رفع بوی سوختگی غذا با چند راز ساده که هر کدبانوی ایرانی باید بداند

رفع بوی سوختگی غذا با چند راز ساده که هر کدبانوی ایرانی باید بداند


منبع: آرگا

102

1399/12/26

08:06


گاهی اوقات به دلیل مشغله زیاد غذا بر روی حرارت زیاد باقی می ماند و در نتیجه بوی سوختگی به خود می گیرد که از جمله مشکلات ناراحت کننده در آشپزی می باشد که در این موارد جای هیچ گونه نگرانی نیست بلکه با چند ترفند می توانید اقدام به رفع بوی سوختگی غذا کنید.

همه ما حداقل یک بار در طول زندگی خود با بوی غذای سوخته مواجهه شده ایم که به منظور از بین بردن آن روش های مختلفی را امتحان کرده ایم، در صورتی که با چند روش ساده و موثر می توانید از شر بوی سوختگی غذا خلاص شوید، در ادامه چند ترفند مناسب برای رفع بوی سوختگی غذا را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

راهکارهای رفع بوی سوختگی غذا

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که بنا به دلایل مختلفی کل غذایتان بوی سوختگی به خود می گیرد که در اکثر موارد برنج و خورشت به دلیل حواس پرتی و یا مشغله زیاد بوی سوختگی می دهد با چند ترفند ساده بوی غذا سوخته را می توانید رفع کنید بنابراین، پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با راهکارهای رفع بوی سوختگی غذا

رفع بوی سوختگی برنج

برنج و خورش دو نوع از غذاهایی هستند که اگر به زمان پخت آن دقت نداشته باشید بوی سوختگی به خود می گیرند به همین خاطر در ادامه شما را با روش های رفع بوی سوختگی برنج آشنا خواهیم کرد.

  • پیاز

از راه های مفید و موثر جهت از بین بردن بوی سوختگی برنج استفاده از پیاز است فقط کافی است، پیاز را به شکل لایه ای برش داده و لا به لای برنج پخته شده بگذارید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بماند.

روش های رفع بوی سوختگی غذا

  • آب لیمو

استفاده از آب لیمو جهت رفع بوی سوختگی برنج گزینه بسیار مناسبی است از این رو، تکه های پنبه را به آب لیمو آغشته کرده سپس داخل دستمال کاغذی پیچیده و داخل قابلمه برنج بگذارید و بعد از زمان چند دقیقه آن را بیرون آورید.

  • نان

می توانید از نان نیز برای رفع بوی سوختگی برنج استفاده کنید بنابراین، تکه نانی بر روی برنج گذاشته و اجازه دهید تا زمان گذاشتن داخل ظرف سرو بر روی برنج بماند تا کاملا بوی سوختگی را از بین ببرد.

روش های از بین بردن بوی غذای سوخته

نکته : در زمان استفاده از این روش نیاز به گذاشتن نان لایه برنج نمی باشد و روی سطح نان گذاشته و دم کنی قرار دهید.

  • حبه قند

از دیگر ترفند های موثر برای برطرف کردن بوی سوختگی غذا حبه قند می باشد بنابراین، در بین لایه های برنج چند حبه قند گذاشته تا پس از زمان چند دقیقه بوی نامطبوع سوختگی برنج از بین برود و همچنین می توانید موقع کشیدن برنج به آن کمی زعفران بیفزایید تا بوی خوش زعفران بوی سوختگی غذا را از بین ببرد.

روش های از بین بردن بوی سوختگی خورش

اگر خورشت تان نیز بوی سوختگی گرفته با چند ترفند که در ادامه با آن آشنا می شوید می توانید بوی نامطبوع سوختگی را از بین ببرید.

۱. پرهیز از افزودن آب به خورش سوخته

اولین اقدام در زمان مواجهه شدن با خورشت سوخته اضافه نکردن آب به خورش است زیرا، اینکار باعث باقی ماندن طعم سوختگی در غذا می شود بنابراین، بهترین کار این است که ابتدا حرارت را خاموش کنید.

۲. عوض کردن ظرف خورشت

جهت رفع بوی سوختگی خورش بدون هم زدن به آرامی آن را داخل ظرف دیگری بریزید به گونه ای که قسمت سوخته آن وارد ظرف نشود.

روش های موثر جهت از بین بردن بوی غذا سوخته

۳. افزودن پیاز به ظرف خورش

بعد از اینکه خورشت را داخل ظرف دیگری ریختید یک تکه پیاز نیز به آن بیفزایید و کمی آب جوش به خورش اضافه کنید سپس اجازه دهید به مدت چند دقیقه بر روی حرارت باشد و در آخر پیاز ها را خارج کرده و خورشت را نوش جان کنید.

۴. افزودن آب، روغن و نمک به خورش

بعد از تعویض ظرف می توانید نمک، آب و روغن را با هم ترکیب کرده و به خورشت بیفزایید و اجازه دهید بر روی حرارت ملایم به مدت نیم ساعت بماند.

۵. اضافه کردن شکر به خورشت

بعد از خالی کردن خورشت داخل ظرف دیگری می توانید کمی شکر نیز به آن اضافه کنید زیرا، اینکار سبب از بین بردن طعم سوختگی خورشت خواهد شد فقط باید دقت کنید که میزان شکر زیاد نباشد.

بهترین روش های از بین بردن بوی غذا سوخته

رفع بوی سوختگی از آشپزخانه

بعد از سوختن غذا بوی سوختگی آن در منزل و به خصوص آشپزخانه پخش می شود که با کمک راهکار های می توانید این مشکل را رفع کنید.

میخک :

یک لیتر آب داخل قابلمه ریخته سپس به آن پانزده تا بیست عدد میخک افزوده و اجازه دهید بر روی حرارت بجوشد و بعد از زمان نیم ساعت حرارت را خاموش کنید تا بوی سوختگی کاملا برطرف شود.

رفع بوی غذا سوخته در منزل

سرکه سفید :

یک لیتر آب را همراه با دو فنجان سرکه جوشانده تا کمک زیادی به جذب بوی سوختگی کند و همچنین می توانید بر روی تکه های نان کمی سرکه ریخته و در قسمت های مختلف آشپزخانه قرار دهید.

دارچین :

مقداری آب بر روی حرارت گذاشته و کمی پودر دارچین یا چوب دارچین به آن بیفزایید سپس اجازه دهید بر روی حرارت معمولی بجوشد تا عطر آن بوی نامطبوع سوختگی را بگیرد.

بهترین روش از بین بردن بوی غذای سوخته در خانه

لیمو :

می توانید برای رفع بوی سوختگی در منزل از برش های لیمو کمک بگیرد بنابراین برش های لیمو را داخل آب جوشانده تا عطر حاصل از آن در فضا پخش شود.

در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنای با دستور تهیه انواع غذای ایرانی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو