شنبه آینده، اماکن تاریخی و موزه‌ها تعطیل است

منبع: برترین ها

78

1399/12/28

15:23


تمام موزه‌ها و سایت‌های تاریخی زیرنظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دو روز ۳۰ اسفندماه ۹۹ و ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تعطیل خواهند بود.

خبرآنلاین: تمام موزه‌ها و سایت‌های تاریخی زیرنظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دو روز ۳۰ اسفندماه ۹۹ و ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تعطیل خواهند بود.

 بنا بر اعلام اداره موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمام موزه‌ها و سایت‌های تاریخی در شهرهای زرد و آبی در تعطیلات نوروز باز خواهند بود و فقط در این دو روز تعطیل‌اند. اماکن تاریخی و موزه‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی کماکان بسته‌اند.

ساعت بازدید از موزه‌ها و سایت‌های تاریخی در تعطیلات نوروز از ۹ صبح تا ۱۹ خواهد بود.

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی گفته که برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، بازدید از موزه‌ها، اماکن گردشگری و کاخ‌موزه‌هایی که بازدیدکنندگان زیادی دارند مثل سعدآباد، نیاوران، حافظیه، عالی‌قاپو و... سانس‌بندی می‌شوند و در صورتی که ظرفیت آن‌ها خالی باشد، اقدام به پذیرش و فروش بلیت الکترونیکی می‌کنند.

او پیشنهاد کرد از خرید حضوری بلیت خودداری کنید و برای تعیین نوبت، تقاضا می‌شود بلیت‌ها را اینترنتی تهیه کنید. بلیت این اماکن را به شکل غیرحضوری از اپلیکیشن تجارت الکترونیک پارسیان و bilit.tafrihati.com می‌توان تهیه کرد.

موزه‌ها از اسفندماه سال ۹۸ هر بار، با اوج گرفتن ویروس کرونا به عنوان مراکز پرخطر به طور مقطعی تعطیل شدند. هرچندتعطیل شدن موزه‌ها در هر نوبت با مقاومت‌هایی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روبه‌رو بوده است. در عین حال بسیاری از راهنمایان موزه و موزه‌داران با توجه به مخاطراتی که در یک سال گذشته تجربه کرده‌اند، چندان موافق بازگشایی موزه‌ها در روزهای شلوغ نوروز نیستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو