وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت رنگ بندی رسمی شهرهای کشور را بر اساس خطر پذیری کرونا اعلام و تاکید کرد: با توجه به تغییر روند مبتلایان ممکن است این رنگ بندی در طول تعطیلات نوروز تغییر کند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون در استان خوزستان و شهر گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

همچنین شهرهای خاتم در استان یزد، نهاوند در استان همدان، بندر خمیر در استان هرمزگان، خمین در استان مرکزی، درود و پلدختر در استان لرستان، دیوان دره در استان کردستان، زرین دشت و ارسنجان در استان فارس، مسجد سلیمان، شادگان، دشت آزادگان، خرمشهر، بهبهان، باوی، باغملک، ایذه، اندیمشک، امیدیه، در استان خوزستان، سامان در استان چهار محال و بختیاری، گناوه و کنگان و دیلم در استان بوشهر، دهلران در استان ایلام، گلپایگان در استان اصفهان، نقده و ماکو ، چایپاره و ارومیه در استان آذربایجان غربی، عجب شیر و سراب در استان آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.
وزارت بهداشت، اعلام کرد: تجمع در اماکن سرپوشیده به خصوص رستوران هتل‌ها، تالارهای پذیرایی، مراسم عروسی و عزاداری، تراکم در بازارچه‌های نوروزی، وسایل نقیله عمومی بین شهری خصوصا اتوبوس و قطار می‌تواند عامل جدی انتقال بیماری باشد.

KBAhuEFHBGJt

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، خروج خودروهای بومی از شهرستانهای نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیر بومی به شهرستانهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

همچنین در وضعیت زرد فقط سطح شغلی گروه چهار تعطیل است. در وضعیت نارنجی سطح شغلی 3 و 4 تعطیل است و در وضعتی قرمز همه مشاغل به جز موارد ضروری سطح یک تعطیل است.

شهروندان می توانند برای اطلاع از وضعیت لحظه ای رنگ بندی شهرها به اپلیکیشن ماسک یا به آدرس https://app.mask.ir/map مراجعه کنند.