسیار جامعی برای بیمار مورد نظر تشکیل شده و موجب صرفه جویی در وقت بیمار می شود. بلیچینگ یکی از تکنیک های مورد استفاده در این علم بوده که در موقعی که رنگ ها تغییر کرده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. نیازیتو یکی بهترین سایت های کشور در این زمینه بوده که اطلاعات بسیار مفیدی را به شما می دهد. می توان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی niazito.com مراجعه کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو