روش های تشخیص بارداری از روی چشم

روش های تشخیص بارداری از روی چشم


منبع: بیتوته

105

1399/12/28

05:23


روش های تشخیص بارداری از روی چشم



تشخیص بارداری از روی چشم,چگونگی تشخیص بارداری از روی چشم,تشخیص بارداری از روی چشم مادر

تشخیص بارداری از روی چشم مادر چگونه است

 

نحوه تشخیص بارداری از روی چشم

در گذشته که روش های دقیق و آزمایشگاهی نبود مادربزرگها از حالت چشم مادر باردار بودن او را تشخیص میدادند. درست است که تشخیص بارداری از روی چشم روشی دقیق و علمی نیست ولی تغییرات چشم در بارداری کاملا از نظر علمی ثابت شده است. 

تشخیص بارداری از روی چشم

در زمان های قدیم که خبری از آزمایشگاه و بی بی چک نبود، مادربزرگها از روی حالت های مختلف زنها مانند حالت چشم ها باردار بودن آنها را حدس میزدند.

 

تنها راه دقیق تشخیص بارداری استفاده از بی بی چک یا آزمایش بتا است و مابقی روش ها مانند تشخیص بارداری از روی چشم فقط حدس و گمان است و پایه و اساس علمی ندارد. 

 

از جمله راههایی که میتوان بارداری خانم ها را به طور طبیعی حدس زد، تشخیص بارداری از روی چشم است. در دوران بارداری تغییرات فیزیولوژیکی بر روی ارگان های مختلف بدن از جمله چشم ها تاثیر میگذارد. 

 

نشانه ها و علائم طبیعی تشخیص بارداری در خانمهای مختلف، متفاوت است. اما ممکن است در برخی از خانم ها علائمی برای تشخیص حامله بودن وجود نداشته باشد و ممکن است چند نوع تست برای حامله بودن یا ظهور یک سری علائم مانند تشخیص بارداری از روی چشم از حامله بودن خود اطمینان حاصل نمایند. همه خانم ها با هم تفاوت دارند و ممکن است برخی از علائم بارداری هر زن بارداری با زن دیگر متفاوت باشد.

 

نشانه هایی مانند درد و تیره شدن نوک سینه، حالت تهوع و استفراغ، خستگی مفرط، ادرار مکرر، افزایش دمای طبیعی بدن، یبوست، لک دیدن خفیف و گرفتگی عضلات چشمها از جمله تغییرات بدن در دوران بارداری است. 

 

تجمع مایعات، نوسانات هورمونی و سایر تغییرات فیزیکی در دوران بارداری باعث ایجاد تغییراتی در چشم ها می شود. این تغییرات پس از زایمان و دوران شیردهی معمولا برطرف می شود. تغییرات بینایی در دوران بارداری خفیف است و نیاز به عینک ندارد.  

 

چگونگی تشخیص بارداری از روی چشم 

 

چگونگی تشخیص بارداری از روی چشم,تشخیص بارداری از روی چشم مادر,تشخیص بارداری از روی چشم چگونه است

چشم خانم باردار کمی فرورفته، ملتهب و بی حال است

 

Jacques Guillemeau از دانشمندان قرن 16 میلادی است که ادعا میکرد با نگاه کردن به چشمان یک زن میتوان بارداری او را تشخیص داد. او ادعا می کرد که تشخیص بارداری از روی چشم  2 ماه بعد از لقاح صورت میگیرد. 

 

این دانشمند معتقد است که چشمان خانم های باردار کمی فرورفته با مردمک کوچک است. پلک چشم خانم های باردار کمی افتاده و ملتهب شده و رگ های کوچکی نیز در گوشه چشم آنها دیده می شود. 

 

برای تشخیص بارداری از روی چشم باید به حالت چشم ها نیز دقت کرد. حالت چشمها به گونه ای است که انگار آن خانم خسته یا مریض و سرماخورده است. چشم های خانم باردار بی حال، رو به پایین و معصوم است و به گفته برخی از افراد چشمان زن باردار برق خاصی دارد. 

 

تشخیص بارداری از روی چشم چگونه است,تشخیص حاملگی از روی چشم,تشخیص بارداری از روی حالت چشم

لک دیدن خفیف یا گرفتگی عضلات چشم از نشانه های بارداری است

 

ظاهر شدن لک های خفیف صورتی رنگ در درون چشم یکی از نشانه هایی است که به تشخیص بارداری از روی چشم کمک میکند. در برخی از خانم های باردار در زمانی که جنین در داخل رحم قرار میگیرد، لکه های خفیف صورتی رنگی در داخل چشمانشان نمایان می شود. این حالت و تغییر در ظاهر چشم تقریبا هشت تا دو روز پس از تخمک گذاری روی می دهد. همچنین به دلیل نوسانات هورمونی ممکن است خشکی چشم ایجاد شود.

 

مصرف غذاهای سرشار از اسید های چرب امگا ۳ نظیر دانه های کتان، ماهی سالمون و گردو ممکن است به بهبود خشکی چشم و سلامت عمومی مادر در دوران بارداری کمک کند. توجه داشته باشید که اگر مشکل بینایی شدید شد و با تاری دید شدید روبرو شدید، ممکن است ناشی از افزایش فشار خون و دیابت حاملگی باشد. 

 

تشخیص جنسیت بچه از روی چشم

 

تشخیص حاملگی از روی چشم,تشخیص بارداری از روی حالت چشم,تشخیص بارداری از روی پلک چشم

لکه های خفیف صورتی رنگ یکی از نشانه های تشخیص بارداری از روی چشم است

 

دو نظریه برای تشخیص جنسیت فرزند از روی چشم وجود دارد. 

 

نظریه اول:

اگر در قسمت سفید رنگ چشم چپ زیر عنبیه دو رگ با قلاب در بالای آن دیده شود، به احتمال زیاد فرزند پسر است ولی اگر این دو رگ در چشم راست باشد، فرزند شما احتمالا دختر است. 

 

نظریه دوم:

نظریه دوم کاملا مخالف نظریه اول است و بر این باور است که اگر یک رگ V، U یا Y شکل در چشم چپ وجود داشته باشد، فرزند شما دختر است و اگر در چشم راست شما باشد فرزند احتمالا پسر است. 

 

برخی نیز معتقدند که اگر این رگ ها در هر دو چشم وجود داشته باشد، فرزند احتمالا دختر و اگر هیچ رگی نباشد به احتمال زیاد جنسیت فرزند پسر است. 

 

چگونگی تشخیص بارداری از روی چشم,تشخیص بارداری از روی چشم چگونه است,تشخیص بارداری از روی حالت چشم

تعیین جنسیت بچه از روی چشم مادر باردار

 

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز گفته شد این نظریه ها هیچ پایه و اساس علمی ندارد و فقط مبتنی بر تجربه است. پس اگر بعد از سه ماه نتیجه بیوگرافی با نتیجه این نظریه ها متفاوت بود، خیلی تعجب نکنید و به نتیجه سونوگرافی بیشتر اعتماد کنید چون هم علمی است و هم تا آن زمان اندام جنسی نوزاد شما تشکیل شده و جنسیتش قابل مشاهده و تشخیص می باشد.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو