ایلان ماسک، چین را تهدید کرد

منبع: برترین ها

81

1400/1/1

01:37


مدیرعامل تسلا گفت اگر از این شرکت در چین یا هر جای دیگری جاسوسی شود، واحدهای تولیدی خود در آن کشور را تعطیل خواهد کرد.

ایسنا: مدیرعامل تسلا گفت اگر از این شرکت در چین یا هر جای دیگری جاسوسی شود، واحدهای تولیدی خود در آن کشور را تعطیل خواهد کرد.

به نقل از اسپوتنیک، هرچند که مقامات چین و آمریکا در آلاسکا با یکدیگر دیدار و بر سر کاهش تنش ها به توافق رسیدند، شرکت های بزرگ دو کشور هنوز هدف فشارها با هدف امتیاز گرفتن بیشتر در مذاکرات هستند و در یکی از همین تلاش ها هم گویا ارتش چین استفاده از خودروهای ساخت شرکت تسلا را برای پرسنل خود ممنوع اعلام کرده است.

ایلان ماسک، چین را تهدید کرد

ایلان ماسک در واکنش به این تصمیم تهدید کرده است که اگر ثابت شود واحدهای تولیدی تسلا هدف عملیات های جاسوسی قرار گرفته اند، واحدهای تولیدی را در چین یا هر کشور دیگری که این اتفاق در آن رخ بدهد خواهد بست.

وی در واکنش به انتشار گزارشاتی از به کارگیری خودروهای تسلا در واحدهای جاسوسی چین هم گفت در صورت اثبات این مساله واحدهای تولیدی در چین بسته خواهند شد اما بیش از هرچیزی لازم است تا ابتدا گزارشات موثقی پیدا کنیم.

هرچند هنوز ارتش چین به طور رسمی خبر ممنوعیت استفاده از خودروهای تسلا برای پرسنل خود را تایید نکرده است اما برخی از منابع خبری به نقل از منابع آگاه در ارتش چین گفته اند این احتمال بسیار بالا است. دوربین های پانوراما و سنسورهای فراصوت به کار رفته در خودروهای این شرکت می توانند برای مکان یابی مورد استفاده قرار گیرند و همین مساله مورد توجه مقامات امنیتی چین قرار گرفته است.

چین بزرگ ترین بازار خودروهای برقی در دنیا محسوب می شود و ۳۰ درصد کل فروش خارجی تسلا در سال ۲۰۲۰ هم مربوط به این کشور بود. تسلا همچنین محبوب ترین خودروی برقی در چین که به نام مدل سه شناخته می شود را هم تولید می کند که این تولید به صورت مشترک با یک خودروساز چینی انجام می شود. با توجه به بزرگی بازار چین به نظر نمی رسد که این شرکت به راحتی حاضر به ترک آن باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو