طرز تهیه کیک شکلاتی خامه ای

طرز تهیه کیک شکلاتی خامه ای خانگی خوشمزه بدون فر رشد با موز و گردو

کیک شکلاتی خامه ای از یک کیک شکلاتی اسفنجی تهیه می شود. مواد خامه ای آن نیز با خامه فرم گرفته و عسل و پودر نارگیل تهیه می شود. پودر نارگیل در بین کیک بافت خوبی ایجاد می کند. همچنین نارگیل خواص زیادی دارد. کیک را به صورت نازک در سینی می پزیم. سپس بین آن را با مایه خامه ای فیلینگ می کنیم و به دلخواه برش می زنیم. این کیک را می توان به عنوان شیرینی در مهمانی ها استفاده کرد یا به عنوان دسر یا عصرانه کنار چای و قهوه سرو نمود.

مواد لازم کیک شکلاتی خامه ای
آرد۳ قاشق غذا خوری
روغن نباتی۷ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذا خوری
پودر قنددو پنجم قاشق غذا خوری (۴۰ گرم)
پودر شکر۵ قاشق غذا خوری (۹۰ گرم)
آب۳ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
سفیده تخم مرغ۴ عدد بزرگ
زرده تخم مرغ۴ عدد بزرگ
مواد میانی
خامه فرم گرفته۲۰۰ گرم
آبنصف لیوان
عسل۱ قاشق غذا خوری
پودر نارگیل۱ قاشق غذا خوری
پوست پرتقال رنده شده۱ پرتقال

دستور پخت کیک شکلاتی خامه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی خوشمزه و خامه ای ابتدا خامه فرم گرفته و آب را درون مخلوط کن می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس بقیه مواد میانی را به آن اضافه کرده و با میکسر مخلوط می کنیم تا یکدست شود. از میکسر خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن گرم شده را به مخلوط کن اضافه می کنیم. سپس پودر کاکائو و پودر شکر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس آب را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا شکر حل شود. سپس وانیل را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

بعد از آن یکی یکی زرده ها را اضافه کرده و مرتب مخلوط می کنیم. در ادامه آرد الک شده و بکینگ پودر را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در یک کاسه جدا گانه نمک و سفیده تخم مرغ ها را با همزن می زنیم تا کف کند.

مرحله چهارم

سپس کم کم پودر قند را اضافه می کنیم و حدود ۵ دقیقه می زنیم تا مخلوط غلیظ شود. سپس مخلوط کاکائویی که در مخلوط کن آماده کرده ایم را در سه مرحله به سفیده ها اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

کاغذ روغنی را کف سینی پهن می کنیم و با کمی روغن آن را چرب می کنیم. سپس خمیر را درون سینی می ریزیم. یکی دوبار آن را روی پیشخوان می کوبیم تا حباب های آن خارج شود. فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را درون فر قرار می دهیم و می گذاریم ۱۰ دقیقه تا بپزد. سپس از فر خارج می کنیم. کمی که خنک شد، روی یک کاغذ روغنی دیگر وارونه می کنیم و می گذاریم کیک خنک شود. آن را از وسط نصف می کنیم.

مرحله هفتم

نصف خمیر را روی یک ظرف مناسب قرار می دهیم.یک لایه خمیر روی آن پهن می کنیم. نیمه دیگر کیک را روی خامه فرم گرفته قرار می دهیم. روی آن را با مواد دلخواه تزیین می کنیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. سپس آن را برش می زنیم.

مطالب پیشنهادی