طرز تهیه ته چین ماهی با طعم و مزه ایده آل

منبع: آرگا

142

1399/12/24

08:06


ته چین ماهی جزو ته چین های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که به خاطر داشتن ماهی از خواص شگفت انگیزی برخوردار است و نحوه تهیه آن نیز ساده و راحت است، در این مقاله طرز تهیه ته چین ماهی را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

ته چین دارای انواع مختلفی هستند و با روش های متفاوتی نیز تهیه می شوند و همانطور که می دانید این غذای خوشمزه برای مجالس و مهمانی ها بسیار مناسب است و جزو غذاهای مورد علاقه اکثر افراد می باشد که در بیشتر موارد با مرغ و گوشت تهیه می شود اما با ماهی نیز بسیار خوشمزه خواهد شد، در ادامه طرز تهیه ته چین ماهی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه ته چین ماهی با طعم بی نظیر

در مطلب قبلی دستور تهیه انواع ته چین از جمله : ته چین مرغ، تهیه چین بادمجان، ته چین اسفناج و…. را به شما عزیزان آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز به دنبال یک ته چین بسیار خوشمزه هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا این غذای ایرانی خوش طعم را در مهمانی ها و دور همی ها تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • برنج : سه پیمانه
  • ماهی : یک عدد کامل
  • ماست چکیده : سه قاشق غذا خوری
  • پیاز : یک عدد درشت
  • تخم مرغ : یک عدد
  • روغن مایع : یک چهارم پیمانه
  • آب لیمو ترش: سه قاشق غذاخوری
  • گلاب: یک قاشق غذا خوری
  • زعفران دم کرده : دو قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم

نحوه تهیه ته چین ماهی

طرز تهیه ته چین ماهی با طعم دلپذیر

در طرز تهیه ته چین ماهی ابتدا شکم ماهی را خالی کرده و بعد از شستن و خشک آن را داخل یک کاسه مناسب گذاشته و به آن یک عدد پیاز خلالی، آب لیمو ترش، فلفل و نمک بیفزایید و روی قسمت داخلی و خارجی ماهی را با مواد افزوده ماساژ دهید.

حالا روی کاسه را با کمک سلفون پوشانده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت داخل یخچال بماند تا طعم مواد به خورد گوشت برود و ماهی خوش طعم و خوش رنگ شود.

در مرحله بعدی برنج را بسته به نوع آن حدود سی دقیقه تا سه ساعت با آب ولرم خیس کرده سپس ماهی را از یخچال بیرون آورده و کمی روغن داخل یک تابه مناسب گذاشته و بر روی حرارت بگذارید.

حالا پس از داغ شدن روغن، ماهی طعم دار شده را داخل تابه گذاشته و اجازه دهید یک طرف آن به صورت کامل سرخ شود سپس حرارت را خاموش کرده و ماهی را کنار بگذارید.

در این مرحله از نحوه تهیه ته چین ماهی قابلمه مناسبی را تا نیمه پر از آب کرده و بر روی حرارت بگذارید و بعد از به جوش آمدن آب یک قاشق غذا خوری روغن زیتون و یک قاشق غذا خوری نمک به آن بیفزایید سپس برنج خیس خورده را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید به مدت پنج تا ده دقیقه بماند.

حالا برنج را آبکش کرده و نصف پیمانه از برنج آبکش شده را برداشته و به منظور تهیه ته دیگ ته چین با تخم مرغ، ماست چکیده، گلاب و زعفران با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

در این مرحله فر را بر روی دمای صد و نود درجه روشن کرده و بعد یک ظرف مناسب فر را با روغن چرب کرده و طرف سرخ نشده ماهی را در وسط ظرف گذاشته سپس مخلوط برنج زعفرانی و ماست را اطراف ماهی بریزید.

حالا با کمک پشت قاشق ته دیگ ته چین را فشار داده و مابقی برنج را به آن بیفزایید و با پشت قاشق محکم فشار داده سپس روی ظرف را با فویل پوشانده و روی فویل چند سوراخ ایجاد نمایید.

در مرحله پایانی اجازه دهید ظرف به مدت یک ساعت و پانزده دقیقه داخل فر بماند تا برنج کاملا دم بکشد سپس از فر بیرون آورده و داخل یک دیس برگردانید، نوش جان.

آموزش تهیه ته چین ماهی

در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع ته چین می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو