میزان خطر تزریق فیلر در شیردهی

منبع: تالاب

132

1399/12/25

21:14


میزان خطر تزریق فیلر در شیردهی

وقتی سراغ فیلر میریم خیلی نگران هستیم که نکنه فیلر برامون خطرناک باشه حالا فکر کنین قرار باشه تزریق فیلر در شیردهی صورت بگیره! خب حتماً ذهنمونو خیلی مشغول میکنه. بذارین اول این موضوع رو بررسی کنیم که اصلاً فیلر خطر داره یا نه و بعدش در مورد زمان های متنوع تزریق فیلر صحبت کنیم.

 

فیلرها چقد بی خطر هستن؟

موضوع اینه که بستگی به نوع فیلر و برندش داره! مثلاً رستلین یکی از فیلرهای مشهور تو دنیاس که تونسته امتحان خودشو پس بده و با معیارهای علم پزشکی هم کاملاً متناسبه! این فیلر طوری طراحی شده که از نظر پزشکی ایمنی اون ثابت شدست. رستلین تونسته بیش از 15 میلیون درمانو مورد تایید قرار بده و این رقم اصلاً نمیتونه شانسی باشه!

 

میدونیم که سوال شما میزان خطر تزریق فیلر در شیردهی هستش و قراره یک بخش مفصل بهش اختصاص بدیم اما تو این بخش یک سری مواردو بهتون میگیم تا برای روزهای غیر شیردهی هم به دردتون میخوره. هزینه فیلر زیر چشم دکتر حاتمی در لینک قبل گفته شده است.

 

زمانی صحبت از خطرات و اثرات جانبی فیلرها میشه که یه جای کار گیر باشه! حالا یعنی چی! یعنی فیلرها به خودی خود با بافت بدن سازگار هستن اما اگه مثلاً تزریق به درستی صورت نگیره باعث میشه که در ناحیه فیلر شده و اطراف اون عفونت ایجاد بشه! اگه این کار توسط فرد غیر متخصص انجام بشه، باعث گرفتگی رگ ها میشه و بارها دیده شده که شخص کور میشه یا باعث سکته میشه. با این حرفا نمیخوایم شما رو بترسونیم و بگیم که فیلر خوب نیست چون رضایت از فیلر به نسبت سایر موادهایی که امروز تو بازار دیده میشه بیشتر از 80 درصده اما باید اینو در نظر داشته باشین که چه زمانی فیلر انجام بدین، چه برندی رو انتخاب کنین و پزشکتون کی باشه!

 

تزریق فیلر در شیردهی! آره یا نه؟

خب برسیم به سوال اصلی مون که تزریق فیلر در شیردهی اصلاً باید صورت بگیره یا کلاً ممنوعه. میدونیم که تو دوره بارداری و شیردهی خیلی مهمه که مراقب مواد بهداشتی و آرایشی که قراره به پوستمون بزنیم باشه. حالا چرا مهمه؟ چون استفاده از مواد پوستی یک نوع عامل فعال هستن که وارد خون بدن میشن و در نهایت به جنین میرسن پس اینطوری نیست که فک کنین همه چیز به پوست خلاصه میشه و تموم! این موضوع تو دوره شیردهی هم مهمه. در واقع وقتی چیزی وارد بدنتون میشه از طریق شیر به نوزاد منتقل میشه پس باید دقت صورت بگیره که چی میخورین، چه مواد پوستی استفاده میکنین و همینطور تزریق فیلر در شیردهی هم از موضوعاتیه که باید بهش دقت کنین. اگه از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده بشه سطح ایمنی کار بالا میاد. قیمت فیلر بینی http://bia2safa.net/goto/web/url/2341688  در لینک قبل میباشد.

 

موضوع اینکه هنوز به طور صد در صد گفته نشده که تزریق فیلر در شیردهی ممنوع هستش و بعضی از برندها میگن که در دوره شیردهی نه تنها برای نوزاد مشکلی ایجاد نمیشه حتی باعث تقویت نوزاد میشه و این بخش مهمی از رسالت برند مورد نظر هستش. اما پزشکا این اعتقاد رو دارن که نوزادها در دوره اولیه زندگی خیلی حساس و غیر پیش بینی هستن و بهتره که تزریق فیلر در شیردهی متوقف بشه و صبر بشه تا دوره شیردهی به اتمام برسه.

میزان خطر تزریق فیلر در شیردهی

بعضی از پزشکا معتقد هستند که استفاده از روش پی آر پی در دوره شیردهی مشکلی نداره. البته در دوران بارداری ممنوعه! انواع روش های ژل به باسن در لینک قبل گفته شده است.

 

احتیاط شرط عقل است!

در دوره شیردهی هورمونها بیشترین تغییرات رو دارن و گاهی از دید پزشک هم این موضوع دور میمونه مراقبت های صد در صدی در دوره شیردهی خیلی مهمه و میتونه اثرگذاری خوبی داشته باشه. مثلاً روش میکرودرم ابریژن یکی از مواردی هستش که هم در دوره شیردهی گزینه خوبی محسوب میشه و هم باعث میشه که از پوست مردگی، خطوط باریک، پوسته پوسته شدن سطح پوست و جوش و آکنه خلاص بشین. اما تاکید برای تزریق فیلر در شیردهی به دور از منطق هستش و امکان حساسیت زیاد برای شما و نوزادتون وجود داره.

 

 چرا بعضی از برندها خودشونو در زمینه تزریق فیلر در شیردهی بی خطر اعلام می کنن؟ این ادعا دروغه؟ نه! بعضی از برندها هستن که بسیار ارگانیک تهیه میشن و بسیاری از مادرهایی که اهل ریسک هستن تزریق فیلر در شیردهی رو هم امتحان کردن و هیچ مشکلی نداشتن اما از نظر پزشک این کار بهتره به بعد از دوره شیردهی اختصاص پیدا کنه

میزان خطر تزریق فیلر در شیردهی

حالا دو تا موضوع مهم در این مورد رو بهتون میگیم. اگه اصرار دارین که تزریق فیلر در شیردهی داشته باشین حتماً هزینه بیشتری کنین و سراغ بهترین برند فیلر برین.

 

در این زمینه بهتره درگیر طرح های تخفیف نباشید و اصلی ترین مراکز رو انتخاب کنین. اگه پوست حساسی دارین، بیماری خاصی دارین یا نوزادتون شرایط خاصی داره حتماً پیش از تزریق فیلر در شیردهی به پزشک بگین تا مشاوره های بالینی براتون انجام بشه. پیشنهاد ما اینه که از تزریق فیلر در شیردهی دست بردارین اما اگه فکر میکنین حتماً بهش نیاز دارین در ابتدا از مقدار خیلی کم شروع کنین و استراحت بدین تا اثراتش روی نوزادتون مشخص بشه.

 

این کار ریسک زیادی داره و شاید هم برای شما و هم برای نوزاد بسیار خطرساز باشه و پزشکی که انتخاب میکنین باید به روز، کاربلد و دل سوز باشه در غیر این صورت مشکلات زیادی پیش میاد. پس خودتون رو کاملاً آماده و ایمن کنین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو