پخت غذا با روغن کمتر

پخت غذا با روغن کمتر پخت انواع غذا در ماهیتابه های رژیمی چه کنیم کتلت روغن کمتری ببرد غذای کم روغن پخت گوشت بدون روغن

وجود چربی و روغن در انواع خوراکی ها به ویژه در پخت و پز غیر قابل حذف است. در سال های اخیر همواره توصیه شده که از روغن کمتری برای پخت و پز استفاده کنیم. روغن های خوراکی چربی بالایی دارند که این مساله به هیچ وجه برای سلامتی شما توصیه نمی شود. اگر شما هم دلتان می خواهد تا میزان چربی دریافتی خود را به حداقل رسانده و رژیم غذایی سالم تری داشته باشید با ما همراه باشید تا با رعایت نکاتی که در این مقاله برایتان گردآوری کرده ایم، به خوبی از عهده این کار بربیا یید.

چگونه غذا را با روغن کم بپزیم؟

ترفند اول : رطوبت دادن به غذا

خیلی وقت ها به ویژه در ظبخ خورش ها و یا انواع خوراک، می بینیم که غذا به کمی رقیق شدن نیاز دارد. ممکن است گاهی در چنین مواردی کمی روغن به غذا اضافه کنید. می توانید به شکلی کاملا سالم این مشکل را بر طرف کنید. تنها کافی است از آب و یا آبلیمو کمک بگیرید. البته می توانید از کمی استاک صاف شده نیز استفاده کنید.

ترفند دوم: تکه های مرغ و گوشت را درست انتخاب کنید.

اگر به دنبال تهیه غذاهای کم چرب تر و یا حتی رژیمی و سالم تر هستید باید از تکه های لخم مرغ یا گوشت استفاده کنید. تکه های استخوان دار برای پختن و تفت خوردن به روغن بیشتری نیاز دارد.

ترفند سوم: سرخ کن را فراموش کنید.

یکی از رایج ترین دلایل استفاده از روغن زیاد این است که ما برای ترد سرخ کردن مواد غذایی آن ها را در روغن زیاد می پزیم. غوطه ور کردن در روغن سرخ کردنی به هیچ وجه سالم نیست. بهترین جایگزین برای این مساله این است که بر روی مواد غذایی با فرچه کمی روغن بمالید و بعد به انتخاب خود آن را کبابی کرده یا بپزید.

ترفند چهارم: ظروف را هوشمندانه انتخاب کنید.

ظروف آشپزخانه ویژگی های متفاوتی دارند. برای طبخ غذا در بعضی از ظروف به نسبت باقی ظروف، روغن کمتری مورد نیاز است. شاید ظروف رژیمی کمی گران باشد اما این سرمایه گذاری به نفع سلامتی شماست.

ترفند پنجم: دستورهای غذایی را شخصی سازی کنید.

درست است که دستورهای غذا توسط آشپزهای حرفه ای تهیه می شود و رعایت نسبت مواد غذایی بسیار مهم است اما می توانید در اغلب دستورها، کمتر از میزان روغنی که در دستور آمده در غذا بریزید.

ترفند ششم: کوکو و کتلت را حرفه ای بپزید.

انواع مختلف کوکو و کتلت و شامی مصرف روغن بالایی دارند. یکی از ثابت ترین اجزای این غذاها، تخم مرغ است. برای اینکه چربی کوکوها کمتر شود، دو عدد سفیده را جایگزین یک زرده کنید. این مساله می تواند بسیار کمک کند تا غذای شما در نهایت چربی کمتری داشته باشد.

ترفند هفتم: لبنیات کم چرب را برگزینید!

در تمامی انواع مختلف لبنیات از جمله شیر و پنیر و ماست، می توانید انواع کم چرب را جایگزین پرچرب کنید. بعد از مدتی به طعم آن ها عادت می کنید.

ترفند هشتم: چربی های سالم و طبیعی بخورید!

چربی از اصلی ترین نیازهای غذایی ماست. می توانید با یک انتخاب سالم تر چربی مورد نیاز بدنتان را دریافت کنید. یکی از بهترین پیشنهادهای ما به شما این است که از آجیل، روغن زیتون و ماهی استفاده کنید.

ترفند نهم: دسر ها را کم چرب درست کنید.

در دسرهایی که شکلات زیادی مصرف می شود می توانید از پودر کاکائو استفاده کنید که مزه شکلات می دهد اما چرب نیست.

ترفند دهم: با خامه خداحافظی کنید!

خامه سرشار از چربی است. در مواردی که در دستور غذا یا سس از خامه نام برده شده بود، می توانید به جای آن از شیر استفاده کنید.

ترفند یازدهم: مزه دار کردن با روغن را متوقف کنید!

یکی از بهترین روش ها برای نرم کردن گوشت این است که آرا چند ساعتی با روغن مزه دار کنید. پیشنهاد ما این است که به جای روغن از آبلیمو یا سرکه استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی