بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و ارتفاعات زاگرس مرکزی و فردا دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ در برخی مناطق جنوب شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش های پراکنده پیش‌بینی شده است.

روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های کردستان،کرمانشاه ، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و شرقی اردبیل بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه گستری فعالیت سامانه بارشی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان و شمال ایلام را در بر خواهد گرفت. همچنین در این روز در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش موقتی 8 تا 12 درجه دما روی می دهد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بعدازظهر پنجشنبه شمالی شدن جریانها سبب کاهش نسبی دما و بارش در این مناطق می‌شود.

چهارشنبه هفته جاری بارش در شمال و غرب کاهش یافته و علاوه بر دامنه های جنوبی البرز در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

روز جمعه علاوه بر این مناطق در استان‌های سمنان خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش روی می‌دهد و دریای خزر مواج خواهد بود. طی روزهای چهارشنبه پنجشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب جنوب دامنه‌های جنوبی البرز و روز جمعه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز یکشنبه اول فروردین سال 1400 خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.