تشخیص و درمان بیماری‌های مغز و اعصاب در کلینیک دکتر کربلایی

منبع: دلگرم

66

1399/12/24

11:01


تشخیص و درمان بیماری‌های مغز و اعصاب در کلینیک دکتر کربلایی

از آنجاییکه برخی از بیماری‌های مغز و اعصاب پیش‌رونده هستند تشخیص به موقع و زودهنگام در روند درمان و بهبودی بسیار مهم است.

کلینیک دکتر علی کربلایی به عنوان کلینیک مغز و اعصاب در تهران، با تیمی متشکل از متخصص مغز و اعصاب، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک)، متخصص علوم اعصاب، فوق تخصص خواب و فوق تخصص درد در زمینه تشخیص و ارائه درمان‌های نوین‌ بیماری‌های مغز و اعصاب فعالیت می‌کند. به دلیل همپوشانی زیاد بیماری‌های مغز و اعصاب و اعصاب و روان، همکاری پزشکان متخصص برای حصول بهترین نتیجه درمانی بسیار موثر است و در این کلینیک تمامی متخصصینی که برای درمان بیماری‌های مرتبط با مغز نیاز است، مشغول به همکاری می‌باشند.

بیماری‌های مغز و اعصاب شامل :

انواع سردرد، میگرن، سکته مغزی، ام اس، پارکینسون، آلزایمر، اختلالات حرکتی و عضلانی، مورمور و گزگز دست و پا، دوبینی، صرع، تشنج، وزوز گوش، فلج مغزی، کمردرد، دیسک کمر، گردن درد، بیماری‌های مربوط به ستون فقرات و ... می‌باشد.

اولین گام برای درمان بیماری، تشخیص صحیح می‌باشد و مهمترین وسیله برای تشخیص، مصاحبه پزشک است. بنابراین وقت گذاشتن برای بیمار، بررسی دقیق و جامع به ویژه در اولین ویزیت بسیار مهم است. پزشک باید با صبر و حوصله در مورد تمام داروهایی که بیمار تابه حال مصرف کرده و یا در حال مصرف است سوال کند، همینطور تمامی علائم و مشکلات بیمار را به دقت بررسی کند.

گاهی ممکن است برای تشخیص دقیق‌تر متخصصین از روش‌های پاراکلینیکی استفاده کنند. دستگاه‌هایی که برای تشخیص مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل: نوار مغزی، نقشه ‌برداری مغز، نوار عصب و عضله، سونوگرافی داپلر عروق مغز، نوار چشم، و ... می‌باشد.

دستگاه‌های نوینی که امروزه برای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب کاربرد دارند شامل: تی دی سی اس (tDCS)، آرتی‌ام‌اس (rTMS)، نوروفیدبک، بیوفیدبک و ... است.

در مواقعی که دکتر مغز و اعصاب تشخیص دهد بیمار علائمی دارد که نشان‌دهنده اختلال عصبی یا عضلانی است، از نوار عصب و عضله برای تشخیص استفاده می‌کند. نوار عصب و عضله بسته به نوع مشکل بیمار ممکن است شامل نوار عصب عضله دواندام و یا چهاراندام باشد. به وسیله این دستگاه، پزشک می‌تواند محل دقیق نارسایی الکتریکی را تشخیص دهد. همچنین در بیماری‌های مربوط به ستون فقرات محل دقیق دیسک آسیب‌دیده با این دستگاه قابل شناسایی می‌باشد.

نوارمغزی دستگاهی است که برای ثبت فعالیت امواج مغزی به کار می‌رود. این دستگاه برای تشخیص بیماری‌هایی که روی رفتار فرد تاثیر می‌گذارند مورد استفاده قرار گیرد. نوار مغزی به خصوص برای تشخیص بیماری‌های نورولوژیک مثل صرع و تشنج کاربرد دارد.

نقشه‌برداری مغزی با استفاده از پردازش نوار مغزی، تصاویری شامل نقشه‌های توپوگرافی رنگی از میزان فعالیت الکتریکی را در قسمت‌های مختلف مغز نشان می‌دهد. نقشه‌برداری مغزی بیشتر برای تشخیص بیماری‌هایی روانپزشکی مثل: افسردگی، اضطراب، وسواس، بیش‌فعالی، دوقطبی و ... کاربرد دارد.

بکارگیری دستگاه‌های تشخیصی به‌روز که از برندهای معتبر دنیا باشند برای تشخیص هر چه دقیق‌تر بیماری بسیار مهم هستند.

جدیدترین دستگاهی که امروزه در دنیا برای درمان بیماری‌های مربوط به مغز مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای تاییدیه سازمان قضا و دارو آمریکا است، دستگاه آرتی‌ام‌اس (rTMS) است. این دستگاه تحولی شگرف در درمان بیماری‌های مغز و اعصاب به حساب می‌آید. دستگاه آرتی‌ام‌اس با تولید امواج الکترومغناطیسی و تغییر میدان مغناطیسی مغز می‌تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد. آر تی ام اس برای درمان بیماری‌هایی مثل سکته‌مغزی، افسردگی و وزوز گوش بسیار موثر عمل می‌کند. کلینیک دکتر علی کربلایی به عنوان مرکز آر تی ام اس در تهران از پروتوکل‌های مورد تایید توسط پزشک، برای درمان استفاده می‌کند و شخصی که با این دستگاه کار می‌کند متخصص علوم اعصاب است که در این زمینه آموزش دیده است. طول درمان با این دستگاه اصولا ۲۰ تا ۳۰ است و هر جلسه ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. این دستگاه هیچ گونه از عوارضی که داروها ممکن است داشته‌باشند را ندارد و کاملا بدون خطر و عارضه است. همچنین بیمار هیچ گونه دردی را متحمل نمی‌شود.

برای داشتن یک برنامه درمانی موثر و ماندگار در کنار خدماتی مانند دارودرمانی و رواندرمانی از درمان‌های تکنولوژیکی مانند نوروفیدبک و بیوفیدبک به عنوان درمان مکمل برای رسیدن به نتیجه بهتر و همچنین در مواردی که مشکل خفیف باشد استفاده می‌شود.

این کلینیک همچنین به عنوان مرکز نوروفیدبک در تهران و مرکز بیوفیدبک در تهران در حال ارائه خدمات برای درمان بیماری‌هایی مثل اختلال خواب، صرع، میگرن، ADHD، دردهای مزمن، اضطراب، شب ادراری و ... می‌باشد. تمامی پروتوکل‌های درمانی بعد از معاینه و ارزیابی دقیق توسط پزشک متخصص مربوطه نوشته می‌شود.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو