دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده یک شرکت مستقر در ایالت «اوهایو» باید به دلیل نقض قوانین تحریم‌ها علیه ایران جریمه پرداخت کند.

«یونی‌کنترل» که شرکت سازنده ابزار آلات کنترل فرایند است با پرداخت جریمه‌ای به مبلغ ۲۱۶۴۶۴ دلار به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده است. 

این اقدام در شرایطی انجام شده که دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی شده در تلاش برای پیشبرد مسیر دیپلماسی جهت بازگرداندن آمریکا به برجام است.

خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده شرکت مذکور بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، بیست و یک محموله به ارزش نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار حاوی کلید کنترل فشار هوا را به شریکان تجاری خود در اروپا منتقل کرده اما در جلوگیری از بازصادرات این محصول به ایران قصور کرده است. 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا مدعی شده کارکنان شرکت یونی‌کنترل قبل از ارسال این دو محموله به شریکان تجاری‌شان به اینکه مصرف‌کنندگان نهایی محصول مذکور طرف‌های ایرانی خواهند بود واقف بوده است.

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده جریمه این پرونده می‌توانست بالغ بر ۵ میلیون دلار باشد اما یونی‌کنترل با توجه به انجام اقدامات فوری در قطع روابط با شریکان تجاری خود و همکاری با تحقیقات مشمول تخفیف شده است.