5 ماسک خانگی ارزان برای پوست‌های خشک

55

1399/12/28

11:26


مراقبت از پوست خشک و استفاده از ماسک‌های مناسب این نوع پوست نقش بسیاری در شادابی و طراوت آن دارد. در این مطلب طرز تهیه ۵ ماسک خانگی مخصوص پوست خشک را آموزش می‌دهیم تا با هزینه‌ای کم پوست خود را همیشه زیبا و درخشان نگه دارید.

5 ماسک خانگی  ارزان برای پوست‌های خشک

به گزارش بهداشت نیوز، استفاده از ماسک‌های صورت یکی از موارد مهمی است که باید در روتین هفتگی مراقبت از پوست خود آن را حتما بگنجانید. در مطلب زیر با طرز تهیه ۵ ماسک خانگی برای پوست‌های خشک آشنا می‌شوید.

 پوست صورت بر اثر عوامل مختلفی می‌تواند خشک شود مثل ژنتیک، کم‌آبی، تغذیه ناسالم، آب و هوا و برخی بیماری‌ها. مراقبت از پوست خشک و استفاده از کرم‌ها و ماسک‌های مناسب این نوع پوست نقش بسیاری در شادابی و طراوت آن دارد. در این مطلب طرز تهیه ۵ ماسک خانگی مخصوص پوست خشک را آموزش می‌دهیم تا با هزینه‌ای کم پوست خود را همیشه زیبا و درخشان نگه دارید.

۱- ماست خیار و شکر

مواد لازم: نصف خیار، شکر یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه و نحوه مصرف: خیار را در یک کاسه رنده کنید. شکر به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید. مخلوط را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید. سپس آن را روی صورت خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید و به‌آرامی آن را خشک کنید.

در پایان از مرطوب‌کننده مناسب پوست خشک استفاده کنید.

۲- ماسک پودر کاکائو و توت‌فرنگی

مواد لازم: توت‌فرنگی له‌شده ۴ عدد، پودر کاکائو یک قاشق غذاخوری، عسل یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه و نحوه مصرف: مواد بالا را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت ایجاد شود. خمیر به‌دست‌آمده را روی صورت خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید و به‌آرامی آن را خشک کنید.

۳- ماسک شاداب‌کننده پوست خشک

مواد لازم: خمیر بادام یک قاشق چایخوری (از شب قبل آماده شده باشد)، ژل آلوئه‌ورا یک قاشق چایخوری، دو قطره اسانس، عسل رقیق یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه و نحوه مصرف: تمام این مواد را به‌خوبی با هم ترکیب کنید و روی صورت خود بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید و با آب گرم بشویید. این ماسک یکی از ساده‌ترین انواع ماسک برای پوست خشک است.

۴- ماسک ماست و گل سرخ

مواد لازم: ماست یک قاشق غذاخوری، عسل دو قاشق غذاخوری، گلاب دو قاشق غذاخوری، گلبرگ گل سرخ یک کاسه کوچک

طرز تهیه و نحوه مصرف: تمامی این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس آن را روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

۵- ماسک آبرسان پوست خشک

مواد لازم: سس سفید یا مایونز نصف قاشق غذاخوری، ماست پرچرب یک قاشق غذاخوری، زرده تخم مرغ یک عدد، عسل یک قاشق چایخوری

طرز تهیه و نحوه مصرف: سس و ماست را خوب با هم مخلوط کنید. سپس زرده تخم مرغ و عسل را به آن اضافه کرده و این ترکیب را به‌خوبی هم بزنید تا یکدست شود. به مدت ۲۰ دقیقه آن را روی پوستتان بگذارید.

دقت کنید تمامی پوست صورت و حتی بخشی از پوست ناحیه گردن را نیز با کمک ماسک پوشش دهید. پس از اتمام مدت زمان ذکرشده این ماسک را با کمک آب نیمه‌ولرم بشویید.

 

منبع: همشهری آنلاین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو