بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری های قلبی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در سطح جهان به شمار می آید، اما اگر گروه خونی غیر O دارید باید خیلی مراقب باشید بله درست خواندید. به گزارش تایمزسوفاندیا، رعایت رژیم غذایی، انجام ورزش و معاینات دوره ای برای شما بسیار حائز اهمیت است.

مطالعه

بر اساس نتایج یک مطالعه اخیر، افراد با گروه خونی غیر O در واقع در معرض خطر بیشتر حمله قلبی قرار دارند. محققان دریافتند چگونه گروه خونی می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد. یافته های این مطالعه در “Arteriosclerosis” ، “Thrombosis and Vascular Biology”، انجمن قلب آمریکا (AHA) منتشر شده است. این مطالعه با بررسی اطلاعات بیش از 400 هزار شرکت کننده دریافت افراد دارای گروه خونی A یا B در مقایسه با افراد دارای گروه خونیO ، 8 درصد بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

یک مطالعه مشابه شامل بیش از 1.36 میلیون شرکت کننده توسط انجمن قلب و عروق اروپا در سال 2017 انجام شده است، همچنین نتایج این مطالعه نشان می دهد افراد با گروه خونی غیر O، 9 درصد بیشتر در معرض بیماری های کرونر و قلب و عروق به ویژه حملات قلبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: میوه خشک ؛ راهی مناسب برای افزایش وزن

افراد در معرض خطر

محققان گروه خونی A و B را با گروه خونی O مورد مقایسه قرار دادند، نتایج این مطالعه نشان می دهد افراد با گروه خونی B بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند. بر اساس نتایج این مطالعه، افراد با گروه خونی B در مقایسه با افراد گروه خونی O، 15 درصد بیشتر در معرض خطر سکته یا حمله قلبی قرار دارند.

افراد با گروه خونی A بیشترین خطر ابتلا به نارسایی قلبی را دارند

افراد مبتلا به گروه خونی A در مقایسه با گروه خونی O، 11 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی قرار دارند. نارسایی و حمله قلبی هر دو نوع بیماری قلبی هستند، اما نارسایی قلبی به تدریج که حملات قلبی ناگهانی رخ می دهد شروع می شود در واقع حمله قلبی در برخی افراد با گذشت زمان منجر به نارسایی قلبی می شود.

چرا این اتفاق رخ می دهد؟

بر اساس اعلام انجمن قلب و عروق اروپا، افزایش خطر حمله یا نارسایی قلبی بین گروه های خونی غیر از نوع O می تواند به این دلیل باشد که احتمال لخته شدن خون در آنها بیشتر است. یک مطالعه در سال 2017 توضیح داد افراد با گروه خونی غیر O دارای غلظت بیشتری از فاکتور غیر ویلبراند، پروتئین لخته کننده خون هستند که با حوادث ترومبوتیک مرتبط است. افراد با گروه خونی A و B، 44 درصد بیشتر در معرض ترومبوز تشکیل لخته خون قرار دارند. لخته های خون نقش اصلی در حمله قلبی ایفا می کنند با انسداد شریان کرونر عضله قلب برای دریافت اکسیژن و مواد مغذی تلاش می کند که این فشار باعث حمله قلبی می شود.

مترجم: الهه زارعی