پورنو ساز معروف در سینمای ایران/ ادعای روزنامه کیهان

منبع: ایران آرت

110

1399/12/24

08:58


روزنامه کیهان در یک مطلب بسیار تند با رو تیتر هدیه نوروزی سازمان سینمایی تیتر زده است: قهرمان سازی از یک ورزشکار دوپینگی با یک کارگردان پورنوساز

ایران آرت: روزنامه کیهان امروز در صفحه سوم خود نوشته است: کیهان در شماره‌های 21 تیرماه و دو، پنج و 14 مرداد 1391 به‌طور مفصل به کارنامه سیاه «اسی نیک‌نژاد» و فیلم‌هایش در همکاری با یکی از پورنوسازان معروف آمریکایی به نام «زلمان کینگ» و کمپانی وی پرداخت و نقش او را در تک‌تک فیلم‌هایی که به وی منتسب شده، با استناد به پایگاه‌های معتبر فرهنگ فیلم مورد بررسی قرار داد. دوستان اهل مطالعه می‌توانند به مطلب مفصل «همه فیلم‌های اسی نیک‌نژاد» در شماره 14 مرداد 1391 کیهان مراجعه نمایند.
کیهان ادامه می دهد: پس از آن افشاگری‌ها، اسی نیک نژاد از نظرها پنهان شد. از قول ریاست وقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی (که برخلاف حتی همه قوانین خود، سرمایه‌گذار فیلم «لاله» بود) گفته شد که وی از بودجه 7 میلیاردی پروژه فیلم یاد شده، همه آن را دریافت کرده و دستمزد خود را نیز تمام و کمال گرفته و به بهانه تدوین، راش‌های فیلم را نیز از ایران خارج نموده است!
بعد از روی کارآمدن دولت یازدهم، مدیر جدید مرکز سینمایی یاد شده در یک برنامه تلویزیونی گفت برای بازگرداندن راش‌های فیلم و ادامه تولید، باید پنج میلیارد تومان دیگر هزینه شود. اما بعدا اعلام کردند هشت میلیارد دیگر برای اتمام کار در اختیار اسی نیک‌نژاد گذارده شد. از طرف دیگر سازندگان فیلم، هزینه اتمام آن را سه برابر برآورد اول یعنی بیش از 21 میلیارد تومان اعلام کرده بودند! و شنیده‌ها حاکی است که تا طی شدن مراحل فنی فیلم، بسیار بیش از این مبلغ از کیسه بیت‌المال هزینه این پروژه شده است!
حالا پس از این مدت سازمان سینمایی به‌عنوان صاحب اثر، فیلم زندگی «لاله صدیق» را به مردم عیدی می‌دهد که سال‌ها پیش، توسط BBC کشف شده و به‌صورت فیلم مستند درآمده بود! اما طرفه آنکه حتی اصل مسابقه و مدالش هم زیر علامت سؤال موارد ضد قانونی مثل دوپینگ رفت و به همین دلیل دوبار مقام قهرمانی در سال‌های 1386 و 1389 از وی پس گرفته شد! به‌دلیل دوپینگی شدن این ورزشکار، حتی BBC هم که برای نیّات ضدایرانی‌اش به این پروژه پرداخته و هزینه بسیاری هم‌ پای آن پرداخته بود، از نمایش آن خودداری ورزید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو