جزئیات خنثی‌سازی عملیات داعش در عراق

منبع: برترین ها

55

1400/1/1

08:56


نیروهای امنیتی ارتش با کمک الحشد الشعبی نیروی بسیج مردمی عراق با انجام چند عملیات اکتشاف در نقاط مختلف این کشور موفق به خنثی سازی مواد منفجره خطرناک و ضبط آنها شدند.

ایرنا: نیروهای امنیتی ارتش با کمک الحشد الشعبی نیروی بسیج مردمی عراق با انجام چند عملیات اکتشاف در نقاط مختلف این کشور موفق به خنثی سازی مواد منفجره خطرناک و ضبط آنها شدند.

گروهک تروریستی داعش روز شنبه در تلاش بود تا حمله خرابکارانه در شمال استان دیالی انجام دهد که با اشراف اطلاعاتی الحشدالشعبی عملیات خنثی شد.

فرمانده لشگر نیروی بسیج مردمی در استان دیالی طی مصاحبه با المعلومه گفت که گروه مشترک نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق پس از رصد و بررسی تلاش داعش برای نفوذ در برخی مناطق، این تلاش ها را خنثی کردند و اکنون اوضاع تحت کنترل است.

وی در ادامه گفته که تروریست های داعش پس از شکست عملیات به دلیل شدت آتش آفندی و پدافندی به دره های منطقه فرار کردند.

همچنین تارنمای "دجله" خبر داد که نیروهای امنیتی ارتش عراق مقدار زیادی مهمات و مواد منفجره را در استان الانبار کشف و ضبط کردند.

بر این اساس؛ عملیات "با هماهنگی اداره اطلاعات فرماندهی عملیات منطقه جزیره اطلاعات و شناسایی و نظارت میسر شد که در نتیجه گروه پهپاد موفق به دستیابی به مخفیگاهی شد که در آن انبوهی از سلاح ها و مواد منفجره بود".
۱۱۳ عدد ماده انفجاری دست ساز ۱۰ لیتری، ۳ موشک ضد زره و ۴ خمپاره ۱۲۰ میلیمتری بخشی از این کشف ها بود.

این منبع تاکید کرد عملیات کشف و ضبط تسلیحات داعش بدون هیچ انفجار در حین عملیات و بدون تلفات و خسارت پایان یافت.

همچنین در منطقه شمالی طارمیه واقع در بغداد پایتخت عراق نیروهای امنیتی سه مخفیگاه تروریست ها را همراه مقادیری سلاح کشف کردند.

روز جمعه نیز ستاد خبری الحشدالشعبی اعلام کرد "یک انبار بزرگ اسلحه در تکریت" کشف کرده است.

در استان های دیالی و الانبار عراق مواد منفجره زیادی از داعش به جای مانده که تعدادی از این ادوات با انفجار بر اثر گرما و یا عوامل مختلف، مردم عادی و غیر نظامیان زخمی و یا کشته می‌شوند.

این استان ها همچنان شاهد درگیری های ارتش و بسیج مردمی عراق با تروریست هاست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو