روش تهیه خوراک لوبیا قرمز بسیار خوش طعم و ایده آل

روش تهیه خوراک لوبیا قرمز بسیار خوش طعم و ایده آل


منبع: آرگا

185

1399/12/28

11:38


خوراک لوبیا قرمز از انواع خوراک های ایرانی خوشمزه و پرطرفدار است؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز را به صورت مرحله به مرحله و با بهترین روش در اختیار شما همراهان عزیز قرار می دهیم.

خوراک لوبیا قرمز غذایی خوشمزه و مقوی است که شما می توانید این خوراک خوشمزه را در روز های سرد زمستان در منزل بپزید. طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز در منزل به راحتی امکان پذیر است  در روش پخت این غذا از لوبیا قرمز و پیاز و رب گوجه فرنگی و سیب زمینی و روغن و فلفل و نمک و زردچوبه استفاده می شود.

خوراک لوبیا قرمز و خوراک قارچ و خوراک مرغ از انواع خوراک های سبک و مقوی هستند که کدبانوهای عزیز بهتر است این خوراک ها را برای وعده شام در منزل بپزند.

خوراک لوبیا قرمز

مواد لازم

  • پیاز متوسط : یک عدد

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا

  • لوبیا قرمز : دو پیمانه

لوبیا قرمز

  • رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری

1 قاشق رب گوجه فرنگی

  • سیب زمینی متوسط : یک عدد

سیب زمینی

  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل و زردچوبه : به میزان لازم

فلفل و نمک و زردچوبه

  • روغن : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز

ابتدا لوبیا را به مدت چند ساعت در مقداری آب سرد خیس کنید تا نفخ لوبیا از بین برود در این مدت زمان باید آب لوبیا را گهگاهی عوض کنید.

خیس کردن لوبیا قرمز

سپس آب لوبیا را خالی کنید و لوبیا قرمز ها را در قابلمه ای مناسب با مقداری آب سرد بریزید تا پخته شوند.
در مرحله بعدی طرز تهیه خوراک لوبیا بعد از اینکه لوبیا نیم پز شد سیب زمینی را پوست بکنید و به صورت نگینی خرد کنید و سیب زمینی ها را به لوبیا قرمز اضافه کنید.
بعد از پخت لوبیا و سیب زمینی ابتدا پیاز را خرد کنید.

خرد کردن پیاز

در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز را درون روغن سرخ کنید. بعد از اینکه رنگ پیاز طلایی شد رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کنید و رب را تفت دهید تا بوی خامی اش از بین برود.

اضافه کردن رب به پیاز

سپس نمک را به همراه زردچوبه و فلفل به مخلوط پیاز و رب اضافه کنید.

طرز تهیهخوراک لوبیا قرمز خوشمزه و مقوی

سرخ کردن رب

و مخلوط این مواد را به خوراک لوبیا قرمز اضافه کنید و اجازه دهید تا خوراک لوبیا روی حرارت ملایم به خوبی جا بیفتد. بهتر است برای خوش طعم کردن خوراک لوبیا مقداری آبلیمو در اواخر پخت به آن اضافه کنید.

طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز با بهترین روش

خوراک لوبیا قرمز خوشمزه

نکات طلایی در پخت خوراک لوبیا قرمز

۱. توجه داشته باشید که مخلوط رب را نباید از ابتدا به خوراک لوبیا اضافه کنید زیرا مانع از لعاب انداختن خوراک می شود.
۲. برای شفاف شدن خوراک می توانید در اواخر پخت کمی روغن زیتون به این غذای خوشمزه اضافه کنید.
۳. می توانید سیب زمینی را از دستور پخت خوراک لوبیا قرمز حذف کنید و یا سیب زمینی را به صورت درسته به همراه لوبیا ها در قابلمه بریزید تا پخته شود سپس سیب زمینی را بعد از پختن له کنید و به خوراک لوبیا اضافه نمایید.

له کردن سیب زمینی

خوراک لوبیا قرمز خوشمزه و لذیذ

آموزش تهیه خوراک لوبیا قرمز با گوشت

خوراک لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی از خوراک های خوشمزه، آسان و پر طرفدار می باشد که در صورتی رژیم یا برنامه غذایی خاصی برای خود در نظر نگرفته اید با اضافه کردن گوشت قرمز می توانید لذت بیشتری به این خوراک خوشمزه ببخشید و با تهیه آن در خانه شام و نهار عالی را در کنار خانواده میل نمایید.

مواد لازم:

  • لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی: ۴۰۰ گرم
  • گوشت: ۲۰۰ گرم
  • آرد: ۱ قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط: ۱ عدد
  • روغن یا کره: ۵۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: نصف قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه: یک چهارم قاشق مرباخوری
  • آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک: به میزان کافی

اموزش تهیه خوراک لوبیا قرمز با گوشت

دستور پخت:

لوبیاها را باید از شب قبل پاک نمایید و بشویید، سپس آن را درون آب بخیسانید و تا روز بعد سعی کنید چند مرتبه آب لوبیاها را عوض کنید تا نفخ آن ها گرفته شود.

روز بعد لوبیاها را آبکش کنید و آن ها را درون قابلمه یا زود پز بریزید و به میزان دو برابر لوبیا، آب اضافه کنید، بعد قابلمه را روی حرارت بگذارید تا با حرارت زیاد آب به جوش آید، بعد شعله را کم نمایید تا به آرامی لوبیاها بپزند.

پوست پیاز را بگیرید و بعد بشویید، سپس آن را خرد نمایید و با روغن یا کره پیازها را درون قابلمه مناسب دیگری تفت دهید. پس از نرم شدن پیازها باید فلفل سیاه، زردچوبه و گوشت را نیز اضافه نمایید و بعد آن ها را تفت دهید.

در مرحله بعدی طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز باید آب را به میزان دو لیتر به مواد بیفزایید. پس از به جوش آمدن حرارت را کم نمایید و درب قابلمه را ببندید تا به آرامی گوشت ها پخته شوند.

زمانی که گوشت ها پخت باید تکه های گوشت پخته شده را از آب بیرون بکشید و به لوبیاهای پخته شده بیفزایید.

آنگاه آرد الک شده را با آب به میزان یک چهارم لیوان کاملا مخلوط نمایید و محلول آماده را به لوبیاها اضافه نمایید و اجازه دهید تا با حرارت کم مواد بپزند.

در آخر روغن زیتون را به همراه رب گوجه فرنگی و آبلیمو به مواد اضافه نمایید و مجددا درب قابلمه را ببندید و ۳۰ دقیقه زمان دهید تا خوراک لوبیا کاملا بپزد و به اصطلاح جا بیفتد.

روش تهیه خوراک لوبیا قرمز با گوشت

در این آموزش، نحوه ساخت خوراک لوبیا قرمز را با روشی ساده به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم از پخت این خوراک لذیذ در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع خوراک کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو