دلایل ترک خوردن روی کیک

تزیین ترک روی کیک چرا روی کیک خشک میشود علت ترک خوردن روی کیک نی نی سایت  چرا کیک ترک میخوره نی نی سایت تکنیک ترک روی کیک علت ترک خوردن کیک در سولاردام

امروزه با تنوع فوق العاده پودر کیک های آماده و تصاویر پر زرق و برق انواع کیک ها و شیرینی ها در شبکه های اجتماعی، افراد بیشتری دلشان می خواهد تا پختن کیک های خانگی را امتحان کنند. می توانید علاوه بر پدستگاه کیک پز، کیک را داخل فر و یا حتی روی گاز نیز درست کنید. یکی از مشکلات رایجی که شاید برای شما هم پیش آمد باشد، ترک خوردن روی کیک های خانگی است. این مساله دلایل مشخصی دارد. اگر دوست دارید تا دیگر روی کیک شما ترک نخورد با ما همراه باشید تا با دانستن چند ترفند، کیفیت کیک های خانگی تان را بهتر کنید.

علت ترک شدن روی کیک

۶ دلیل رایج ترک خوردن روی کیک خانگی کدام اند؟

در ابتدا باید بگوییم که دستورهای بسیار متنوعی برای پخت انواع کیک موجود است. ترک خوردن، ویژگی بعضی از دستورهاست. اغلب کیک ها از ۴ ماده اولیه مشترک تشکیل شده اند. آرد ، شکر، تخم مرغ و کره ۴ سنگ بنای اصلی عموم کیک ها هستند. ممکن است در دستور بعضی از کیک ها علاوه بر موارد فوق، خشکبار، میوه، نشاسته، روغن، شیر، آب میوه و حتی حجم دهنده هایی مثل بکینگ پودر نیز وجود داشته باشد. مهم ترین مساله این است که برای ثابت ماندن نتیجه نهایی، همیشه تمامی مراحل را دقیقا مانند دستور اجرا کنید.

دلیل اول: سرک کشیدن بی موقع!

صبور باشید! قرار نیست کیک شما در یک چشم به هم زدن پخته شود! به حس کنجکاوی تان غلبه کرده و هرگز در نیم ساعت ابتدایی پخت کیک، در فر را باز نکنید. با این کار پف کیک شما می خوابد و دمای داخل فر تغییر می کند.

دلیل دوم: کیک را در قسمت صحیح فر قرار دهید.

در اغلب دستورها ذکر شده که بهتر است کیک را در طبقه وسط بپزید. اگر در طبقه بالایی کیک پخته شود احتمال ترک خوردن روی کیک بسیار زیاد است.

دلیل سوم: روی دمای فر دقت کنید!

متاسفانه این مساله نیاز به آزمون و خطا دارد. ممکن است داخل فر شما کمی گرم تر از چیزی که گمان می کنید باشد. دمای بیش از حد فر، باعث می شود که وسط کیک شما بالا آمده و ترک بخورد. البته در بعضی کیک ها مثل کیک یزدی، این مساله به زیبایی کیک اضافه می کند.

دلیل چهارم: مواد اولیه!

در ابتدای مقاله، به رعایت دقیق نسبت ها در تهیه کیک اشاره کردیم. اگر در مواد اولیه شما، مایعات استفاده شده کم و آرد زیاد باشد، حتما کیک ترک می خورد.

دلیل پنجم: هم زدن را تا ابد ادامه ندهید!

هم زدن خمیر کیک، حس خیلی خوبی دارد. چه با دست و چه با همزن برقی بخواهید مواد کیک را هم بزنید، باید بدانید که هم زدن بیش از حد نیز می تواند باعث ترک خوردن روی آن بشود.

دلیل ششم: بکینگ پودر!

حجیم کننده هایی مانند بکینگ پودر و یا جوش شیرین از اجزای الزامی کیک ها هستند اما در نظر داشته باشید که به هیچ وجه نباید بدون اندازه گیری، از این مواد استفاده کنید. حتما با دقت بسیار بکینگ پودر را وزن کنید.

مطالب پیشنهادی