مراحل نصب دوربین مداربسته با لوازم ساده

منبع: دلگرم

109

1399/12/24

22:26


مراحل نصب دوربین مداربسته با لوازم ساده

مقدمه

سیستم‌های امنیتی امروزه یک ویژگی اساسی در مورد هر ساختمانی محسوب می‌شود. از آن جمله انواع دوربین‌های مدار بسته است که در منازل، فروشگاه‌ها و ساختمان‌های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وصف شاید کاربران زیادی حداقل یک مرتبه با پروسه نصب و راه‌اندازی سیستم دوربین مداربسته برای ساختمان یا فروشگاه‌ مورد نظرشان مواجه بشوند. از این رو بهتر است هر کدام از ما اطلاعاتی درباره دوربین‌های مداربسته و به ویژه چگونگی نصب آن‌ها داشته باشیم. اما پیش از ورود به این بحث ذکر این نکته الزامی است که اصولا بهترین راه برای نصب و راه‌اندازی یک سیستم دوربین مداربسته سپردن آن به نصاب‌های حرفه‌ای از شرکت‌های معتبر است. اما چنانچه توانایی و اطلاعات کافی برای نصب سیستم دوربین‌های مداربسته را داشته باشید می‌توانید با لوازم و راه‌کارهایی ساده خودتان نیز این کار را انجام بدهید. در این مقاله با ارائه مراحلی ساده چگونگی نصب یک سیستم دوربین مدار بسته را شرح خواهیم داد.

انتخاب بهینه و اقدامات پیش از نصب

وقتی تصمیم گرفتید که یک سیستم دوربین مدار بسته برای مکان مورد نظرتان تدارک ببینید در اولین گام باید با تحقیق کافی و کسب اطلاع از ویژگی‌های استاندارد انواع دوربین مداربسته و همچنین مقایسه قیمت‌های متنوع این نوع محصولات خریدی بهینه داشته باشید. توجه کنید که نیاز شما و مختصات مکان مورد نظرتان عامل بسیار مهمی در انتخاب نوع دوربین مداربسته خواهد بود.

اما هنگامی که به هر ترتیب دوربین مداربسته مورد نظرتان را خریداری نمودید و قصد نصب آن را دارید، اولین اقدام شما ایجاد حفره در دیوار برای نصب دوربین‌ها خواهد بود. همین حفره‌ها در گام نخست عموما کاربران را با نگرانی مواجه می‌نماید اما توصیه می‌شود با استفاده از وسایلی ساده مانند انواع داکت‌ها، لوله‌ها و یا سینی کابل دیگر حفره‌ای در دیوار ایجاد نکرد و به شکل مخفی از دید سیم‌کشی دوربین‌ها را انجام داد. همچنین چنانچه ما قصد نصب دوربین مداربسته در فضایی کوچک را داشته باشیم می‌توانیم از دوربین‌های مداربسته بی‌سیم استفاده کنیم که اصولا مشکل ایجاد حفره و سیم‌کشی را به شکل توامان مرتفع می‌نماید.

DVR

راه‌اندازی نمایشگر و DVR دوربین مداربسته

حالا که از مرحله اول نصب ساده دوربین مداربسته عبور کردید نوبت به آن می‌رسد که نمایشگر دستگاه را راه‌اندازی کنید. هر سیستم دوربین مداربسته اصولا به یک دستگاه DVR نیاز دارد. این دستگاه تصاویر دوربین‌ها را دریافت می‌کند و سپس به نمایشگر دستگاه ارسال می‌نماید. قابل ذکر است که نمایشگر دستگاه می‌تواند مانیتور کامپیتور شما باشد. یک دستگاه DVR از هارد دیسکی با ظرفیت بسیار بالا برخوردار است که می‌تواند برای مدت زمانی طولانی فیلم‌ها را در خود ذخیره کند.

توجه کنید که دستگاه DVR در پکیج سیستم دوربین مداربسته که خریداری می‌نمایید وجود دارد و نباید هزینه‌‌ای مازاد برای آن پرداخت نمایید. بنابراین پیش از آن که خریدتان را کامل کنید حتما از سلامت تک تک اعضای این پکیج اطمینان حاصل نمایید. با وصل کردن فیش‌های مرتبط دستگاه DVR و نمایشگر، گام بلندی در مسیر نصب یک سیستم دوربین مدار بسته با لوازم ساده برداشته‌اید.

دوربین‌ مداربسته

ارتفاع و زاویه مناسب نصب دوربین‌ مداربسته

گام بعدی در نصب یک سیستم دوربین مداربسته کمی تخصصی‌تر است. برای این منظور شما باید با توجه به نکاتی فنی مناسب‌ترین ارتفاع و زاویه را برای نصب دوربین‌ها انتخاب نمایید. در واقع عاملی که در این مرحله باید به آن توجه نمایید پوشش کامل تمام فضاها به خصوص ورودی‌ها و خروجی‌ها می‌باشد.

چنانچه از پوشش کامل فضاها در ارتفاع و زاویه‌ای مطمئن شدید دوری و نزدیکی به منبع برق و مسیر احتمالی سیم‌کشی سیستم را نیز باید لحاظ کنید. این نکته نیز در تعیین ارتفاع و زاویه نصب دوربین مداربسته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در آخر این مرحله باید اضافه کنیم که چنانچه یکی از دوربین‌ها را اجبارا باید در فضای بیرونی فروشگاه یا ساختمان نصب نمایید حداقل ارتفاع را برای دوری از دسترس اشخاص ۳ متر در نظر بگیرید.

دوربین مداربسته را کجا نصب کنیم؟

بهترین جایی که برای نصب یک دوربین مداربسته توصیه می‌شود روی دیوارهای موجود است. اگرچه گاهی در پکیچ دوربین مداربسته که خریداری می‌کنید یک سری لنت چسبنده وجود دارد و شما می‌توانید به سادگی با کمک این لنت‌ها دوربین‌ها را بر روی دیوار نصب نمایید اما همچنان راه بهتری که توصیه می‌شود نصب به وسیله پیچ کردن دوربین‌ها به دیوار است.

به سادگی هر چه تمام‌تر ابتدا جای دقیق حفره‌های موجود بر پایه دوربین‌ها را بر روی دیوار تعیین کنید. سپس با استفاده از دریل در آن نقاط علامت‌گذاری شده سوراخ ایجاد نمایید و در انتها دوربین‌ها را به دیوار پیچ کنید. حالا تنها کاری که باقی مانده، تنظیمات جهت دوربین مداربسته است که به سادگی انجام می‌پذیرد.

وقتی فرآیند نصب دوربین‌ها نیز به خوبی انجام پذیرفت، در آخرین مرحله باید به فکر منبع تغذیه برق هر یک از دوربین‌ها باشید. این کار نیز به راحتی و با وسایلی ساده انجام می‌پذیرد. در واقع به کمک ترانس‌های کم‌آمپر و یا پاور مرکزی می توانید به شکل جداگانه به هر یک از دوربین‌ها برق‌رسانی کنید. تنها نکته‌ای که توصیه می‌شود و باید در این زمینه رعایت شود این است که اصولا توان خروجی منبع تغذیه دوربین باید با توجه به آمپر مصرفی کل سیستم انتخاب گردد.

در این مقاله تلاش نمودیم شیوه‌هایی برای نصب سیستم دوربین‌ مداربسته با لوازم ساده را شرح دهیم. امید است با مطالعه این مطلب آمادگی کافی برای انجام این کار به دست بیاورید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو