قم آمادگی پذیرایی از مسافران را ندارد

منبع: برترین ها

50

1399/12/27

14:58


رئیس ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم گفت: در ایام عید نوروز و نیمه شعبان، قم آمادگی پذیرایی از مسافران را ندارد.

خبرگزایر تسنیم: رئیس ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم گفت: در ایام عید نوروز و نیمه شعبان، قم آمادگی پذیرایی از مسافران را ندارد.

یونس عالی پور در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در مورد وضعیت ایام نوروز و نیمه شعبان پیرامون پذیرش زائران اظهار داشت: محدودیت‌هایی در ارائه خدمات در این ایام وجود دارد و با توجه به شیوع کرونا، توصیه‌های جدی برای عدم انجام سفر وجود دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم افزود: مصوبات ستاد مقابله با کرونا در جهت حفظ سلامت، امکان پذیرایی از زائران در ایام نوروز و نیمه شعبان را نمی‌دهد.

وی بیان کرد: درواقع امکان پذیرایی در ایام نوروز و نیمه شعبان از زائران به دلیل شیوه ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم وجود ندارد.

علی پور عنوان کرد: ما نیز به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، علاقه‌ای نداریم برخلاف مصوبات ستاد مقابله با کرونا حرکت کنیم و نمی‌توانیم ظرفیتی را در ارائه خدمات در اختیار زائران و مسافران قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مسافرخانه‌ها و هتل‌ها و زائرسراهایی که ظرفیت رسمی دارند مشخص است اما برای ایام عید نمی‌توانیم از ظرفیت سازمان‌ها، ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها و حسینیه‌ها استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم تصریح کرد: برگزاری آئین سال‌تحویل تنها در فضاهای باز حرم، جمکران و بقاع متبرکه امکان دارد، آن‌هم در شرایطی که با ازدحام جمعیت مواجه نباشیم و باید دراین‌باره آمادگی لازم مهیا باشد.

وی گفت: برای نیمه شعبان نیز باوجود محدودیت‌هایی که برای سفر وجود دارد به دلیل اینکه قم معبر است امکان دارد با زائران و مسافرانی مواجه باشیم و کمبود امکانات در پذیرایی از آن‌ها می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

عالی پور افزود: ستاد مقابله با کرونا بر اساس وضعیت شیوع کرونا و شرایط استان‌ها، تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند و ما نیز طبق نظر آن‌ها، برنامه‌ریزی لازم راداریم، هرچند در برخی موارد در جهت خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران، بلاتکلیف هستیم و اگر با جمعیت کثیری مواجه شدیم، تمهیدات لازم اندیشیده نشده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در برخی مناطق، عبور و مرور آزاد است، باید در سطح کلان، برخی محدودیت‌ها اندیشیده شود تا ستادهای زائران در جهت پذیرایی از زائران و مسافران با مشکلاتی چون ازدحام و کثرت جمعیت مواجه نشوند.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با ابراز خرسندی از برنامه‌های فرهنگی در ایام نیمه شعبان عنوان کرد: ظرفیت دانش‌آموزی و دانشجویی در برنامه‌های نیمه شعبان به‌ویژه فضای مجازی بسیار قابل‌توجه است و باید متولیان فرهنگی دراین‌باره برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: در ایام عید و نیمه شعبان، کمیته ترافیک چه زائران در شهر حضورداشته باشند و یا نداشته باشند باید در جهت مدیریت ترافیک، برنامه‌های خود را ارائه دهد تا با مشکلات کمتری به‌ویژه در روزهای پایانی سال مواجه باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو