طرز تهیه ژله نیمرو

طرز تهیه ژله به شکل نیمرو نی نی سایت طرز تهیه ژله نیمرو با نان لواش ژله نیمرو مرحله به مرحله تزیین ژله نیمرو

این دسر از خانواده ژله است که با استفاده از شیر آن را از شفافی خارج می کنیم. سپس ژله سفید و زرد را روی هم قرار می دهیم تا به صورت تخم مرغ نیم رو در آید. تزیین جالبی دارد که برای مهمانی ها و مخصوصا جشن تولد ها، برای کودکان جالب است و می توان آن را به صورت نفری سرو نمود.

مواد لازم ژله نیمرو
پودر ژله آلوورا۱ بسته
شیر۱ لیوان
پودر ژله پرتقال یا موز۱ بسته

دستور تهیه ژله آلوورا

مرحله اول

ابتدا پودر ژله الوورا را داخل یک کاسه می ریزیم. یک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا کامل حل شود. از روی حرارت برداشته و می گذاریم کامل سرد شود. شیر را هم از قبل بیرون از یخچال گذاشته ایم.

مرحله دوم

وقتی شیر و مایه ژله هم دما شدند، نصف لیوان شیر را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس داخل یک ظرف مستطیلی مانند سینی که کف آن نایلون کشیده ایم، می ریزیم و می گذاریم داخل یخچال تا ببندد.

مرحله سوم

اگر شیر و مایه ژله هم دما نباشد، شیر می برد و ژله خراب می شود. پودر ژله پرتقال را درون یک کاسه دیگر ریخته و با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا کامل حل شود و زلال شود. سپس از روی حرارت برداریم.

مرحله چهارم

سپس مانند مراحل قبل می گذاریم هم دمای محیط شود. سپس نصف لیوان شیر را به آن اضافه می کنیم. داخل جا تخم مرغی یا فنجان های کوچک را چرب کرده و ژله پرتقالی را درون آن می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

مرحله پنجم

وقتی ژله ها کامل بست، ژله سفید را بیرون آورده و از قالب جدا می کنیم. به صورت سفیده تخم مرغ نیمرو شده، برش می زنیم. ژله پرتقال هم از قالب ها جدا کرده و روی سفیده برش زده قرار می دهیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم. این ژله به صورت نیمرو سرو می شود.

مطالب پیشنهادی