راهنمای سفر به دبی و آشنایی با جاهای دیدنی دبی

راهنمای سفر به دبی و آشنایی با جاهای دیدنی دبی


منبع: تاپ تراول

197

1399/12/27

09:24


لیدوما تریپ

راهنمای سفر به دبی

در این مقاله از وب سایت تاپ تراول شما را با راهنمای سفر به دبی و جاهای دیدنی دبی آشنا خواهیم کرد تا با خیال راحت به دبی سفر کرده و از سفر خود لذت ببرید پس در اداماه با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به دبی

جاهای دیدنی دبی

دبی کجاست ؟

 یکی از شهرهای کشور امارات متحده عربی می باشد که در جنوب کشور ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. دبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات نیز می‌باشد.


   تبلیغات    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


از جمله شهرهای بی نظیر و فوق العاده از نظر ساخت و ساز و گردشگری که در آسیا قرار دارد می توان به دبی اشاره کرد که یکی از شهرهای فوق العاده با ساختمان های شگفت انگیز و جالب می باشد این شهر یکی از مهمترین شهرهای دنیا می باشد که هر کسی دوست دارد برای یک بار هم که شده به دبی بیایید تا زیبایی های آن را ببینید.

این شهر ساحلی دارای آسمان خراش های زیادی می باشد که توسط معماران بزرگ جهان ساخته شده است و هر کدام به نوبه ی خود دیدنی و تماشایی هستند . برخی از برج ها در مناطق خرید و مناطق شلوغ برخی از آنها بر روی دریاها و برخی دیگر در زیر دریا که همه ی این ویژگی ها باعث شده تا دبی بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری مهم دنیا در آسیا مطرح شود. در این مقاله می خواهیم هزینه های بلیط به دبی و مکانهای مناسب در دبی برای اقامت و همچنین هرآنچه را که دوست دارید از این شهر امارات عربی بدانید برایتان شرح دهیم.

تعداد زیادی از مردم جهان، چه مردم عادی و چه انسان‌های مهم و سرشناس، هرساله برای بازدید از این شهر عازم امارات متحده عربی می‌شوند. با اینکه دبی شهری ساحلی است، اما انقدر جاذبه‌های مصنوعی در آن وجود دارد که شما را چندین روز به خود مشغول خواهند کرد. هرچند شاید این شهر از نظر تاریخی خیلی غنی نباشد، اما در هرصورت تاریخ مخصوص به خود را دارد که می توان در بازدید از خانه‌ی شیخ سعید، خانه‌ی شیخ جوما، موزه‌ها و روستاهای تاریخی به آن پی برد.

اطلاعات ضروری که قبل از سفر به دبی بهتر است بدانید :

اختلاف ساعت با تهران: ۰۰:۳۰+

پول رایج: درهم امارات (AED)

نکته: در دبی با دلار هم می‌شود پرداخت‌ها را انجام داد.

نرخ تبدیل ارز: ۱۰ درهم = ۲.۷۲ دلار آمریکا

زبان رسمی: عربی (زبان انگلیسی هم به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود)

نوع برق شهری :برق شهری در دبی ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع C، D و G است

جاهای دیدنی دبی

جاهای دیدنی دبی

کد کشور : +۹۷۱

شماره‌های اضطراری

پلیس (موارد اضطراری) ۹۹۹

پلیس (موارد غیراضطراری) ۹۰۱

آمبولانس ۹۹۸

آتش‌نشانی ۹۹۷

گارد ساحلی ۹۹۶

جهت رانندگی : راست

فرودگاه‌های بین‌المللی :فرودگاه بین‌المللی دبی

مقالات بیشتر درباره دبی بخوانید :

وضعیت آب و هوایی

راهنمای سفر به دبی

جاهای دیدنی دبی

شهر دبی آب و هوای بسیار قابل پیش‌بینی دارد. تقریبا در هیچ زمان از طول سال بارانی در این شهر نمی‌بارد. اغلب از ماه نوامبر تا آوریل با هوای گرم و خوشایندی در طول روز و شب روبرو هستیم. اما از شروع ماه مه که معولا تا شش ماه هم به طول می انجامد، گرمای هوا طاقت فرسا می‌شود. نکته خوب و قابل ذکر این است که حداقل، رطوبت هوا در تمام طول سال نسبتا کم است.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل های شهر دبی در طول کریسمس و تعطیلات سال نو و همچنین فصل‌های پر گردشگر یا به اصطلاح High-Season (ماه سپتامبر تا مه) در گران‌ترین حالت خود قرار دارند. همانطور که حدس می‌زنید، ماه‌های گرم سال (از ژوئن تا آگوست) را می‌شود فصل‌های کم گردشگر یا به اصطلاح off-season نامید و در طی این مدت می توان هتل‌هایی با قیمت های خوب پیدا کرد، به خصوص در رنج قیمت‌های بالا که ممکن است در زمان‌های پرگردشگر بسیار غیر منطقی باشند.

از آنجایی که دبی شهری بسیار لوکس و گران است از نظر هاستل تنوع چندانی را نمی توان در آن مشاهده کرد. می توانید برای یک شب اقامت در اتاق های اشتراکی حدود ۷۳ تا ۸۴ درهم بپردازید.

 هزینه‌ی اقامت در هتل دبی از نظر هتلداری کیفیت بسیار خوبی دارد. اکثر هتل های این شهر مدرن، تمیز و دارای استاندارد بین‌المللی هستند. از این رو ممکن است با قیمت های نسبتا زیادی مواجه شویم. اگر بخواهیم آن ها را بر اساس قیمت و تعداد ستاره دسته بندی کنیم به شرح زیر خواهد بود:

۱ ستاره       ۱۴۶ تا ۲۹۳ درهم

۲ ستاره        ۱۷۲ تا ۴۰۰ درهم

۳ ستاره        ۱۷۲ تا ۹۵۸ درهم

۴ ستاره        ۱۸۷ تا ۱.۶۳۳ درهم

۵ ستاره      ۳۰۱ تا ۲.۸۸۴ درهم

هزینه‌های سفر

هزینه‌ی اقامت در هاستل

هاستل چندان در دبی مرسوم نیست. تعداد کمی هاستل در دبی وجود دارد و قیمت آنها بابت اقامت در خوابگاه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ درهم امارات (۸۹ هزار تا ۱۰۷ هزار تومان) است. اگر بخواهید در اتاق خصوصی اقامت کنید باید شبی ۲۵۰ تا ۳۷۵ درهم (۲۲۳ تا ۳۳۴ هزار تومان) بپردازید. بیشتر هاستل‌ها، وای فای رایگان و بعضی از آنها صبحانه‌ی رایگان هم دارند.

اقامت در هتل‌های ارزان

هتل‌های ارزان دبی از شبی ۲۰۰ تا ۲۵۰ درهم (۱۷۸ هزار تا ۲۲۳ هزار تومان) برای اتاق‌های یک تخته یا دوتخته با امکانات پایه شروع می‌شوند. همه‌ی آنها وای فای رایگان دارند و برخی از آنها امکانات دیگری مثل سرویس رایگان برای فرودگاه یا استخر هم دارند. هتل‌های میان‌رده از شبی ۲۵۰ درهم (۲۲۳ هزار تومان) شروع می‌شوند اما اگر به دنبال اقامتگاه لوکس‌تری هستید، قیمت هتل‌ها سقف ندارد. یکی دیگر از انتخاب‌های شما به عنوان اقامتگاه، استفاده از وب‌سایت Airbnb است. یک اتاق اشتراکی در Airbnb از شبی ۱۰۰ درهم (۹۰ هزار تومان) شروع می‌شود. کرایه‌ی یک آپارتمان کامل، ۴۰۰ درهم (۳۵۰ هزار تومان) هزینه دارد.

متوسط قیمت مواد غذایی دبی

اگر در رستوران‌ها یا هتل‌های دبی  غذا میل کنید با قیمت‌های بسیار گرانی روبرو خواهید شد. با این وجود اگر کمی جستجو کنید می‌توان قیمت‌های منطقی‌تری در دیگر نقاط این شهرِ همیشه در حال گسترش بر روی گردشگران بین‌المللی پیدا کنید. به طور کلی هزینه‌ها به شرح زیر است:

صبحانه: معمولا هتل‌های این شهر صبحانه ارایه می دهند، اگر اینطور نبود می توانید یک وعده صبحانه را در رنج‌های قیمتی متفاوتی در هرکجای شهر میل کنید. (۱۲ تا ۲۵ درهم)

ناهار: رستوران‌های زنجیره‌ای Shawarma تقریبا در هر جایی از دبی یافت می‌شوند که قیمت‌های به نسبت ارزانی هم دارند. به علاوه گرینه‌های انتخابی زیادی برای خوردن فست‌فودهای غربی وجود دارد. (۱۵ تا ۳۰ درهم)

شام: همانطور که گفتیم اغلب رستوران‌های این شهر قیمت‌های بالایی دارند. اما اگر دنبال جایی ارزان‌تر هستید، پیشنهاد می کنید بر روی رستوران‌های هندی کمی تامل کنید. احتمالا با ذائقه‌ی اکثر ما ایرانی‌ها هم سازگار هستند. (۲۵ تا ۴۰ درهم)

شورما (Shawarma): واقعیت این است که مشکل بتوان از این رستوران‌های (ساندویچی) زنجیره‌ای به راحتی چشم پوشی کرد. چرا که هم قیمت مناسبی دارند هم غذاهای با کیفیت و خوشمزه‌ای ارایه می دهند. (۵ تا ۸ درهم) اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۲۱۰ و ۱۶۷  درهم تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. هزینه‌ی حمل و نقل دبی از سیستم حمل و نقل عمومی خوبی برخوردا است که شامل کشتی (Abra)، اتوبوس، تاکسی و مترو می‌شود.

میانگین هزینه‌ی روزانه‌ی پیشنهادی: ۳۰۰ درهم (۲۶۷ هزار تومان)

البته این هزینه در شرایطی است  که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید، فعالیت‌های تفریحی رایگان انجام دهید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکات زیر می‌توانید هزینه‌های سفر خود را از این مقدار هم کمتر کنید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

گشت و گذار در شهر

دبی جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد که خیلی از آنها هزینه‌ی ورودی ندارند. مثلا یک روز از سفرتان را می‌توانید در مراکز خرید بگذرانید؛ مراکز خریدی که در نوع خود بهترین در دنیا هستند. اگر دبی را بدون سر زدن به این مراکز خرید و بازارها ترک کنید، بعدا پشیمان می‌شوید.

حمص بخورید

یکی از غذاهای ارزان و لذیذی که در دبی می‌توانید بخورید حمص است. قیمت آن بسیار ارزان است و حتی چند پرس از آن را می‌توانید سفارش دهید بدون اینکه نگران قیمت آن باشید.

در ساعاتی غیر از زمان غروب آفتاب، از برج خلفه دیدن کنید

اگر می‌خواهید برج خلیفه را ببینید، این کار را به زمانی غیر از غروب آفتاب موکول کنید چون در این ساعت، بلیط ورودی آن گران‌تر می‌شود. اگر بیخیال تماشای غروب آفتاب شوید، می‌توانید بلیطی ۳۰ درصد ارزان‌تر بگیرید.

از اهالی شهر راهنمایی بگیرید

مردم دبی بسیار مهمان‌نواز هستند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از آنها راهنمایی بگیرید و در مورد جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌های ارزان و خوب سوال کنید. رابطه برقرار کردن با اهالی شهر باعث می‌شود که آداب و رسوم و فرهنگ دبی را بیشتر بشناسید و سفری متفاوت را تجربه کنید.

محل اقامت خود را با دقت انتخاب کنید

در هتل‌هایی اقامت کنید که در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارند. مترو بسیار ارزان است و اگر بتوانید در نزدیکی ایستگاه مترو اقامت کنید و پیاده خود را به ایستگاه برسانید، به هر نقطه‌ای از شهر که خواستید با کمترین هزینه خواهید رفت.

برای سافاری بیابان از تور استفاده نکنید

اگر در دبی دوست و آشنایی دارید از او بخواهید تا کسی را برای همراهی شما در سفر به بیابان معرفی کند. تورهای کویرگردی معمولا گران هستند. بسیاری از اهالی شهر در فصل‌های سرد سال کویرگردی می‌کنند. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید کسی را پیدا کنید که شما را همراه خود به کویر ببرد.

هزینه‌های حمل و نقل دبی

Abra: این یکی از آن دست وسایل نقلیه‌ای است که در زمان سفر به دبی، حداقل یک بار باید امتحان کنید. کشتی‌های کوچکی که حدود ۲۰ نفر ظرفیت دارند و از یک طرف نهر به آن طرفش جابجا می‌شوند. هزینه‌ی سوار شدن بر این کشتی های کوچک برای هر نفر ۲ درهم می‌شود. در حال حاضر ورژن جدیدتر و مشروط به هوای این کشتی‌ها تولید شده است که کمی بی روح هستند اما راحتی بیشتری را به ارمغان آورده‌اند و هزینه‌ی سفر با آن‌ها ۴ درهم می‌شود.

اتوبوس: اگر برای رسیدن به مقصد عجله‌ای نداشته باشید، اتوبوس ها انتخاب مناسب و ارزانی هستند. شبکه‌ی اتوبس‌های دبی گسترده است و هزینه‌ی جابجایی از یک طرف شهر به طرف دیگر آن حدود ۴.۱۰ درهم می‌شود. قسمت جلوی اتوبوس‌ها به بانوان و خانواده‌ها اختصاص یافته است.

تاکسی: محبوب‌تری و راحت‌ترین راه برای طی کردن مسافت‌های دور در دبی تاکسی است. حداقل کرایه تاکسی۱۲ درهم و رفتن از یک طرف شهر به طرف دیگه‌ی آن حدود ۸۰ تا ۱۰۰ درهم هزینه دارد. برای رفتن از دیره به سمت بازار دبی ۲۸ درهم، از دیره تا بازار امارات ۵۰ درهم و از دیره تا بازار وافی هم ۲۰ درهم هزینه دارد. و در نهایت هزینه‌ی هر ۳ کیلومتر جابجایی با تاکسی در این شهر ۸ تا ۱۲ درهم می‌شود.

مترو: در حال حاضر خطوط قرمز و سبز متروی دبی تقریبا عملیاتی است. متروی این شهر  از ساعت ۵:۵۰ دقیقه‌ی صبح تا ۱۱ شب (روزهای هفته) و مشغول به کار است، البته در آخرهفته‌های میلادی(پنج شنبه و شنبه) مقداری بعد از ساعت ۱۱ هم کار می کنند. مترو در روزهای صبح جمعه تعطیل است و بعد از ساعت۱:۳۰ دقیقه‌ی ظهر شروع به کار می کند. هزینه‌ی جابجایی از این طریق با توجه به مسافت بین ۱.۸۰ تا ۵.۶۰ درهم می‌شود.

جاهای دیدنی دبی

برج خلیفه

از مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی و نماد شهری دبی ، برج خلیفه است که ۸۲۹/۸ متر طول دارد و بلندترین ساختمان دنیا است. این بنای بلند و مجلل، مشهورترین جاذبه‌ی دبی است و برای بسیاری از گردشگران این شهر، سر زدن به سکوی بازدید برج که در طبقه‌ی ۱۲۴ قرار دارد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر است. بدون شک تماشای شهر و افق شهری زیبا و چشم‌گیر دبی از این ارتفاع و زاویه، تجربه‌ای شگفت‌انگیز خواهد بود. پیش از اینکه به این سکوی بازدید برسید، شهر دبی و این بنای باشکوه از روش‌های چند رسانه‌ای به گردشگران معرفی می‌شوند. ساخت این بنا در سال ۲۰۱۰ به پایان رسیده است. چشم‌انداز شهر از بالای این برج بسیار دیدنی است؛ آسمان‌خراش‌های مدرنی که بین بیابان و اقیانوس قرار گرفته‌اند. بیشتر عکاسان، شب را برای رفتن به بالای برج انتخاب می‌کنند تا بتوانند نمای پانورامای زیبای از شهر و چراغانی‌های منحصربه‌فرد آن را با دوربین خود ثبت کنند. برای اینکه در صف‌های طولانی معطل نشوید به خصوص اگر قصد دارید آخر هفته از این برج دیدن کنید، بلیط ورودی را از قبل تهیه کنید.

روی زمین، اطراف این برج، باغ‌ها و باغچه‌های زیبایی قرار دارند که مسیرهای پیاده‌روی از میان آنها راه خود را باز می‌کنند. در این اطراف، آب‌نماها و فواره‌های متعددی وجود دارد از جمله فواره‌ی دبی که بلندترین فواره‌ی دنیا است و از فواره‌ی مشهور Bellagio در لاس وگاس الهام گرفته است.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

دبی مال

دبی مال بهترین مرکز خرید شهر  و ورودی برج خلیفه و آکواریوم دبی است و از جاهای دیدنی دبی به حساب می آید . یک زمین اسکیت روی یخ، محدوده‌ی بازی و مجموعه‌ی سینمایی هم در این مرکز تجاری بزرگ وجود دارد و برای کسانی مناسب است که غیر از خرید کردن، دوست دارند زمانی را برای تفریح در نظر بگیرند.

امکانات خرید و غذا خوردن در این مرکز خرید، فراوان است. غیر از رستوران و فروشگاه، همیشه یک رویداد جذاب تفریحی و فرهنگی در این مرکز برپا می‌شود مثلا اجرای موسیقی زنده یا نمایش مد. از مشهورترین رویدادها و جشنواره‌های این مرکز خرید می‌توان به فستیوال خرید دبی اشاره کرد که هر سال در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار می‌شود. یا جشنواره‌ی سوپرایز تابستانی دبی که در ماه‌های جولای و آگوست برپا می‌شود.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

موزه‌ی دبی

موزه‌ی دیدنی دبی در قلعه‌ی ال فهیدی (Al-Fahidi) واقع شده که در سال ۱۷۸۷ به منظور دفاع و حفاظت از خور دبی ساخته شده است. دیواره‌های این دژ از بلوک‌های مرجانی ساخته شده که با آهک در کنار هم قرار گرفته‌اند. طبقه‌ی بالایی با ستون‌های چوبی نگه داشته شده است و سقف آن از شاخ و برگ نخل، گل و گچ ساخته شده است. در زمان‌های قدیم این دژ اقامتگاهی برای خاندان پادشاهی بوده بعدها به مقر حکومت، پادگان نظامی و زندان تبدیل شده است. این مجموعه دو بار در سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۹۵ کاملا بازسازی و مرمت شده است و اکنون میزبان بهترین موزه‌ی شهر است. در ورودی این موزه، نمایشگاه جذابی از نقشه‌های قدیمی امارت و دبی وجود دارد که به خوبی نشان می‌دهد که این کشور بعد از رونق صنعت نفت، چطور گسترش پیدا کرده است.

در حیاط این موزه، قایق‌های سنتی و خانه‌های ساخته شده از برگ‌های نخل و یک برج بادگیر اماراتی به نمایش درآمده است. تالار سمت راست، نمایشگاه سلاح و جنگ‌افزار است و در تالار سمت چپ نمایشگاه آلات موسیقی اماراتی به نمایش درآمده است. دایوراماهای مختلفی که نشان‌دهنده‌ی سبک زندگی سنتی در امارات است در موزه دیده می‌شود؛ مثلا صید مروارید یا زندگی بادیه‌نشینی. صنایع دستی متعددی به دست آمده از گورهای ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ ساله که از منطقه‌ی باستانی Al Qusais کشف شده‌اند، در بخش دیگری از موزه دیده می‌شوند.

بستکیه ، محله‌ی قدیمی دبی

محله‌ی قدیمی دبی که بستکیه یا منطقه‌ی الفهیدی هم نامیده می‌شود، اواخر قرن نوزدهم ساخته شد تا محل زندگی تاجران ثروتمند ایرانی باشد که در کار تجارت مروارید و منسوجات بودند و دبی را به خاطر موقعیت اقتصادی و نزدیکی به خور دبی برای زندگی انتخاب کرده بودند. این محله در کنار خور دبی قرار گرفته و بخش‌های شرقی «بر دبی» را در بر گرفته است. ساختمان‌های سنگ آهکی و مرجانی این منطقه که بسیاری از آنها دارای بادگیر هستند، به خوبی مرمت و نگهداری شده‌اند. بادگیرها نقش تهویه‌ی مطبوع ساختمان را دارند. تاجران ایرانی، ویژگی‌های معماری خود که در خانه‌های ساحلی ایران مرسوم بوده، با خود به دبی برده‌اند.

خیابان‌های باریک این منطقه که با بناهای ساخته شده به سبک معماری عربی در بر گرفته شده‌اند، نشانی از گذشته‌ی دبی هستند. در این منطقه، یک گالری به نام گالری مجلس (Majlis Gallery) وجود دارد که در آن مجموعه‌ی بی‌نظیری از سرامیک‌های عربی سنتی و سایر وسایل و اثاث سنتی به نمایش درآمده است. گالری دیگری که در این منطقه وجود دارد گالری XVA نام دارد که به هنر معاصر اختصاص یافته است و در یک بنای قدیمی پایه‌گذاری شده است.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

خانه‌ی شیخ سعید آل مکتوم

شیخ سعید آل مکتوم از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸، حاکم دبی بود. او پدربزرگ حاکم فعلی دبی است. خانه‌ی سابق شیخ سعید مرمت و بازسازی شده است و اکنون به عنوان موزه مورد استفاده قرارمی‌گیرد. این موزه یکی از بهترین نمونه‌های معماری عربی است. خانه‌ی اصلی در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید ساخته شده است. او این خانه را طوری ساخته بود که از تراس‌های آن بتواند فعالیت کشتی‌ها و قایق‌ها را زیر نظر بگیرد. این خانه ویران شد و خانه‌ی فعلی درست در کنار خانه‌ی قدیمی ساخته شد. این خانه‌ی جدید سبک و سیاق خانه‌ی قدیمی را حفظ کرد؛ درب‌های حکاکی شده، صفحات چوبی مشبک برای پنجره‌ها و سایر ویژگی‌های خانه‌ی قدیمی را در این بنای جدید می‌توانید ببینید. در اطراف حیاط مرکزی خانه، ۳۰ اتاق ساخته شده است که دارای بادگیر هستند.

داخل این مجموعه، نمایشگاه‌های عکس‌ها و اسناد تاریخی دبی برپا شده است. عکس‌های قدیمی بی‌نظیری از دبی که بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ ثبت شده‌اند در این بخش به نمایش درآمده‌اند. بخش دریایی این موزه شامل عکس‌هایی از ماهیگیری، صید مروارید و مراحل ساخت قایق است. در سراسر این مجموعه، تعداد زیادی نامه، نقشه، سکه و مهر نگهداری می‌شود که همگی روایت‌گر تاریخ و نحوه‌ی توسعه‌ی امارات در سال‌های گذشته است. در نزدیکی این موزه، خانه‌ی شیخ عبید بن ثانی قرار دارد که بازسازی شده است و فضای داخلی سنتی و جذابی دارد.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

خور دبی

خور دبی، شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند؛ «دیره» در شمال و «بر دبی» در جنوب. این خور یکی از عناصر تاثیرگذار در گسترش این شهر بوده است و برای اولین بار ساکنان آن برای ماهیگیری و صید مروارید این مکان را برای زندگی انتخاب کردند. از چهار هزار سال پیش روستاهای کوچک به مرور زمان در حوالی خور دبی شکل گرفتند. دوران مدرن دبی از دهه‌ی ۱۸۳۰ آغاز شد زمانی که قبیله‌ی بنی یاس (Bani Yas) در این منطقه سکنی گزیدند.

برای گشت و گذار در خور دبی می‌توانید از قایق‌ها و کشتی‌های قدیمی و سنتی استفاده کنید که بازسازی شده‌اند و به عنوان کشتی‌های توریستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین می‌توانید فرابرهای چوبی سوار شوید که ایستگاه‌هایی در بر دبی و کرانه‌های دیره دارند.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

مسجد جمیرا

بسیاری از گردشگران دبی اذعان می‌کنند که مسجد جمیرا، زیباترین مسجد شهر است. این مسجد یکی از بهترین نمونه‌های معماری اسلامی است و با الهام از مسجد الازهر قاهره ساخته شده است. سازه‌ی سنگی مسجد، بر اساس اصول معماری فاطمیان ساخته شده است و دو مناره دارد. این مناره‌ها بسیار زیبا و ظریف به زیبایی حکاکی شده‌اند.

این مسجد به خصوص در ساعات غروب و شب جلوه‌ی دیگری دارد و با نور به زیبایی تزیین شده است. مرکز فرهنگی شیخ محمد بن راشد تورهای متعددی برای آشنایی بیشتر با مسجد و معرفی دین اسلام برگزار می‌کند. این تورها هر روز ساعت ده صبح برپا می‌شوند به جز روزهای جمعه.

راهنمای سفر به دبی

دیره از جاهای دیدنی دبی

دیره در کرانه‌های شمالی خور دبی واقع شده است و خیابان‌های باریک و تودرتوی آن، نمایانگر تنوع نژادها و ملیت‌هایی است که در دبی گرد هم آمده‌اند. در این منطقه، قایق‌ها و کشتی‌های قدیمی را می‌بینید که در پس‌زمینه‌ای از بانک‌های مدرن، هتل‌ها و ساختمان‌های اداری، پر و خالی می‌شوند.

برای گردشگران، این منطقه بیشتر به خاطر بازارهای مشهورش، شناخته شده است. بازارهایی که در هر ساعت از روز، شلوغ و پررفت و آمد هستند. بازار طلای دیره، به عنوان بزرگترین بازار طلای دنیا شناخته می‌شود. بازار ادویه‌ی دیره، هر ادویه‌ای که تصور کنید برای فروش دارد؛ مغازه‌های این بازار، کیسه‌های بزرگ و رنگارنگ زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن را جلوی چشم خریداران گذاشته‌اند. عودهای خوشبو، گلاب و عرقیات گیاهی و اسانس‌های معطر از دیگر محصولاتی هستند که در این بازار به فروش می‌رسند. بازار دیگری هم در این منطقه وجود دارد؛ بازار ماهی که البته توریستی نیست اما در آن می‌توانید با اهالی شهر و سبک زندگی آنها آشنا شوید.

وقتی در این محله به گشت و گذار مشغولید، به خصوص اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارید، میراث ارزشمند معماری منطقه را که به خوبی مرمت و بازسازی شده‌اند از دست ندهید. یکی از این بناهای دیدنی، یعنی Heritage House، خانه‌ی یکی از تاجران ثروتمند ایرانی بوده که بعدها به شیخ احمد بین دلموک یکی از تاجران مروارید رسیده است. این بنا در سال ۱۸۹۰ ساخته شده است و امروزه گردشگران این فرصت را دارند تا با سر زدن به این بنا، فضای داخلی خانه‌های سنتی را ببینند. مسجد الاحمدیه در سال ۱۹۱۲ ساخته شده و قدیمی‌ترین مدرسه در دبی است که امروزه به موزه‌ی آموزش عمومی اختصاص دارد.

جاده‌ی شیخ زاید از جاهای دیدنی دبی

جاده‌ی شیخ زاید، شاهراه اصلی دبی است که از منطقه‌ی مدرن و اقتصادی دبی می‌گذرد. این بزرگراه عریض ۸ بانده با برج‌های بلند شیشه‌ای، کرومی و استیل در بر گرفته شده است. این مسیر یکی از بهترین نقاط شهر برای تماشای چشم‌انداز آسمان‌خراش‌های مشهور دبی است. مشهورترین مراکز خرید دبی در کنار این خیابان قرار گرفته‌اند. برج تجارت جهانی دبی، بر فراز بالاترین طبقه‌ی خود یک سکوی بازدید دارد که از آن می‌توانید تصاویر پانوراما از دبی را ببینید و لذت ببرید و البته ورودی آن از برج خلیفه ارزان‌تر است. پارک طلا و الماس، یک مرکز خرید فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به خرید زیورآلات است. در این مجموعه، ۱۱۸ تولید کننده و ۳۰ خرده فروش زیر یک سقف به عرضه‌ی زیورآلات می‌پردازند.

راهنمای سفر به دبی

دهکده‌ی میراث و غواصی دبی

میراث فرهنگی، معماری و دریایی دبی در دهکده‌ی میراث و غواصی دبی به نمایش درآمده است. در این مجموعه می‌توانید با مراحل صید مروارید و ساخت قایق‌ها و کشتی‌های سنتی آشنا شوید. این دو صنعت مهم‌ترین منابع درآمد دبی در زمان‌های گذشته بوده‌اند. نحوه‌ی زندگی عرب‌های بادیه‌نشین و زندگی در روستاهای ساحلی در این مجموعه بازآفرینی شده است. خانه‌های ایرانی، قهوه‌خانه‌های سنتی و یک بازار کوچک، از بخش‌های جذاب این مجموعه هستند. در این بازار، سفالگران و بافندگان، به ساخت صنایع دستی در غرفه‌ها مشغولند. موسیقی و رقص محلی از اکتبر تا آوریل برپا می‌شود و گردشگران می‌توانند از توصیه‌های پزشکان طب سنتی بهره ببرند.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

آکواریوم دبی از جاهای دیدنی دبی

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی، آکواریوم دبی است که در آن از ۱۴۰ گونه‌ی آبزیان نگهداری می‌شود. این آکواریوم یک مخزن آب بزرگ و معلق است که در طبقه‌ی همکف دبی مال قرار دارد. علاوه بر تماشای رایگان آکواریوم از داخل مرکز خرید، می‌توانید از منطقه‌ی زیر آب عبور کنید و از تونل‌های آکواریوم بگذرید.

فعالیت‌های تفریحی مختلفی برای آشنایی بیشتر با زندگی اعماق دریا وجود دارد. تورهای قایق‌سواری با قایق‌های کف شیشه‌ای یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی است. شنا با کوسه‌ماهی‌ها و غواصی در مخزن از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

برج العرب از جاهای دیدنی دبی

برج العرب، بلندترین هتل دنیا ۳۲۱ متر از سطح جزیره‌ی مصنوعی‌ای که روی آن ساخته شده، ارتفاع دارد. این بنا شبیه به یک قایق سنتی بادبانی طراحی شده و زینت‌بخش خط ساحلی دبی است. فضای بیرونی برج با لامپ‌های رنگی و نمایش نور خیره‌ کننده تزیین شده است. برج العرب، یکی از گران‌ترین هتل‌های دنیا است. سوئیت‌های مجلل این هتل شبی بیش از ۱۵ هزار دلار هزینه دارند.

کسانی که محدودیت مالی ندارند و می‌خواهند یک سفر مجلل واقعی را تجربه کنند، می‌توانند در رستوران Al-Mahara، شام خوردن زیر آب را تجربه کنند. در این رستوران، از کف تا سقف و از طریق همه‌ی دیوارهای آن می توانید زندگی دریایی را در حال غذا خوردن تماشا کنید.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

ساحل جمیرا

این باریکه‌ی شنی ساحلی، مقصد شماره یک گردشگرانی است که دوست دارند تفریحات ساحلی را به سفرشان اضافه کنند. در سراسر این ساحل، هتل‌های متعددی ساخته شده‌اند که اقامتگاه‌های محبوب برای گردشگران هستند. این ساحل، امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. تخت‌های مخصوص برای افتاب‌ گرفتن، رستوران، امکانات ورزش‌های آبی، جت اسکی و صدها تفریح جذاب دیگر.

هنگام گشت و گذار در این منطقه، ساعتی از ساحل فاصله بگیرید و از بنای مجلس غرفه أم الشیف، دیدن کنید که فاصله‌ی کمی تا ساحل دارد. این بنا در سال ۱۹۵۵ ساخته شده و اقامتگاه تابستانی شیخ راشد بن سعید آل مکتوم بوده است. این اقامتگاه از بلوک‌های مرجانی و سنگ گچ ساخته شده و در بازسازی‌ها حالت قدیمی آن حفظ شده است. بازدید از این بنا و تماشای فضای داخلی زیبای آن، فرصتی برای آشنای با سبک زندگی حاکمان دبی است. باغ‌های مجلس هم یک بازآفرینی از سیستم‌های آبیاری اعراب را نشان می‌دهد و تعداد زیادی درخت نخل دارد.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

مرکز خرید امارت

مرکز خرید امارت (Mall of the Emirates) یکی از مشهورترین مراکز خرید دنیا است که یک پیست اسکی شگفت‌انگیز دارد. پیست اسکی سرپوشیده‌ی این مجموعه با محدوده‌ی مخصوص پنگوئن‌ها و تله‌سی‌یژ کامل می‌شود. دمای این پیست همواره در منفی ۴ درجه سانتی‌گراد حفظ می‌شود. مجموعه‌ی سینمایی و یک مرکز تفریحی خانوادگی کامل‌کننده‌ی این مرکز است که وسایل تفریحی آن هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان طراحی شده است. فرصت‌های خرید در این مرکز، بی‌پایان است همچنین رستوران‌های متعددی در این مجموعه وجود دارد که در آنها می‌توانید آشپزی گوشه و کنار دنیا را تجربه کنید.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

دنیای ماجراجویی آی ام جی (IMG)

این پارک موضوعی در نزدیکی دهکده‌ی جهانی قرار دارد و یک مرکز تفریحی کامل است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان، بهترین امکانات و تفریحات را فراهم کرده است. یک بخش از این پارک، تماما به کاراکترهای مارول اختصاص یافته است. بخش دیگری از پارک، به دنیای دایناسورها اختصاص دارد و بخش دیگر مربوط به کاراکترهای کارتون نتورک است. در این مجموعه‌ی تفریحی، برای همه در هر سن و سالی که باشند، یک جاذبه‌ی تفریحی وجود دارد. دنیای ماجراجویی آی ام جی، مکانی فوق‌العاده برای یک تفریح خانوادگی است.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

اپرای دبی

اگر از آن دسته افرادی هستید که تفریحات و جاذبه‌های شبانه را دوست دارند، در سفر به دبی حتما باید سری به اپرای دبی بزنید. این ساختمان اپرای جدید و مجلل در اواسط سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است و شاهکاری در منطقه‌ی ساحلی محسوب می‌شود. این بنای باشکو، اصلی‌ترین قطب فرهنگی و سرگرمی در شهر است. در این مجموعه‌ی فرهنگی می‌توانید در تمام طول سال از کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، کنسرت‌های برترین خوانندگان دنیا، تئاترهای موزیکال و نمایش‌های کمدی شبانه لذت ببرید.

ساختمان اپرا با ظرفیت ۲۰۰۰ صندلی به تنهایی یک شاهکار معماری و یکی از جدیدترین نمادهای شهری دبی است. دیوارهای شیشه‌ای و استیل با چشم‌انداز اسکله به نحوی طراحی شده‌اند که یادآور کشتی‌های سنتی باشند.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

کایت بیچ (Kite Beach)

این ساحل شنی سفید و بلند، در جنوب ساحل جمیرا قرار دارد و یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای علاقه‌مندان به ساحل و آفتاب است که دوست دارند ساعاتی را در آرامش ساحل، آفتاب بگیرند. کایت بیچ مهم‌ترین مقصد دبی برای موج‌سواری با کایت است. علاوه بر این، امکانات انجام ورزش‌های آبی متعدد در این ساحل برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی در نظر گرفته شده است. در این ساحل هم تجهیزات لازم برای ورزش‌های آبی در اختیار شما قرار می‌گیرد و هم می‌توانید از مربیان مجرب، آموزش ببینید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به دبی در دفتر خاطرات خود ثبت کنید.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

منطقه‌ی هنری Alserkal

این بخش از شهر، قسمتی از محله‌ی صنعتی قدیمی Al Quoz است و به عنوان مرکز هنری شهر شناخته می‌شود. تعدادی از مهم‌ترین گالری‌های هنر معاصر در این منطقه قرار دارند. از میان این گالری‌های هنری می‌توان به گالری سبز، خط سوم و ایام اشاره کرد. علاوه بر این گالری‌های قدیمی و بزرگ، تعدادی از نگارخانه‌های کوچک‌تر هم به تازگی به این منطقه نقل مکان کرده‌اند.

هدف این نگارخانه‌ها، جمع آوری آثار ارزشمند هنرمندان برتر و هنرمندان تازه‌کار و مستعد خاور میانه است. علاوه بر این نگارخانه‌ها، در این محله بسیاری از افراد برای مد و بوتیک‌های زیورآلات ساخت طراحان داخلی، رستوران‌های عالی و کافه‌های بی‌نظیر به این منطقه سر می‌زنند؛ جایی که کاملا محیطی جوان‌پسند و پرانرژی دارد.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

پارک‌ و تفرج‌گاه‌ دبی (Dubai Parks and Resorts)

در این مجموعه‌ی تفریحی بزرگ، همه‌ی امکانات تفریح و سرگرمی برای همه‌ی افراد از هر سن و سالی که باشند، فراهم شده است. تنها مشکلی که در این تفریح‌گاه بزرگ دارید این است که نمی‌دانید کدام را باید اتخاب کنید. این مجموعه شامل چند پارک موضوعی است که همه‌ی سلیقه‌ها را راضی می‌کند. پارک Motiongate با موضوع هالیوود و تولیدات آن ساخته شده است و وسایل تفریحی آن، تم فیلم‌های مشهور هالیوود دارد. بخش بالیوود پارک، گردشگران را به دنیای فیلم‌های هندی می‌برد و در بخش لگولند، جاذبه‌های تفریحی و وسایل سرگرمی متعددی وجود دارد. پارک آبی لگولند هم بخش دیگری از این مجموعه‌ی بزرگ است. این مجموعه به ریورلند دبی متصل شده است که مکانی فوق‌العاده برای غذا خوردن است. زمانی که خودتان را با جاذبه‌های تفریحی و وسایل جذاب سرگرمی خسته کردید می‌توانید در یکی از رستوران‌ها غذا بخورید و استنراحت کنید یا در رویدادهای شبانه شرکت کنید.

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure)

این پارک آبی در جزایر مصنوعی نخل جمیرا واقع شده است و بهترین فرصت برای مسافرانی است که بعد از چند روز بازدید از جاذبه‌های مختلف و خرید کردن می‌خواهند کمی استراحت و تفریح کنند. سرسره‌ی آبی این مجموعه به نام Aquaconda بلندترین سرسره‌ی آبی دنیا است. علاوه بر این، چندین وسیله‌ی تفریحی و جذاب دیگر در این مجموعه برای گردشگران در نظر گرفته شده است. یکی از جذاب‌ترین تفریحات این پارک، سافاری زیر دریا با استفاده از کلاه‌های مخصوص است. یک بخش مخصوص به کودکان هم وجود دارد که سرسره‌های آبی و تفریحات مختص کودکان در آن قرار داده شده است.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

برای سر زدن به جاذبه‌های دبی کجا اقامت کنیم؟

اگر می‌خواهید دسترسی آسان  به مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی داشته باشید، بهترین مکان برای اقامت Downtown Dubai است. مهم‌ترین جاذبه‌های دبی در نزدیکی این منطقه قرار دارند از جمله برج خلیفه، بلندترین ساختمان دنیا، دبی مال و فواره‌ی دبی. علاوه بر این، تعداد زیادی فروشگاه، رستوران و گالری هنری در حوالی این منطقه‌ی پرجنب و جوش قرار دارند. اگر به دنبال آفتاب، ساحل و ماسه هستید، ساحل جمیرا مقصد خوبی برای اقامت است. این ساحل فقط ۱۵ دقیقه تا برج خلیفه فاصله دارد. در ادامه با تعدادی از بهترین هتل‌های دبی آشنا می‌شویم که به خاطر موقعیت مکانی خوبی که دارند به اکثر جاذبه‌های گردشگری نزدیک هستند.

هتل‌های لوکس | راهنمای سفر به دبی

هتل The Palace Downtown در چند قدمی برج خلیفه، دبی مال و فواره‌ی دبی و بازار بهار قرار دارد و اگر به دنبال یک هتل لوکس هستید که دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری داشته باشد، بهترین انتخاب است. هتل Armani در برج خلیفه، تجربه‌ی یک سفر لوکس به معنای واقعی کلمه را برای شما رقم می‌زند. اگر دوست دارید سفر لوکس را در کنار دریا تجربه کنید، هتل برج العرب جمیرا که به شکل بادبان کشتی طراحی شده، بهترین انتخاب است. این هتل یکی از لوکس‌ترین هتل‌های دنیا است.

هتل‌های میان رده | راهنمای سفر به دبی

هتل Ramada Downtown Dubai، ده دقیقه پیاده تا برج خلیفه و دبی مال فاصله دارد و یکی از محبوب‌ترین هتل‌های میان رده است. بوتیک هتل Manzil Downtown Dubai با طراحی مدرن عربی، یکی دیگر از گزینه‌های میان‌رده برای اقامت در دبی است. هتل Sofitel Dubai در ساحل جمیرا، ۱۲ دقیقه با ماشین تا برج خلیفه فاصله دارد. این هتل در مشهورترین گردشگاه دبی قرار گرفته و در نزدیکی اسکله‌ای قرار دارد که در آن فروشگاه‌های و رستوران‌های زیادی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

هتل‌های ارزان

اگر می‌خواهید در هتل ارزان اقامت کنید، هتل Ibis در کنار مرکز خرید امارات قرار دارد و نسبتا ارزان است. علاوه بر نزدیکی به مرکز خرید امارات و پیست اسکی، در نزدیکی ایستگاه مترو واقع شده و با ماشین ۱۳ دقیقه تا برج خلیفه فاصله دارد. هتل دیگری که در نزدیکی ایستگاه مترو باشد، هتل Ibis Al Rigga است که به فرودگاه بین‌المللی نزدیک‌تر است. اگر دوست دارید محل اقامتتان بیشتر حال و هوای تاریخی داشته باشد، هتل XVA Art Hotel در قلب منطقه‌ی قدیمی دبی، نسبت به قیمت، امکانات فوق‌العاده‌ای دارد.

گشت و گذار در دبی

 یکی از بهترین روش‌ها برای گشت و گذار در دبی، استفاده از تورهای گشت شهری نیم روزه است. این تورهای همراه با راهنما، گردشگران را با اتوبوس‌های توریستی به جاذبه‌های اصلی شهر می‌برند که شامل مسجد جمیرا، بستکیه یا شهر قدیم دبی، بازار ادویه، بازار طلای دیره و… است.

تورهای دیگری هم وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید گشت شهری را با بیابان‌گردی تلفیق کنید. این تورها معمولا دو روزه هستند. بعدازظهر روز اول به بازدید از جاذبه‌های شهری می‌روید و بعدازظهر روز دوم، سافاری بیابان را تجربه می‌کنید. سافاری بیابان شامل تفریحاتی چون شترسواری، آموزش اسکی روی ماسه، شام خوردن در غروب آفتاب و تماشای رقص‌های محلی است.

برای اینکه چشم‌اندازهای بی‌نظیر و شگفت‌آوری از شهر را تماشا کنید، تورهای پرواز ۱۵ یا ۲۵ دقیقه‌ای با هلی‌کوپتر بر فراز دبی را امتحان کنید. برای تماشای جزیره‌ی نخل جمیرا و مجمع‌الجزایر مصنوعی که به شکل نقشه‌ی جهان طراحی شده است، هیچ راهی بهتر از پرواز نیست.



   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو