گلدن گلوب قول داد حداقل اعضایش سیاهپوست شوند

منبع: برترین ها

57

1399/12/26

12:41


پس از انتقادهایی که برای نبودن تنوع نژادی به گلدن گلوب مطرح شد، این انجمن قول داد تا تغییراتی در اعضا ایجاد کند.

خبرگزاری مهر: پس از انتقادهایی که برای نبودن تنوع نژادی به گلدن گلوب مطرح شد، این انجمن قول داد تا تغییراتی در اعضا ایجاد کند.

گلدن گلوب قول داد حداقل اعضایش سیاهپوست شوند

 به نقل از ورایتی، هیات مدیره انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) قول داده که بعد از انتقادها از کمبود تنوع در میان اعضایش تعداد اعضای سیاهپوست را بیشتر کند.

این گروه که شامل ۸۷ نفر خبرنگار خارجی می‌شود که هر سال جوایز گلدن گلوب را اهدا می‌کنند، تعهد داد سال آینده تعداد اعضای خود را به ۱۰۰ نفر برساند که حداقل ۱۳ درصد از آنها سیاهپوست باشند.

این حرکت در حالی انجام شده که مدیران روابط عمومی هالیوودی اخیراً نامه‌ای به مشتریان خود ارسال کردند و پیشنهاد دادند تا وقتی HFPA تغییری انجام ندهد، از شرکت در رخدادهایش خودداری کنند.

رقم ۱۳ درصدی که اعلام شده همسان با سهم سیاهپوستان از جمعیت کل آمریکاست. به این ترتیب اگر این سازمان نتواند در سطح رضایت صنعت عمل کند، ممکن است نتواند جوایز گلدن گلوب سال آینده را برگزار کند.

هیات مدیره انجمن در بیانیه‌ای گفت تغییرات لازم را اعمال خواهد کرد.

این گروه گفت: ما همچنین تصدیق می‌کنیم که باید کارهایی بیشتر و زودتر از اینها انجام می‌دادیم.

این در حالی است که نهاد مدنی Time’s Up هم بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن به حمایت از مدیران روابط عمومی برای مسئولیت‌پذیر کردن گلدن گلوب پرداخت.

در بیانیه این نهاد آمده است: چیزی کمتر از تغییرات شفاف و معنادار قابل قبول نخواهد بود. کل دنیا دارد تماشا می‌کند.

در گزارشی که اواخر فوریه منتشر شد، روشن شد که این گروه حتی یک عضو سیاهپوست هم ندارد. گزارش همچنین جزییاتی از اتهام‌های وارد شده علیه این گروه مبنی بر زد و بند و عدم بی‌طرفی مطرح کرد. این گروه مدت‌هاست متهم به این شده که دعوت‌نامه‌هایش را فقط برای گروهی گلچین‌شده از افراد خاص ارسال می‌کند.

گروه HFPA در بیانیه جدید خود همچنین قول داد تلاش‌های دیگر خود برای افزایش گوناگونی را افزایش دهد که شامل ارتباط برقرار کردن با گروه‌های حمایت از حقوق، تحلیل سیاست‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی درباره برابری و در برگیری همگان می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو