طرز تهیه دمنوش بابونه با ترکیبات مختلف و معرفی خواص بی نظیر آن

منبع: مینویسم

144

1399/12/26

11:17


طرز تهیه دمنوش بابونه

یکی از گیاه هایی که از زمان قدیم تا به امروز از آن استفاده می کنند و خاصیت درمانی دارد گیاه بابونه می باشد. با بابونه می توانید دمنوش های مختلف درست کنید و به جای چای سیاه آن را بنوشید. دم کرده ی بابونه خواص بسیار فراوانی برای بدن دارد. بابونه را می توانید با برخی گیاهان دیگر مخلوط کرده و دمنوش های خوشمزه و مقوی درست کنید. بهترین زمان خوردن دمنوش بابونه صبح به صورت ناشتا می باشد. در مطالب قبلی طرز تهیه و خواص دمنوش عناب آورده شده است. در این پست چندین طرز تهیه دمنوش بابونه به شما آموزش داده می شود با ما همراه باشید.

طرز تهیه دمنوش بابونه با گیاهان مختلف دیگر

همان طور که خواص بابونه را گفتیم، می توانید از آن به صورت دمنوش بابونه با گیاهان دیگر استفاده کنید. در زیر چندین روش برای تهیه دمنوش های مقوی بابونه آورده شده است.

بیشتر بدانید: طرز تهیه دمنوش لبو

طرز تهیه دمنوش بابونه خشک با عسل یا آب لیموی تازه

گیاه بابونه را درون قوری بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید مانند چای بگذارید تا دم بکشد سپس آن را  از یک صافی رد کنید و با عسل و یا آبلیموی تازه میل کنید.

یا گیاه بابونه خشک را در یک فنجان بریزید، سپس آب جوشانده شده را به فنجان اضافه کنید. 3 دقیقه زمان دهید تا دمنوش دم بکشد. می توانید روی فنجان را با نعلبکی یا چیز دیگر بپوشانید تا سریع تر بابونه خشک دم بکشد و یا از لیوان های مخصوص دمنوش استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش بابونه و بهار نارنج

یک قاشق چای خوری بابونه را به همراه یک قاشق چای خوری بهار نارنج و نیز یک قاشق چای خوری عرق بهار نارنج را در یک قوری بریزید و مقداری آب جوش به روی آن اضافه کنید، قوری را بر روی بخار کتری گذاشته و اجازه می دهیم تا خوب دم بکشد، 5 تا 7دقیقه زمان برای دم کشیدن کافی است.

همچنین بخوانید: طرز تهیه دمنوش بهارنارنج خوش عطر (با دارچین، گل محمدی و به لیمو)

طرز تهیه دمنوش بابونه و دارچین

در این دمنوش باید مقدار بابونه نسبت به دارچین بیشتر باشد.

یک قاشق چای خوری بابونه خشک  و 1/3 قاشق چای خوری دارچین را در یک لیوان آب جوش ریخته و آن را روی بخار کتری یا سماور قرار دهید تا دم بکشد. دمنوش را صاف کنید و آن را میل کنید.

طرز تهیه دمنوش بابونه و به لیمو

برای تهیه این دمنوش 1 قاشق چای خوری بابونه و نصف قاشق چای خوری به لیمو را در قوری ریخته و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و روی بخار کتری قرار دهید تا دم بکشد. سپس آن را درون فنجان ریخته و نوش جان کنید.

دمنوش های درمانی: طریقه مصرف زعفران برای درمان افسردگی+ نحوه ی صحیح دم کردن زعفران

روش تهیه دمنوش بابونه

طرز تهیه دمنوش بابونه و گل محمدی

برای تهیه این دمنوش، 2 قاشق چای خوری بابونه، 1 قاشق چای خوری بادرنجبویه و 5 عدد غنچه گل محمدی را درون قوری بریزید و به مقدار کافی آب جوش رو اضافه کنید و با شعله کم اجازه دهید، 5-10 دقیقه دم بکشد و بعد دمنوش خوشمزه را نوش جان کنید.

طرز تهیه دمنوش بابونه و آویشن

1 قاشق چای خوری بابونه، 1 قاشق چای خوری آویشن را درون قوری ریخته و 3 لیوان آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی حرارت کم و ملایم دم بکشد. بعد آن را از صافی رد کنید و به همراه عسل و یا آب لیموی تازه میل کنید.

طرز تهیه دمنوش بابونه و اسطوخودوس

برای تهیه این دمنوش کافی است که 1 قاشق غذا خوری بابونه و اسطوخودوس و بادرنجبویه و 2 قاشق غذا خوری گل بنفشه را با هم مخلوط کنید و در 2 لیوان آب جوش بریزیم تا به مدت 20 دقیقه بجوشد و دم بکشد. دمنوش خوشزه شما آماده است.

بیشتر بدانید: چای چه طبعی دارد؟ معرفی خواص چای به یک دمنوش خوشمزه و پر خاصیت

دمنوش بابونه چه خاصیتی دارد؟

از خواص مهمی که دمنوش بابونه برای بدن دارد می توان به موارد زیر اشاره کرده:

  • به پاکسازی کبد کمک می کند و به عملکرد بهتر آن کمک می کند.
  • یک مسکن بسیار قوی برای سر درد و میگرن می باشد.
  • دندان درد و درد های عصبی را تسکین می دهد.
  • اختلالات یائسگی را رفع می کند.
  • گرفتگی های عضلانی را برطرف می کند.
  • در بهبود کمر درد و درد های روماتیسمی موثر می باشد.
  • در سلامت پوست و مو  تاثیر فراوانی دارد.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و عفونت های بدن را از بین می برد.

نکات:

  • مصرف دمنوش های گیاهی و داروهای گیاهی حد مشخصی دارد و اگر چیزی را بیش از حد استفاده کنید ممکن است دچار بیماری های گوارشی و یا حتی باعث ناراحتی معده و اسهال شوید.
  • اگر باردار هستید برای مصرف داروهای گیاهی و دمنوش ها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو